اخبار لحظه ای

روند خدمت‌رسانی به شهروندان باید ارتقا یابد/ نقش شوراها و شهرداری‌ها در کشور مغفول مانده است



ارتباط ورزشی:ارتباط ورزشی:به گزارش ایسنا،‌ علیرضا زاکانی در  مراسم تکریم و معارفه معاون خدمات شهری تهران با اشاره به وظایف مهم شهرداری‌ها در خدمت رسانی به مردم گفت: نقش شوراها و شهرداری‌ها در کشور مغفول مانده و به درستی از ظرفیت‌هایی که در قانون اساسی برای مدیریت شهری پیش‌بینی شده استفاده نمی‌شود. لذا مدیریت محلی نیز آنگونه که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به تعارض میان وظایف برخی دستگاه‌ها با شوراها گفت: متاسفانه برخلاف نص صریح قانون اساسی شوراها در ایران با ۲۰ سال تاخیر نسبت به مجالس پایه گذاری شدند. همین وقفه ۲۰ ساله موجب شد برخی نقش‌های مدیریت محلی عملاً به دیگران تفویض شود. همین امر یکی از دلایل ناشناخته شدن نقش شوراها در کشور است.
 

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان حوزه خدمات شهری در بخش‌ها و مناطق مختلف شهرداری، اظهار داشت: این خدمات اما آن‌طور که شایسته تلاش کارکنان زحمت‌کش ما است، در رسانه‌ها بازتاب مناسبی پیدا نمی‌کند؛ یکی از دلایل این امر جذابیت بسیار بیشتر انتشار اخبار منفی نسبت به اطلاع‌رسانی و تبیین است.

وی افزود: اتفاقات مثبت زیادی در مجموعه مدیریت شهری رخ می‌دهد که کسی پیرامون آن صحبت نمی‌کند، به عنوان مثال چند روز گذشته آتش‌نشانان عزیز ما با فداکاری خود جان چندین شهروند گرفتار شده در آتش را نجات دادند، کسی در مورد این خدمات صحبت نمی‌کند. اما اگر خدایی نکرده خللی خدمت رسانی آتش‌نشانان رخ می‌داد همه در نقد آن حرف می‌زدند.

شهردار تهران سپس با تقدیر از زحمات حسین نظری معاون پیشین خدمات شهری شهرداری تهران، اضافه کرد: نزدیک به ۳۱ سال است که آقای نظری را می‌شناسم و با او همکاری داشته‌ام. طی این مدت نیز شاهد خدمات فراوان ایشان در مجموعه مدیریت شهری بوده‌ام. اگر قضاوت منصفانه‌ای از عملکرد ایشان داشته باشیم باید بگوییم شرایط خدمات شهری شهرداری تهران امروز کاملاً متفاوت از زمانی است که مسئولیت آقای نظری در این بخش آغاز شد؛ ما در این حوزه پیشرفت کردیم.

علیرضا زاکانی در ادامه پیرامون مسئولیت جدید حسین نظری نیز گفت: آقای نظری در هیئت مدیره مترو ماموریت جدیدی پیدا کرد که محوریت آن تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده از خطوط هفتگانه فعلی و آغاز فرآیند ساخت خطوط جدید مترو است.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت‌های داوود گودرزی در معاونت خدمات شهری تهران اظهار کرد: در معاونت خدمات شهری امروز نیازمند ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم هستیم. هم‌چنین لازم است آقای گودرزی و همکارانشان روایت درستی از آنچه که در خدمات شهری تهران می‌گذرد به شهروندان ارائه دهند.

براساس گزارش شهر، شهردار تهران در پایان اشاره‌ای به شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه و حوادث روز گذشته لبنان داشت و افزود: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود دست به اقدامات دَدمنشانه در لبنان زده است. این رژیم نامشروع با انجام ترورهای کور و کشتار مردم به دنبال آتش‌افروزی در منطقه است. همه ما گوش به فرمان رهبر انقلابیم و انشالله مطابق وعده الهی نصرت نهایی با ماست.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه