آخرین اخبار

برپایی موزه چاپ در دستور کار قرار دارد


علی‌اکبر ابراهیمی امشب ۵ مهر ماه، در بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اولین اتفاق این جشنواره برپایی نمایشگاه صنعت چاپ و صنایع وابسته است که از نظر بازار و بازاریابی، جذابیت و کشش بسیاری دارد و پویایی صنعت چاپ استان را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۵۰ درصد صادرات از دروازه خروجی خراسان رضوی صورت می‌گیرد. امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت صنعت چاپ استان به عنوان قطب دوم صنعت چاپ کشور باشیم.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره صنعت چاپ گفت: این جشنواره شامل سلسله برنامه‌های متنوعی است و برپایی آن نشان از ارج نهادن به فعالان و پیشکسوتان حوزه چاپ است. در اختتامیه جشنواره صنعت چاپ در سال‌های اخیر، شاهد رونمایی و امضای تفاهم‌نامه‌های مختلفی در خصوص صنعت چاپ بوده‌ایم.

وی  با اشاره به راه‌اندازی انستیتو چاپ در دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ، با پذیرش دانشجو در رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ و برگزاری کلاس‌های تخصصی، نگاه علمی به صنعت چاپ را فراتر از امروز خواهد برد.

ابراهیمی به پیگیری تأسیس خانه چاپ اشاره کرد و ادامه داد: تأسیس خانه چاپ با مشارکت تمام تشکل‌های صنفی در حال پیگیری است. همچنین برپایی موزه چاپ کشور در دستور کار قرار دارد. عدم وجود موزه ملی صنعت چاپ تاکنون مورد غفلت قرار گرفته، اما با فراهم شدن فضا، شاهد تأسیس این موزه در تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدوارم با این اقدامات، صنعت چاپ پویاتر و توسعه یافته‌تر شده و جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا کند.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

نوشته های مشابه