فوتبال و فوتسال

اینترمیامی به جام باشگاه‌ها رسید/ «مسی» رو در روی بارسلونا و رئال



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر تیم فوتبال اینتر میامی آمریکا که بازیکنان مطرحی همچون لیونل مسی و سوارز را در اختیار دارد به عنوان آخرین نماینده لیگ برتر فوتبال ایالات متحده (MLS) در جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. به گفته سایت ESPN انتظار می‌رود که اعلام رسمی حضور این تیم در این تورنمنت هفته آینده انجام شود.

جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم از سرتاسر جهان برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش از این، جام باشگاه های جهان با حضور ۷ تیم برگزار می شد. در فرمت جدید، ۱۲ سهمیه به اروپا (یوفا)، ۶ سهمیه به آمریکای جنوبی (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی)، ۴ سهمیه به هر یک از کنفدراسیون های آمریکای شمالی و کارائیب (کانکاکاف)، آسیا (ای‌اف‌سی) و آفریقا (CAF) و یک سهمیه به اقیانوسیه (OFC) اختصاص داده شده است.

بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت مشخص شده‌اند، از جمله منچسترسیتی (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۳) و رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۲ و ۲۰۲۳-۲۴). نمایندگان کونکاکاف شامل مونتری (قهرمان جام قهرمانان کانکاکاف ۲۰۲۱)، سیاتل ساوندرز (قهرمان جام قهرمانان کانکاکاف ۲۰۲۲)، لئون (قهرمان جام قهرمانان کانکاکاف ۲۰۲۳) و پاچوکا (قهرمان جام قهرمانان کانکاکاف ۲۰۲۴) خواهند بود. به علاوه، با توجه به اینکه ایالات متحده میزبان جام جهانی باشگاه‌ها خواهد بود، کنفدراسیون کونکاکاف یک سهمیه اضافه برای حضور در این مسابقات دریافت کرده است.

بنا بر اعلام ESPN، فیفا حق انتخاب آخرین نماینده کونکاکاف را برای خود محفوظ داشته است و این بلیط را به اینتر میامی اعطا خواهد کرد.

فیفا ماه گذشته ۱۲ استادیوم میزبان مسابقات را اعلام کرد و همچنین اعلام کرد که دیدار فینال در استادیوم مت لایف در ایست رادرفورد، نیوجرسی برگزار خواهد شد. دیگر استادیوم‌های میزبان شامل استادیوم مرسدس بنز (آتلانتا)، استادیوم بانک آو آمریکا (شارلوت، کارولینای شمالی)، استادیوم TQL (سیینسیناتی)، استادیوم رز باول (پاسادنا، کالیفرنیا)، استادیوم هارد راک (میامی)، پارک جی‌اودیس (نشویل، تنسی)، استادیوم کمپیگ ورلد (اورلاندو، فلوریدا)، استادیوم اینتر و کو (اورلاندو، فلوریدا)، لینکلن فایننشیال (فیلادلفیا)، لومن (سیاتل) و آدی (واشنگتن دی سی) خواهند بود.

به این ترتیب، هواداران فوتبال در سراسر جهان می توانند یک بار دیگر شاهد تقابل لیونل مسی، سوارز، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا با تیم های مطرح جهان همچون رئال مادرید، بارسلونا، منچسترسیتی و اینترمیلان باشند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه