آخرین اخبار

به تدریج همه چیز بهتر می‌شود


همدانی که همواره نگاه دقیقی به بازی‌های ملی داشته، درآستانه بازی امروز ایران برابر قطر درباره این مسابقه و البته انتقادات اخیر توضیحاتی می‌دهد. 

وضعیت تیم‌ملی طوری است که اگر از آن انتقاد نکنند انگار یک چیز کم است! 
ما در مرحله نهایی فقط سه بازی کرده‌ایم. در بازی با قرقیزستان زمین واقعا نامناسب بود.حریف هم خیلی انگیزه داشت. ما هم باید بهتر کار می‌کردیم که نشد. دربازی دوم مقابل امارات تیم‌ملی عملکرد بهتری داشت و توانستیم حریف را در خانه‌اش ببریم. بازی سوم هم برابر ازبکستان بود که دیگر تیم سابق نیست.مقابل آنها ۱۰نفره شدیم ولی اجازه ندادیم گل بزنند.شما به نتایج دیگر گروه‌ها نگاه کنید.فلسطین به راحتی ازعراق مساوی می‌گیرد.اندونزی را دیده‌اید؟ به سختی گل می‌خوردولی در حمله عالی است. بنابراین تیمی از پیش بازنده نیست. ما ابزار خوبی داریم وقاعدتاباید بهتربازی کنیم.مطمئنا امیر قلعه‌نویی درتلاش است تا گره‌ها را باز کند.

ما به لحاظ دفاعی آمار خوبی داریم. در سه مسابقه هیچ گلی نخورده‌ایم ولی انتقاداتی می‌شود که در خط دفاع متزلزل هستیم.
این به دلیل تغییرات است.امیرقلعه‌نویی هنوزنتوانسته به ترکیب ثابت دفاعی برسد. ما دربرهه‌ای هستیم که هم چشم به جوانگرایی داریم و هم می‌خواهیم انسجام دفاعی دوره کی‌روش راحفظ کنیم.تغییرات همیشه تاوان داشته. امیر قلعه‌نویی تغییراتی در خط دفاع داشته. معمولا درچنین برهه‌ای سیستم دفاعی به هم می‌ریزد و تیم‌ها تا به ثبات برسند زیاد گل می‌خورند ولی در تیم‌ملی با وجود این تزلزلی که می‌گویند، گلی دریافت نکرده‌ایم. این خبرخوبی است.مطمئنم جوان‌هایی که آمده‌اند،جا می‌افتند و رفته رفته همه چیز بهتر می‌شود. ازطرفی نباید فراموش کرد که چه درفازحمله و چه در دفاع، خط هافبک کلیدی است و باید حواس‌مان به این نقطه هم باشد. 

به تدریج همه چیز بهتر می‌شود

درباره خط حمله انتقادهایی می‌شود که در سه مسابقه فقط دو گل زده‌ایم. قبول دارید با وجود مهاجمانی چون سردار، قایدی و طارمی آمار بدی است؟ 
اشاره کردم که مشکل ما در خط هافبک است. بازیکن تاثیرگذاری نداریم که فورواردهای خلاق ما مثل طارمی و سردار را به خوبی تغذیه کند. دقت کردم در بازی‌های قبلی، زمان‌هایی مهدی طارمی حتی تا یک سوم میانی زمین خودمان عقب می‌آید که این بد است. طارمی و سردار نباید ازخط دروازه دور شوند.مادرخط هافبک باید خلاق‌تر و پرتلاش‌تر باشیم. بازیکنی می‌خواهیم که بیاید و یک جایی گره را باز کند.البته وینگرهای خوبی هم داریم.الان سامان قدوس تا حدودی این وظیفه را انجام می‌دهد ولی ما نیاز به بازیکن دیگری هم داریم که یک به یک‌ها را رد کند ودرشکاف‌ها پاس بدهد.سال‌هاست چنین مشکلی داریم و قطعا برمی‌گردد به نوع تربیت بازیکنان‌مان.ما دررده پایه کار خاصی نمی‌کنیم وته آن به اینجا می‌رسیم که بازیکن مورد نیازمان را سخت پیدا می‌کنیم. 

تحلیل شما از بازی امروز چیست؟ 
خیلی بد شد که میزبان نیستیم و باید در کشور ثالث بازی کنیم. البته ایرانی در امارات زیاداست وقطعا از تیم‌ملی حمایت می‌کنند. قطر کشور کوچکی است ولی دو بار قهرمان آسیا شده و میزبان جام‌جهانی بوده. باید مقابل آنها هوشمندانه بازی کنیم. متاسفانه در بازی آخر درجام ملت‌ها با درخشش اکرم عفیف به آنها باختیم و حذف شدیم.خیلی مهم است که بتوانیم این بازیکن باکیفیت را مهار کنیم. مهم‌ترین نکته این است که با تمرکز بازی کنیم. معمولا هم درامارات بد نتیجه نمی‌گیریم وان‌شاا…بتوانیم موفق باشیم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه