آخرین اخبار

به دنبال پیروزی!



تا اینجای تاریخ، السد و پرسپولیس هفت بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که آمار کاملا یک‌طرفه و به نفع پرسپولیس بوده است.۴ برد برای نماینده ایران،۲ برد برای نماینده قطر و یک بازی هم مساوی اما خیلی‌ها می‌گویند شرایط این روزها فرق می‌کند و السد آنقدر ستاره دارد که نیاز به هیچ تعریفی نیست. این وضعیت هر ساله السد است و فقط مربوط به امسال و سال قبل نیست. 
بروید مصاحبه‌های سرمربیان سال‌های قبل را بخوانید؛ همه از ستاره باران حرف زده‌اند! با این حال نتیجه متفاوت با آنچه بوده که ستاره‌ها قرار بود رقم بزنند؛ به نفع پرسپولیس. امسال پرسپولیسی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشته‌اند و فقط یک امتیاز از دو بازی خودشان گرفته‌اند.انگار که آسیا روی خودش را از ایران برگردانده! این را هم در نظر بگیرید که در ۵ بازی متوالی؛ پرسپولیس هرگز در آسیا برنده نبوده و شاید همین اتفاق دلیلی باشد برای جبران همه ناکامی‌ها؛ آن هم مقابل چه تیمی؟ السد؛ السدی که با ژاوی و همه ستاره‌هایش مقابل این تیم زانو زد. با آن سیو تماشایی علی بیرو که آنها را راهی فینال لیگ قهرمانان کرد. السدی که به قول فوتبالی‌ها «خوراک پرسپولیس است». اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که همین السد سال ۲۰۱۱ قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است. پرسپولیس اگرمی‌خواهد جان تازه‌ای در لیگ نخبگان بگیرد و در حد و اندازه‌های نامش در آسیا باشد باید ازهمین بازی مقابل السد آغاز کند،چه اگراین طورنشود بازی‌های بعدبه مراتب سخت‌تر هستند و فرصتی که ازدست برود شاید هرگز فضایی برای جبرانش نباشد.هنوز بازی با تیم‌هایی مثل الوصل امارات، الهلال، النصرو… باقیمانده؛ هر چند تیم ما از ایران، پرسپولیس است اما باید همه امتیازها را خوب و به موقع جمع کرد. فعلا بفرمایید پرسپولیس – السد و آرزو برای کسب همان نتیجه همیشگی.
 
غایبانی که کاش بودند!
پرسپولیس برای این بازی اوستون ارونوف و حسین کنعانی‌زادگان را در اختیار ندارد. دو بازیکنی که بدون شک حضورشان در ترکیب پرسپولیس می‌توانست کفه را به نفع آنها سنگین کند به خصوص ارونوف که با سبک بازی خودش در خط حمله سرخپوشان به مهره قابل اعتماد سرمربی تبدیل شده است اما مصدومیت بد موقع او، باعث شده تا سرخ‌ها در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل خود، این بازیکن را همراه نداشته باشند. قطعا انتخاب جانشین ارونوف با توجه به تعداد بالای مهره‌های پرسپولیس در پست اوستون، موضوع قابل توجهی نخواهد بود اما مشخصا پرسپولیس در این پست، از هر بازیکنی هم استفاده کند، نمی‌تواند در حد ارونوف  تاثیرگذاری و نمایش او را داشته باشد. محمدحسین کنعانی‌زادگان دیگر بازیکنی است که او هم به دلیل مصدومیت در تهران مانده اما در این پست هم، گاریدو در توفیقی اجباری باید به مرتضی پورعلی‌گنجی بازی بدهد که نه تنها سابقه بازی در السد قطر را دارد بلکه به تازگی با پشت سرگذاشتن دوران مصدومیتش، برابر چادرملو اردکان هم ۲۰ دقیقه بازی کرده است.
 
اکرم ‌عفیف را بی‌خیال!
شاید گمان خیلی‌ها این باشد که اکرم عفیف ستاره این تیم و این میدان باشد امااین بازیکن هرگز در لباس پرسپولیس موفق به زدن گل نشده.با این حال نمی‌شود توانایی‌های این بازیکن را نادیده گرفت.او که یکی از نامزدهای کسب عنوان مرد سال آسیاست ۵ گل و ۸ پاس گل در ۱۳ بازی در تمامی رقابت‌های باشگاهی فصل ۲۰۲۴/۲۵، آماری است که این چهره ۲۷ ساله ثبت کرده است.
 
امید به توانمندی گاریدو در مسابقات قاره‌ای
درست است که سرخپوشان در لیگ برتر با صدر جدول به اندازه یک پیروزی فاصله دارند اما شاگردان گاریدو در آسیا از ۲ دیدار نخست خود فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند.آنها در جدال برابر الاهلی عربستان نمایش خوبی داشتند اما در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و پس از آن در دیدار با پاختاکور ازبکستان گرچه انتظار می‌رفت برنده باشند ولی مشکلاتی چون کیفیت زمین چمن بر نمایش این تیم اثر گذاشت و سبب شد ۳ امتیاز با ارزش بسیار ساده در تهران به حداقل امتیاز تبدیل شود‌. با نگاه به رزومه گاریدو متوجه می‌شویم این سرمربی در مسابقات قاره‌ای توانمندی خاصی دارد و حالا باید دید آیا دیدار با السد قطر می‌تواند اولین پیروزی پرسپولیس در آسیا را رقم بزند یا خیر!

۳۰
پرسپولیس در تمام بازی‌های رسمی در تورنمنت‌های مختلف آسیایی شامل جام باشگاه‌ها، جام در جام، لیگ قهرمانان و لیگ نخبگان آسیا تا امروز ۳۰ بار با باشگاه‌های قطری بازی کرده است. در ۳۰ بازی قرمزها مقابل باشگاه‌های قطری ۱۵ برد نصیب پرسپولیس شده، ۵ بار بازی‌ها مساوی شده و ۱۰ بار هم تیم‌های قطری پیروز شده‌اند. سرخپوشان با ۴۵ بار گلزنی آمار خوبی در این رقابت‌ها داشته‌اند و ۳۵ بار هم دروازه‌شان باز شده است. پرسپولیس در ۱۵ بازی که در قطر با تیم‌های این کشور انجام داده، ۶ پیروزی ثبت کرده است. ضمن این‌که هیچ تقابلی بین پرسپولیس و تیم‌های قطری در دوحه، با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است. سرخپوشان امشب در پی کسب شانزدهمین پیروزی خود هستند و باید دید می‌توانند از این بازی بزرگ سه امتیاز کامل را کسب کنند یا نه.

همه تقابل‌ها

۶ مهر ۱۳۹۹ 
لیگ قهرمانان
پرسپولیس السد
عیسی آل‌کثیر (۸۸)

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ 
لیگ قهرمانان
پرسپولیس  السد
مهدی ترابی (۱۷)
علی علیپور (۶۷)

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ 
لیگ قهرمانان
السد  پرسپولیس
بغداد بونجاح (۹۰)

اول آبان ۱۳۹۷ 
لیگ قهرمانان
پرسپولیس  السد
بغداد بونجاح (۱۷)
سیامک نعمتی (۴۹)

۱۰ مهر ۱۳۹۷ 
لیگ قهرمانان
السد  پرسپولیس
علی علیپور (۸۶)

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ 
لیگ قهرمانان
السد  پرسپولیس
مرتضی پورعلی‌گنجی (۳-گل به خودی)

اول اسفند ۱۳۹۶ 
لیگ قهرمانان
السد  پرسپولیس
بغداد بونجاح (۳۶ و ۵۱)، بوعلام خوخی (۶۶)
سیامک نعمتی (۹۰)

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه