آخرین اخبار

بارسای فلیک؛ مخلوطی از اسپانیا و آلمان



به گزارش همشهری‌آنلاین، بارسا با مربی آلمانی قابل‌مقایسه با بارسلونای ضعیف ژاوی نیست. بارسا در ۱۰‌بازی اول لیگ با فلیک ۶۵‌بار حریف خود را در آفساید گرفتار کرده که با اختلاف قابل توجهی در ۵لیگ بزرگ اروپا بیشترین است؛ ۶.۵‌در هر بازی و بیش از دوبرابر میانگین فصل گذشته در لالیگا (۳.۱).

تیم فلیک پرس می‌کند؛ از دقیقه یک تا ۹۰. حریفان بارسلونا به‌طور میانگین تنها ۲.۸در هر بازی می‌توانند ۱۰پاس یا بیشتر ردوبدل کنند. این رقم در فصل پیش ۵بود.

فشار و پرس تنها برای موقعیت گلزنی نیست بلکه برای ایجاد مزاحمت در بازیسازی تیم حریف هم هست. تنها ۶درصد پرس‌ها منجر به گل شده است.

هافبک‌ها و مدافعان بارسا در این فصل پاس‌های متعدد بین خود می‌دهند و سپس یکی از آنها، توپ بلندی را به کناره‌ها برای رافینیا یا یامال می‌فرستد. این فرمول موقعیت‌سازی این تیم است.

تیم فلیک دونده‌تر از قبل است. برای مثال آنها در برد ۴ بر یک هفته پیش برابر بایرن مونیخ، ۲۸کیلومتر بیش از شکست ۸ بر ۲ مقابل همین تیم دویدند.

بارسلونا تیمی است که به نتیجه تساوی اعتقادی ندارد. آنها ۲۶‌بازی متوالی در همه رقابت‌ها را بدون تساوی پشت‌سر گذاشته‌اند؛ شامل ۲۱برد و ۵‌شکست از ‌ماه مارس. بارسایی‌ها اگر امشب هم مساوی نکنند، با طولانی‌ترین روند بدون مساوی تاریخ خود که از اکتبر۲۰۰۵ تا مارس۲۰۰۶ تحت هدایت فرانک رایکارد به‌دست آمد، مساوی خواهند کرد. رایکارد در آن مدت ۲۴‌برد و ۳‌شکست به‌دست آورده بود.

در ال‌کلاسیکوهای لالیگایی هم برتری از آن رئال است؛ ۷۹‌پیروزی و ۳۰۴‌گل زده برای رئال و ۷۴‌برد و ۳۰۱‌گل برای بارسا و ۳۵‌تساوی.

در ال‌کلاسیکوهای رسمی شنبه‌ها ۲۸‌بار بارسا و ۲۶‌بار رئال برنده بوده‌اند و ۱۳بازی هم مساوی تمام شده. بارسا شنبه‌ها گلزن‌تر است؛ ۱۰۴گل در برابر ۹۸‌گل.

تا به امروز بارسا و رئال در ۲۵۷‌ ال‌کلاسیکوی رسمی به میدان رفته‌اند که سهم بارسلونا ۱۰۰‌پیروزی و سهم رئال‌مادرید ۱۰۶‌پیروزی بوده و ۵۱مسابقه هم با نتیجه مساوی تمام شده؛ ۴۱۹گل برای بارسا و ۴۳۶‌گل برای رئال.

از سال۲۰۲۰، بارسلونا ۱۰‌بازی از ۱۴‌ ال‌کلاسیکوی رسمی را با شکست پشت سر گذاشته و ۴تا را برده است؛ به همان اندازه‌ای که در ۳۹رویارویی قبلی به رئال باخته بود؛ از زمانی که گواردیولا نخستین برد ال‌کلاسیکویی خود را به دست آورد و بارسا تا سال۲۰۲۰ در ۱۹‌بازی برنده بود و ۱۰‌شکست و ۱۰‌تساوی به‌دست آورد.

البته اگر بازی‌های غیررسمی و دوستانه را حساب کنیم، بردهای بارسا خیلی‌خیلی بیشتر است؛ ۲۵برد در برابر ۶شکست و ۱۲مساوی.

بارسا در ال‌کلاسیکوهای خارج از خانه ۳۲بار برنده بوده و ۲۴‌مساوی گرفته و ۷۲‌بار شکست خورده؛ ۱۷۳‌گل زده و ۲۷۰‌گل خورده.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه