اخبار لحظه ای

امکان ثبت برندها در چارچوب قانونی تا پایان سال



سید محمد صاحبکار خراسانی امروز (پنجم مهر ماه) در واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، اظهار کرد: در سفرهای استانی که سران سه قوه به استان‌ها دارند از نزدیک با مشکلات کسب و کار و اقتصادی و قضایی آشنا می‌شوند و درصدد رفع این مشکلات برمی‌آیند. البته رسیدگی به برخی مشکلات باید توسط قوه مجریه انجام شود و مشکلات و معضلات دیگری که مربوط به حوزه قضاست نیز باید توسط قوه قضائیه حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه تولیدات دانش‌بنیان مورد تاکید سران سه قوه است، ادامه داد: نیروهای جوان و با انگیزه‌ای در این حوزه‌ها مشغول به کارند و از این نظر، حمایت از تولید یکی از برنامه‌های مهم در مجموعه قضایی است.

معاون دستگاه عدلیه با بیان اینکه امسال قرار است با تلاش سه قوه، تولیدات دانش‌بنیان توسعه  بیشتری یابد، افزود: برخی مشکلاتی که در این دیدار مطرح شد باید استانی پیگیری شود و حل برخی از مشکلات نیز نیازمند هماهنگی‌های ملی یا بین استانی است که دستور پیگیری آن داده خواهد شد.

صاحبکار با اشاره به طرح گلایه برخی مبتکران درباره ثبت ایده‌ها، گفت: در ثبت برند و فرآیندهایی از این دست، عامل انسانی درگیر است. البته ما در همین ارتباط از شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی کمک گرفته‌ایم و قرار است که تا آخر سال قابلیت ثبت برند و شرکت‌ها در سطح کشور تقویت شود.

وی بر لزوم حفاظت از سرمایه‌ها تاکید و بیان کرد: از دارایی‌های افراد باید محافظت کرد، زیرا سنگ بنای اقتصاد، دارایی افراد است.

صاحبکار گفت: یک کار ویژه برای حل مالکیت‌های فکری تشکیل شود و حل مشکلات مرتبط با این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی بحث رمزارز را یک موضوع جدید در کشور و دنیا ارزیابی و اظهار کرد: پول یک ابزاری است که قدرت حاکمیت در کشورها را تغییر می‌دهد و استخراج رمزارز موضوعی جدا از صنعت نیست.

معاون راهبردی قوه قضائیه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تاکید و بیان کرد: در تولید دانش‌بنیان‌ها باید خدمات توسعه کسب و کار در نظر گرفته شود و از شرکت‌هایی که تولیدات فناورانه در حوزه صادرات دارند، حمایت شود.

وی گفت: باید از ظرفیت مشاور حقوقی در پارک علم و فناوری سمنان استفاده شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از مشاوران مشورت‌های قضایی و حقوقی مناسبی بگیرند تا قبل از نوشتن قرارداد با مشکلی مواجعه نشوند.

او مهمترین مشکل یک شرکت را مشکل در بحث فروش آن دانست و اظهار کرد: اگر این معضل حل شود قطعاً مشکلاتی که به تبع آن رخ خواهد داد نیز برطرف می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: در مسائل حقوقی باید شرکت‌های دانش‌بنیان قراردادهای خوبی را ببندند و از مشاوران مشورت بگیرند تا در مسائل حقوقی دچار مشکل یا همان مرگ خاموش نشوند.

وی استان سمنان را یک استان نخبه‌خیز دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت جوانان نخبه و کارآمد به نحو احسن استفاده شود.

او اضافه کرد: قوه قضائیه این آمادگی را دارد که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلگری کند و با آسیب‌شناسی مناسب، مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این شرکت‌ها را در حل کند. البته باید از همه ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از کار دانش‌بنیان‌ها، بویژه مراکز تولیدی دانش بنیان استفاده شود.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه