رزمیورزش > ورزش های رزمی

امیرمحمد اشرافی طلای سوم ایران را کسب کرد



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر روز دوم از چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک مدال طلای دیگر برای تیم کشورمان به پایان رشد. این دوره از مسابقات امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه با برگزاری رقابت‌های چهار وزن دختران و پسران در کره جنوبی پیگیری شد که امیرمحمد اشرافی موفق به کسب نخستین طلای تیم پسران کشورمان شد. ضمن اینکه مهدی رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شدند.

امیر محمد اشرافی نماینده کشورمان در وزن ۷۸+ کیلوگرم در مبارزه نهایی برابر «آیدن استلی» از استرالیا به میدان رفت و با برتری در این مبارزه با اقتدار تمام روی سکوی قهرمانی ایستاد. اشرافی در شش مبارزه خود دو حریف را با ضربه فنی (ناک اوت) شکست داد، ۸۰ امتیاز کسب کرد و تنها ۸ امتیاز به رقبا واگذار کرد. وی دور نخست «رونان سینکلر» از کانادا را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت و سپس در دو راند متوالی ۱۲ بر صفر «توفا» از کوزوو را از پیش رو برداشت. وی در ادامه دو بر صفر «ممدووا» از آذربایجان را شکست داد با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «رائول بارسینا» از مکزیک به نیمه نهایی راه یافت. اشرافی در این مرحله «دی متئو» از ایتالیا را نیز با ضربه فنی (ناک اوت) از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد.

مهدی رحمتی دیگر نماینده تیم کشورمان در گروه پسران در همان مبارزه نخست در دو راند به «وو» از چین باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ساینا علیپور تنها نماینده تیم دختران کشورمان در مبارزات امروز کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر «ماریا باردوکینا» از کانادا آغاز کرد و سپس «کارولینا گادینهو» از پرتغال را دو بر یک شکست داد. وی در ادامه «گورباز» از ترکیه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله ۲ بر صفر نتیجه را به «ویولتا دیاز» از اسپانیا واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد.

در پایان مسابقات روز دوم، تیم کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا توسط پرنیان نوری، آیناز نصیری و امیرمحمد اشرافی شده است. مهدی رحمتی و ساینا علیپور هم توفیقی در کسب مدال نداشتند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان تا روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به میزبانی کره جنوبی ادامه خواهد داشت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه