آخرین اخبار

اکسیر جوانی؛ لوکیتا فقط برای کارلتو پیر است



به گزارش همشهری‌آنلاین، کارلو آنچلوتی ۲فصلی می‌شود که او را نادیده می‌گیرد. در نیمه نخست فصل پیش، سرمربی ایتالیایی به بازیکنی معمولی مثل سبایوس میدان می‌داد. عملکرد او در این بازی‌ها به حدی بود که خود کارلتو هم خجالت کشید دقایق بیشتری به این بازیکن اسپانیایی بازی بدهد. وضعیت فعلی سبایوس به این‌شکل است که انگار یک ‌بار اضافی است و یا مصدوم است یا از دقایقی که فرصت بازی به‌دست می‌آورد، استفاده بهینه نمی‌کند. در همین بازی آخر رئال مادرید مقابل ویارئال که مودریچ در ترکیب حضور داشت و خوب بازی می‌کرد، کارلتو طاقت نیاورد و لوکاس واسکس را به جای او به زمین فرستاد. لوکاس واسکس معمولی‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است. او نزدیک به ۳۰۰بازی با پیراهن رئال مادرید داشته و در سن بالای ۳۰سال قرار نیست از این بیشتر پیشرفت کند. او چه آینده‌ای برای رئال دارد که با دقایقی حضور در زمین به جای هافبک کروات، می‌تواند دوران پسامودریچ را تضمین کند؟ آنچلوتی آنقدر به لوکیتا بازی نداده که اعتمادبه‌نفس یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال از بین رفته است.

به عملکرد ۹۵دقیقه‌ای او در بازی کرواسی با اسکاتلند که با برتری ۲بر یک کروات‌ها به پایان رسید، دقت کنید. او بدون مشکل بازی کرد؛ در ۳۹سالگی، ۶پاس بلند صحیح داد، ۳پاس کلیدی به ثبت رساند، ۴ دریبل موفق از ۴اقدام (بیشترین در بازی) داشت و ۸پیروزی در نبردهای تن‌به‌تن از ۹تلاشش داشت. او ۶‌قطع توپ هم داشت و با نمره ۸.۷ به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. با این حال آنچلوتی تصور می‌کند در تیمش که از کمبود بازیکن رنج می‌برد، درست نیست از بازیکنی در این سن استفاده کند.

از لحاظ میانگین امتیازات اگر حساب کنید، او پس از ایساک از سوئد و بالاتر از دی‌بروینه از بلژیک، دومین بازیکن برتر این فصل لیگ ملت‌های اروپا بوده است.

تعداد بازی‌های ملی مودریچ به ۱۸۱رسیده. او این هفته از رکورد راموس با ۱۸۰‌بازی ملی عبور کرد و پشت سر رونالدو قرار گرفت. کریس با ۲۱۶‌بازی ملی، رکورددار بیشترین بازی ملی میان بازیکنان اروپایی است.

در این بازی کریگ گوردون درون دروازه تیم ملی اسکاتلند حضور داشت. او به‌زودی و در آخرین روز سال میلادی، ۴۲سالش تمام می‌شود. مودریچ پیش از این مسابقه وقتی متوجه حضور این بازیکن شد، خندید و گفت خدا را شکر که یکی مسن‌تر از او در زمین حضور خواهد داشت!

لوکیتا تصمیمش را تغییر داده و قصد دارد یک فصل دیگر هم بماند. البته با ابقای آنچلوتی شانسی برای بازی نخواهد داشت، مگر آنکه ژابی آلونسو به تیم بیاید. درباره کیفیت او فقط این را درنظر بگیرید که اینیستا فقط یک سال از او بزرگ‌تر است و در حالی هفته گذشته از فوتبال اعلام بازنشستگی کرد که از سال ۲۰۱۸ و جدایی از بارسلونا عملا بازنشسته بود و انگار داشت در تیم پیشکسوتان بازی می‌کرد؛ یعنی درست از ۶سال پیش.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه