آخرین اخبار

آل پاچینو «در جستجوی ریچارد» در تهران


ارتباط ورزشی:ارتباط ورزشی:به گزارش ایسنا،فیلم تئاتر «در جستجوی ریچارد» به کارگردانی آل‌ پاچینو در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

بیست‌ونهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «در جستجوی ریچارد» اختصاص دارد و این فیلم رورز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و دکتر رامتین شهبازی (مدرس و منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم آل پاچینو تلاش می‌کند تا تماشاگران را با دنیای شکسپیر و به ویژه شخصیت ریچارد سوم آشنا کند. او خود در این فیلم به عنوان یک بازیگر و کارگردان در فرآیند تولید و تمرین برای نمایش ریچارد سوم ظاهر می‌شود. پاچینو به دنبال این است که ضمن تحلیل متن، به درک بهتری از چالش‌های بازیگری در ایفای نقش ریچارد برسد.

فیلم شامل مصاحبه‌هایی با بازیگران و کارشناسان ادبیات است که به بحث درباره شکسپیر و تأثیرات او بر هنر و ادبیات معاصر می‌پردازند. نمایی از تمرینات، پشت صحنه و نگاهی به اجرای نمایش ریچارد سوم در کنار تحلیل‌های فلسفی و روان‌شناختی، این فیلم را به یک اثر هنری چند وجهی تبدیل می‌کند.

آل پاچینو، بازیگر سرشناس آمریکایی علاوه بر شهرتش در سینما، شخصیت برجسته‌ای در دنیای تئاتر نیز است. او فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه تئاتر دارد که بخشی از زندگی حرفه‌ای‌اش را تشکیل می‌دهد.

وی در دهه ۱۹۶۰ وارد دنیای تئاتر شد و با حضور در نمایش‌های صحنه‌ای چون «برخیر و بخوان» (۱۹۶۷) و «سرخپوست برانکس را می‌خواهد» (۱۹۶۸) شناخته شد. آل پاچینو در ادامه در نمایش‌هایی دیگری چون «آیا یک ببر کراوات می‌زند؟»، «کامینو رئال»، «ریچارد سوم»، «تمرین مقدماتی پاولو هومل»، «بوفالوی آمریکایی»، «ژولیوس سزار»، «کافه چینی»، «سالومه»، «یتیم‌ها»، «تاجر ونیزی»، «گلن‌گری گلن راس» و «عروسک چینی» ظاهر شد. وی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در نمایش «خدا ان طرف را نگاه کرد» در نقش تنسی ویلیامز، داستان نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی به روی صحنه رفت.

پاچینو برای نقش‌آفرینی‌اش در نمایش «آیا یک ببر کراوات می‌زند؟» در سال ۱۹۶۹، برنده جایزه تئاتر تونی شد.
 

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

نوشته های مشابه