آخرین اخبار

آخرین خبر از دختر وزنه بردار ایران که در اسپانیا ناپدید شد | او چطور پاسپورت از کیف مربی اش برداشت؟



به گزارش همشهری آنلاین وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین خبر از وضعیت فاطمه کشاورز پس از ترک هتل تیم ملی وزنه‌برداری در اسپانیا گفت: فعلاً هنوز خبری نیست و پیگیر هستیم. با پلیس اسپانیا صحبت کردیم و آن‌ها هم پیگیر هستم اما هنوز هیچ خبری نشده است. حتی پلیس اسپانیا دوربین‌های هتل را چک کرده تا مشخص شود او با چه کسی از هتل خارج شده است، اما هنوز نتیجه آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پاسپورت کشاورز دست مربی تیم ملی بوده و نقش سرپرست چه بوده است، گفت: مسابقه کشاورز تازه تمام شده بوده و مربیان برای وزن کشی و انجام مسابقه به پاسپورت ورزشکار نیاز داشتند و مربی چون درگیر مسابقات نفرات دیگر بوده فاطمه کشاورز از کیف مربی‌اش پاسپورت را برمی‌دارد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به این سوال که به هر حال قصور صورت گرفته است، گفت: قصور یک بحث جداگانه است، ولی کسی که قصد رفتن داشته باشد حتی بدون پاسپورت هم این کار را انجام می‌دهد. ما تمام پروتکل‌ها را رعایت کردیم و محکم کاری لازم را انجام دادیم؛ حتی از ورزشکار سفته گرفتیم، ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است. ضمن اینکه نمی‌توانیم ورزشکار را در هتل زندانی کنیم. او مسابقه‌اش را داده و فردای آن روز با اعلام اینکه سرش درد می‌کند به هتل رفته برای اینکه استراحت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاً باید مربی با ورزشکار هم اتاق باشد، گفت: زمانی که تیم به هتل برگشته متوجه عدم حضور کشاورز شدند و بعد از آن دیدند که ساک مربی بهم ریخته است و پاسپورت کشاورز هم نیست. نوع چیدمان اتاق‌ها به این صورت بوده که هر سه نفر در یک اتاق باشند، ضمن اینکه تعداد خانم‌ها به گونه‌ای بود که مجبور بودند سه نفر در یک اتاق باشند. ضمن اینکه اصلاً کسی فکرش را نمی‌کرد فاطمه کشاورز که چندین مسابقه با تیم اعزام شده دست به چنین کاری بزند.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری اظهارداشت: ورزشکاری که قصد رفتن کرده باشد بدون پاسپورت هم این کار را می‌کند و نبود پاسپورت تنها باعث می‌شود او نتواند از آن کشور سریع خارج شود. در هر حال ما امیدواریم که بتوانیم فاطمه را پیدا و متقاعد کنیم که برگردد. این مسائل در ورزش رخنه کرده و ممکن است در رشته‌های دیگر هم شاهد آن باشیم. اما همانطور که مقام عالی وزارت گفتند تمام ورزشکاران فرزند ما هستند.

ربیعی گفت: متأسفانه با وعده‌های پوچ ورزشکاران در این مسیر قرار می‌گیرند، ما اگر بتوانیم با این ورزشکار صحبت کنیم که دوباره کنار تیم برگردند و مسیر قهرمانی را طی کنند به نفع آن‌ها خواهد بود. این ورزشکاران تا دوباره در مسیر قهرمانی قرار بگیرند و تمرینات را شروع کنند و زیر پرچم کشور دیگری در مسابقات شرکت کنند چندین سال طول می‌کشد و زمان زیادی را از دست می‌دهند. حتی خیلی از این ورزشکاران که به یک باره چنین تصمیماتی می‌گیرند پشیمان می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که خانواده کشاورز نسبت به این موضوع چه واکنشی داشتند، گفت: خانواده‌اش عکس العمل خاصی نداشتند و می‌گویند ما از این موضوع بی اطلاع هستیم. به هر حال کشاورز درسن قانونی است و ما باید او را متقاعد کنیم که برگردد یا اینکه خانواده‌اش پیگیر این موضوع باشند که او برگردد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: متأسفانه در جریان سفر به اسپانیا ما با اتفاقات عجیب و غریبی روبه‌رو شدیم، لیست اولیه این سفر منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد پس از آن ۶ وزنه‌بردار ما برای دو روز جلوتر از بازه زمانی تست دوپینگ این مسابقات را از دست دادند، الان هم که این موضوع فاطمه کشاورز به وجود آمد. همه این مسائل باعث شد تا نتایجی که وزنه‌برداران ما در این مسابقات کسب کردند دیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: عباسپور توانست عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست بیاورد و حتی حقش را در این مسابقات خوردند و داور به اشتباه به او خطا داد در صورتی که می‌توانست به مدال طلا برسد اما به دلیل مسائل پیش آمده این موضوع در حاشیه قرار گرفت. متأسفانه ورزشکاران ما با وعده‌های پوچ در این راه قدم می‌گذارند و پس از آن باید چند سال درگیر باشند تا بتوانند زیر پرچم یک کشور مسابقه بدهند، یکتا جمالی دو سال پیش از ایران به همین شیوه رفت ولی بعد از دو سال درگیری تازه الان توانسته در یک مسابقه شرکت کند در صورتی که اگر همین فرد در ایران می‌ماند شرایط بهتری داشت.

ربیعی گفت: ما خیلی دوست داریم کشاورز را پیدا و با او صحبت کنند و متقاعد شود که دوباره کنار تیم برگردد. اگر او تصمیم برگردد ما طبق گفته وزیر ورزش از او حمایت می‌کنیم و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و دوباره در کنار تیم قرار بگیرند و برای پرچم کشور خودشان به میدان بروند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه