اخبار لحظه ای

صعود تجارت جهانی با پایان درگیری خاورمیانه



ارتباط ورزشی:ارتباط ورزشی:به گزارش ایسنا، نگوزی اوکونجو ایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی اظهار کرد که ما مراقب شکست‌های احتمالی، به ویژه تشدید احتمالی درگیری‌های منطقه‌ای مانند درگیری‌های خاورمیانه هستیم.

سازمان تجارت جهانی روز پنج‌شنبه (۱۰ اکتبر) پیش‌بینی خود را برای حجم تجارت جهانی در سال جاری افزایش داد و گفت با فرض کنترل درگیری‌های خاورمیانه، احتمال افزایش تا ۳ درصد رشد در سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی، تجارت جهانی امسال از رکود سال ۲۰۲۳ که ناشی از تورم بالا و افزایش نرخ بهره بود، بهبود یافت. در ماه آوریل، سازمان تجارت جهانی افزایش ۲.۶ درصدی  را پیش بینی کرد که در روز پنجشنبه آن را به ۲.۷ درصد افزایش داد.

نگوزی اوکونجوایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای گفت، ما انتظار بهبود تدریجی تجارت جهانی برای سال ۲۰۲۴ را داریم، اما مراقب موانع احتمالی، به ویژه تشدید احتمالی درگیری‌های منطقه‌ای مانند درگیری‌های خاورمیانه هستیم. این تأثیر می‌تواند برای کشورهایی که به طورمستقیم درگیر آن هستند شدیدتر باشد، اما ممکن است به طور غیرمستقیم بر هزینه‌های انرژی جهانی و مسیرهای حمل ونقل نیز تأثیر بگذارد.

درگیری‌های خاورمیانه در هفته‌های اخیر، پس از یک جنگ یک ساله در غزه، نگرانی‌ها از جنگ خاورمیانه‌ای را برانگیخته است. رویترز گزارش کرد که سازمان تجارت جهانی همچنین از سیاست‌های پولی متفاوت در میان اقتصادهای بزرگ به عنوان یکی دیگر از ریسک‌های نزولی پیش‌بینی‌ها یاد کرد. این گزارش می‌گوید که می‌تواند به نوسانات مالی و تغییر در جریان سرمایه منجر شود.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه