اخبار لحظه ای

احصای نظام مسائل محیط زیستی پایتخت برای قرارگیری در اولویت فعالیت‌های شهری



به گزارش ایسنا محمد صابر باغخانی پور در نخستین نشست مدیران محیط زیست مناطق ٢٢ گانه به اهمیت انجام فعالیت‌های محیط زیستی به‌صورت علمی و تخصصی در هر منطقه اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع با رویکرد علمی و تخصصی می‌توان از دو معضل فانتزی‌گری و سیاست‌زدگی که امروزه گریبان گیر محیط زیست کشور و البته شهر تهران شده است، جلوگیری کرد و سطحی‌انگاری در این حوزه را به حداقل رساند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به اهمیت نقش مشارکت‌های اجتماعی در محیط زیست اشاره و اظهار کرد: اساسا محیط زیست بدون مشارکت اجتماعی قدم از قدم برنمی‌دارد. همه جامعه ایرانی مخاطب محیط زیستی ما هستند و ایجاد دغدغه و حساسیت صحیح محیط زیستی باید توسط مدیران مناطق در بین شهروندان انجام پذیرد، لذا نظام مسائل محیط زیستی کشور را باید به گونه‌ای احصاء کنیم که در اذهان مسئولان و البته مردم در اولویت فعالیت‌های شهری پیش رو قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار مشارکت‌های اجتماعی است، گفت: هرگونه توسعه پایدار باید به گونه‌ای رقم بخورد که تعادل و توازن منطقه بهم نخورد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: در حوزه محیط زیست و فعالیت‌های شهری هم باید مسأله پیشرفت انقلاب اسلامی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم و طبق فرمایشات رهبری و شعار سال، همه ما باید به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی با دغدغه پیشرفت انقلاب اسلامی به مسائل و رویکردهای محیط زیستی بپردازیم و اگر در این روند خللی ایجاد شود،‌ به‌طور قطع ما در انجام رسالت خود کوتاهی کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، باغخانی‌پور در پایان صحبت‌های خود به اهم موضوعات محیط زیستی از جمله نیروگاه‌های خورشیدی، تصفیه‌خانه‌ها ، تاسیس خانه‌های محیط زیست، کاهش تولید پسماند و کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و گفت: پرهیز از کارهای نمایشی موجب تسریع در روند کاری خواهد شد و تمرکز روی نکات مثبت و نقاط قوت فعالیت‌ها و تجارب گذشتگان سبب بازدهی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا