فوتبال و فوتسال

به کسانی تریبون می‌دهند که ضد من هستند/زحمت بازیکنان را هدر ندهید



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد بازی با قطر گفت: از زمانی که من مسئولیت تیم ملی فوتبال را برعهده گرفتم این تیم چندین مشکل داشت؛ اول اینکه در تیم ملی کلی بازیکن لژیونر داشتیم اما الان در تیم ملی تنها یک لژیونر در اروپا داریم که البته هنوز جایگاه خودش را در اینتر به دست نیاورده است. اما الان بازیکنی مثل سردار که استعداد بسیار بزرگی است و وقتی از رم به لیگ امارات می‌آید شرایط برای او سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: او از یک لیگ بزرگ و معتبر در اروپا به امارات آمده و ما باید خیلی به این مسائل دقت‌تر کنیم. این اولین مشکل ماست که علاوه بر اینکه بازیکن لژیونر در اروپا مثل گذشته نداریم، شرایط سنی این بازیکنان هم بالاتر آمده و این نکته بسیار مهمی است. متأسفانه ما تولید بازیکن نداشتیم که این پروسه باید از تیم‌های پایه و باشگاه‌ها شروع و پس از آن در تیم‌های ملی از آن‌ها استفاده شود. تیم ملی نمی‌تواند تولید بازیکن داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نداشتن زمین مناسب برای میزبانی یکی دیگر از مشکلات ماست؛ ما تاکنون چهار بازی کردیم و زمین فولادشهر با وجود همکاری و تلاش‌های که در استان اصفهان شد اما آن زمین حتی شرایط راه رفتن هم نداشت چه برسد به برگزاری مسابقات تیم ملی.

قلعه‌نویی عنوان کرد: با وجود همه این مشکلات تیم ملی بعد از ۱۸ سال رنکینگ ۱۹ جهان را به دست آورده است. این رنکینگ چطور به دست آمده است؟ من به کی روش خیلی احترام می‌گذارم و او را هم خیلی دوست دارم و حتی با هم ارتباط هستیم، اما من ۱۰ سال مسئولیت این تیم را برعهده نداشتم. در این یک سال خدا به ما کمک کرده که من و همکارانم توانستیم دو جام به دست بیاوریم و ژاپن را بعد از چند سال شکست دهیم و در یک بازی که بدشانسی هم آوردیم نتیجه را هم واگذار کردیم.

وی ادامه داد: قطعاً ایرادات فنی داشتیم که در بازی با قطر این ایرادات فنی به منِ قلعه‌نویی برمی‌گشت، با همه این دغدغه‌ها ما الان در مرحله سوم نهایی هستیم، حالا مشکلات هم بماند که الان فوتبال ایران تحریم است و پول‌ها هم نمی‌دهند. از آقای تاج و اعضای هیئت رئیسه تشکر می‌کنم که در این شرایط فدراسیون را می‌چرخانند. با همه این مشکلات ما الان در جدول در جایگاه نخست هستیم، سه تیم ژاپن، ازبکستان و ایران در کل گروه‌ها ۱۰ امتیازی هستند.

قلعه‌نویی گفت: متأسفانه ما میزبانی را نداشتیم و دغدغه‌های خاص خودمان را هم داشتیم. به عنوان مثال ژاپن یک بازی در توکیو دارد با اولین پرواز از هر جای دنیا بازیکنان این تیم به کشورشان می‌رسند ولی بعضاً برخی بازیکنان ما باید ۳۰ ساعت در راه باشند. برخی بازیکنان ما ۳۰ ساعت قبل از مسابقه را از دست می‌دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهارداشت: با همه این مشکلات و دغدغه‌ها ما توانستیم الان یک جایگاه خوب داریم. اگر با امیر قلعه‌نویی غرض‌ورزی دارند چرا زحمت بازیکنان را زیر سوال می‌برند؟ در گذشته پاداش‌ها دلاری و آماده و بهترین کمپ‌ها در اختیار بازیکنان بوده ولی الان با این شرایط بازیکنان زحمت می‌کشند. آن‌ها پاداش‌های آن چنانی نمی‌گیرند. وظیفه ماست که برای مردم تلاش کنیم.

قلعه‌نویی در واکنش به این موضوع که در نشست خبری گفته بود به تیم کمک نکردند، گفت: اگر قرار باشد در مورد کسی صحبت کنید لطفاً با رزومه صحبت کنید. به هر کسی که نمی‌توان تریبون داد، هر کسی که با امیر قلعه‌نویی مشکل داشته باشد در شبکه‌های صدا و سیما تریبون دارد. رزومه همین افراد را بررسی کنید و با رزومه من مقایسه کنید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: من امیر قلعه‌نویی در لیگ نیستم اما بالای هزار امتیاز کسب کردم. این امتیاز را هم فقط با یک تیم به دست نیاوردم، مسئولیت تیم‌هایی را برعهده گرفتم که از نظر جدول و هم از نظر مالی شرایط خوبی نداشتند. به عنوان مثال سپاهان که یکی از افتخارات من است؛ اما همین تیم در سه چهار سال گذشته شرایط خوبی نداشته و زمانی که مسئولیت آن را برعهده گرفتم در جایگاه چهاردهم جدول بود با کمترین هزینه نتایج درخشانی کسب کردیم.

وی گفت: زمانی که مسئولیت تراکتور را برعهده گرفتم برای اولین بار به آسیا راه پیدا کرد. این یکی از افتخارات من است که تیم خوب تراکتور برای اولین بار به آسیا راه پیدا کرد و با کمترین امکانات این اتفاقات رقم خورد. بارها مسئولیت استقلال را در بدترین شرایط مالی و جدولی برعهده گرفتم به قهرمانی رساندم. این رزومه است و من حرفم با مسئولان صدا و سیماست که تریبون را به کسانی بدهند که به دنبال تسویه حساب شخصی نباشند. امیر قلعه نویی و تیم ملی کلی ایرادات دارد، آن‌ها را مطرح کنید اما حب و بغض نداشته باشید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: وقتی یک نفر از امیر قلعه نویی از گذشته دلخوری دارد و به او تریبون داده می‌شود او شروع به انتقاد می‌کند و زحمت بازیکنان نادیده گرفته می‌شود. من یک روز جواب همه این افراد را می‌دهم ولی الان به خاطر جایگاه حقوقی نمی‌توانم جواب بدهم. ضمن اینکه آقای تاج هم از من خواسته که سعه‌صدر داشته باشم اما یک روزی جواب تک‌تک آن‌ها را خواهم داد. الان هم فعلاً سکوت می‌کنم.

قلعه‌نویی گفت: تیم ملی و همه تیم‌های دنیا یک سری مشکلات فنی دارند ولی در فضای درست به ما انتقاد کنند. الان در صدا و سیما به کسانی تریبون داده شده که با امیر قلعه نویی ضدیت داشته باشند. من حرفم این است که منصفانه نقد کنید. به این انتقادها هم عادت کردم و حتی برای من مهم هم نیست، اما زحمت بازیکنان را هدر ندهند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه