آخرین اخبار

امباپه در جمع ۱۰گلزن برتر



به گزارش همشهری‌آنلاین، در ادامه نخستین هفته از لیگ قهرمانان اروپا رکوردها و اعداد جدیدی به ثبت رسید.

۴۹

کیلیان امباپه پنجمین گلــش را در ۳تورنمنت مختلف برای رئال مادرید به ثمر رســاند؛ سوپرجام اروپا، لالیگا و لیگ قهرمانان. او حالا با ۴۹گل زده، دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود؛ کریستیانو رونالدو با ۱۴۰گل، لیونل مسی با ۱۲۹گل، روبرت لواندوفســکی با ۹۴گل، کریم بنزما با ۹۰گل، رائول با ۷۱گل، رود فان‌نیستلروی با ۵۶گل، توماس مولر با ۵۴گل، تیری آنری با ۵۰گل، کیلیان امباپه و آلفردو دی‌استفانو با ۴۹گل، گلزنان برتر هستند. ستاره فرانسوی در ۷۴مسابقه، آمار ۴۹گل و ۲۶پاس گل را به ثبت رسانده است.

۶۰

بایرن(۶۰) با پشت سر گذاشــتن رئال(۵۸) به تیمی تبدیل شــد که بیشترین ضربات پنالتی را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا داشــته است؛ ۶۰ضربه بایرن مونیخ، ۵۸ضربه رئال مادرید، ۵۳ضربه بارسلونا، ۳۵ضربه چلسی، ۳۵ضربه منچستریونایتد، ۳۴ضربه پورتو و ۳۳ضربه منچسترسیتی.

۰۵

آرنه اسلات از لیورپول پس از بابی رابســون(نیوکاســل – بایــر لورکوزن در سال۲۰۰۳) انچینی (اینتر – فنرباغچه در سال۲۰۰۷) هنک تن کاته(پاناتینایکوس – آنورتوسیس فاماگوست در سال۲۰۰۸) و ونگر(آرسنال و اندرلخت در سال۲۰۱۴) پنجمین مربی‌ای است که در روز تولدش در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده.

۳۱

کورتــوا در پیــروزی ۳بــر یک خانگی رئال مقابل اشتوتگارت که پانزدهمین حریف مختلف آلمانی تیم مادریدی بود، باز هم مجبور شد چندین بار دروازه و تیمش را نجات دهد. تیبو از ۳۶شوت آخری که به سمت دروازه‌اش آمده، ۳۱شوت را مهار کرده است.

۳۹

لــوکا مودریچ با ۳۹ســال و ۸روز سن، پس از رایان گیگز(۳۹سال و ۳۶۳روز) و آمدئو کربن(۳۹ســال و ۱۷۶روز) ســومین بازیکن مسن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که پاس گل داده.

۳۳

رئال مادرید در ۳۳بازی آخرش در تمامــی رقابت‌هــا باختی نداشته. رکورد باشگاه ۴۰مسابقه پیاپی اســت. مادریدی‌ها در ۱۴بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا هم شکســت نخورده‌اند. رکورد باشــگاه ۱۵بازی متوالی بدون شکست است.

۰۴

لیورپول در زمین میالن ۳بر یک برنده شد و رکورد صددرصدی پیروزی در ورزشگاه سنسیرو(جوزپه مه‌آتزا) را مقابل غول‌های این شهر حفظ کرد؛ ۲برد مقابل اینتر و ۲برد مقابل میلان.

۰۵

لیورپول در ۵بــازی از ۶بازی اخیر خارج از خانه خــود مقابل تیم‌های ایتالیایی در تمامی رقابت‌ها پیروز شده و تنها یکبار شکست خورده اســت. این در حالی است که این تیم فقط در ۳بازی از ۱۴دیدار اول خود مقابل این تیم‌ها(۳شکست و ۸تساوی) پیروز شده بود.

۰۳

۳بازی از ۴بازی آخر لیگ قهرمانان که میلان پس از زدن گل نخســت مسابقه شکست خورده است، مقابل لیورپول بوده و قرمزها نخســتین تیمی هســتند که ۳بازی پیاپی را مقابل روسونری می‌برند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه