آخرین اخبار

بالاتر از دربی‌بازها؛ نورافکن بهترین بازیکن هفته ششم



همشهری آنلاین- تیم آلومینیوم اراک با داشتن ۳بازیکن در تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر صاحب بیشترین نماینده است. در هفته‌ای که دربی تهران و دیدار سپاهان و تراکتور برگزار شدند و از قضا هر دوی این بازی‌ها هم برنده داشتند، تعداد ستاره‌های آلومینیوم حتی از ستاره‌های این دو بازی بزرگ و ۶امتیازی هم بیشتر بوده است. پیروزی پرسپولیسی‌ها در دربی ۲بازیکن این تیم را به تیم منتخب هفته فرستاد و ملوان هم مثل پرسپولیس صاحب ۲بازیکن در این تیم است. در واقع ۷بازیکن از ۱۱بازیکن منتخب هفته ششم از همین ۳تیم آمده‌اند. ۴بازیکن دیگر هم بهترین‌های ۴تیم تراکتور، نساجی، فولاد و چادرملو هستند. نساجی تنها تیمی است که در این هفته پیروز نشده اما در تیم منتخب هفته بازیکن دارد. دروازه‌بان برزیلی این تیم طبق معمول که یکی از بهترین بازیکنان تیمش در بازی‌ها است این بار هم بهترین بازیکن میدان شده و هم برای اولین بار در فصل جاری به تیم منتخب هفته راه یافته است.

امتداد درخشش گلر برزیلی

لوان بولی، دروازه‌بان برزیلی از همان روزی که به تیم نساجی پیوسته و به لیگ برتر ایران پا گذاشته جای پای خودش را در این لیگ و این تیم حسابی محکم کرده و حالا یکی از برترین گلرهای لیگ محسوب می‌شود. بولی به ندرت بازی بد دارد و در اغلب بازی‌ها نمایشی قانع‌کننده ارائه می‌دهد. گاهی هم از این مرزها عبور می‌کند و آنقدر عالی ظاهر می‌شود که نمراتی در حد ستاره‌ها می‌گیرد. نساجی این هفته میهمان شمس‌آذر بود و تنها دلیل بسته ماندن دروازه‌اش در مقابل میزبان قزوینی کسی نبود جز همین لوان بولی که با ۵مهار موفق به نمره ۸.۰۴ رسید. فقط ۳بازیکن در این هفته نمره بالاتر از ۸ گرفته‌اند که بولی یکی از آنهاست؛ برترین دروازه‌بان هفته و سومین بازیکن برتر هفته ششم. او در مجموع ۶هفته نیز با میانگین نمرات ۶.۹۷ یکی از ۵دروازه‌بان برتر لیگ ایران است.

عاملان پیروزی در دربی

دو بازیکنی که از دربی تهران به تیم منتخب هفته رسیده‌اند هر دو در خط دفاعی بازی می‌کنند؛ یکی از آنها عامل کلین‌شیت کردن پرسپولیس است و دیگری علاوه بر این کار، تنها گل بازی را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. فرشاد فرجی که غیبت ایوب العملود او را به بازیکن فیکس دربی تبدیل کرد به شکلی غیرمنتظره با کسب نمره ۷.۸۲ بهترین بازیکن دربی شد و در کل بازی‌های هفته هم هیچ مدافع راستی روی دست او نیامد. فرجی با ۳پاس کلیدی بیشتر از هر بازیکن دیگری در دربی پاس کلیدی داد و گل پرسپولیس می‌توانست خیلی زودتر از ضربه پنالتی و روی پاس‌های او به دست بیاید. محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز با نمره ۷.۶۸ یکی از مدافعان میانی برتر هفته شد و در تیم منتخب قرار گرفت. زوج کنعانی در دفاع میانی تیم منتخب، میلاد باقری است که او هم مثل کنعانی در این هفته گلزن بوده تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رسانده است. باقری گل ۳امتیازی ملوان را به استقلال خوزستان زد، آن هم در مسابقه‌ای که انزلی‌چی‌ها یک پنالتی را به سادگی از دست داده و در آستانه یک تساوی خانگی بودند. در کنار این ۳نفر، مدافع چپ تیم منتخب هفته چهره جوان و گمنامی از تیم آلومینیوم بوده است. بهرام گودرزی، مدافع چپ آلومینیوم آن‌قدر بی‌سروصدا در لیگ مشغول بازی است که حتی با شنیدن اسم گودرزی همه به یاد حسین گودرزی مدافع سپاهان می‌افتند نه بهرام. او اما این هفته در مقابل خیبر خوش درخشید و پاس تنها گل تیمش را هم داد تا با نمره ۷.۵۳ بهترین مدافع چپ هفته ششم باشد.

درخشش نورافکن با بهترین نمره

آلومینیوم اراک که این هفته با بردن خیبر به اولین پیروزی خودش در این فصل رسیده، در هر یک از خطوط تیم منتخب هفته یک بازیکن دارد. بعد از گودرزی در خط دفاعی، در خط میانی نماینده اراکی‌ها امین جهن‌کهن است که با شماره۱۰ این هفته نمایش خوبی در خط میانی و مقابل هافبک‌های تیم لرتباران داشت. جهان‌کهن از سایت متریکا نمره ۷.۶۶ گرفت و به سختی به تیم منتخب رسید. نمره او و گودرزی پایین‌ترین نمرات در تیم منتخب هفته بوده است. اما بالاترین نمره را در این تیم امید نورافکن گرفته که با امتیاز عالی ۸.۱۵ در خط میانی حضور دارد و برترین بازیکن هفته ششم هم لقب گرفته است. نورافکن که در این فصل اولین بار نیست به تیم منتخب می‌رسد، این هفته با ۸۵لمس توپ به همراه میلاد باقری پرکارترین بازیکنان ملوان بودند. او ۵بار اقدام به شوتزنی کرد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و یک بار هم با پاس کلیدی همبازی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. دقیقا همین دو بازیکن ملوان با نمره‌های ۸.۱۵ و ۸.۰۹ تنها بایکن‌های میانه میدان بودند که نمره بالاتر از ۸ گرفتند. دیگر هافبک‌های منتخب این هفته هم احسان پهلوان از فولاد و هادی حبیبی‌نژاد از چادرملو بودند. پهلوان بعد از ۴سال در لیگ برتر گل زد و فولاد با تک‌گل او اولین شکست فصل را به ذوب‌آهن تحمیل کرد. حبیبی‌نژاد نیز برای دومین بار در همین ۶هفته برای تیمش گل ۳امتیازی زد و بهترین بازیکن میدان شد. چادرملو ۲پیروزی دارد که هر دو با گل این بازیکن به دست آمده‌اند.

تراکتوری‌های سابق و فعلی

زوج خط حمله تیم منتخب هفته ششم با ۲مهاجم شکل گرفته که هر کدام یک گل ۳امتیازی زده‌اند. در هفته‌ای که ۶گل بیشتر نداشت و هیچ تیمی بیشتر از یک گل نزد، طبیعتا مجموع گل‌های ۲مهاجم منتخب نیز از ۲گل فراتر نمی‌رود. امیرحسین حسین‌زاده که گل تراکتور را زد و رحمان جعفری که از تراکتور رفته تا برای آلومینیوم گل بزند مهاجمان منتخب این هفته بودند. گل حسین‌زاده گل بسیار باارزشی بود که باعث پیروزی تبریزی‌ها در زمین سپاهان شد و خود امیرحسین را هم با ۴گل زده در صدر جدول گلزن‌ها نشاند. او نمره ۷.۶۸ گرفت و رحمان جعفری هم با نمره ۷.۸۴ در کنار او در خط حمله تیم منتخب هفته ایستاد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه