فوتبال و فوتسال

تا دقیقه ۶۰ ؛ ایران ۲ – قطر یک/ دومین گل برای سردار آزمون



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت ۱۹:۳۰ امروز سه شنبه در هفته چهارم از گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات برگزار شد که نیمه نخست این دیدار با تساوی یک – یک همراه بود. معز علی (۱۷) برای قطر و سردار آزمون (۴۲) برای ایران گلزنی کردند.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، سید محمد کریمی، محمد محبی(کارت زرد)، مهدی قایدی(کارت زرد)، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب قطر:

مشعل برشم، لوکاس مندز، بوعلام خوخی، طارق سلمان، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، احمد فتحی، جاسم جابر، ادمیلسون جونیور، اکرم عفیف و معز علی.

ترکیب تهاجمی برای تقابل با قهرمان آسیا

امیر قلعه نویی برای این بازی تصمیم گرفت ترکیب کاملاً تهاجمی را با حضور همزمان بازیکنانی نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی، مهدی قایدی و محمد محبی وارد میدان کند تا آنها بتوانند قهرمان دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا را شکست دهند.

نوسان زیاد ایران

ملی پوشان فوتبال ایران بازی را بسیار تهاجمی شروع کردند و توانستند در همان دقایق ابتدایی فشار مضاعفی روی دروازه قطر ایجاد کنند اما هرچه از زمان بازی گذشت شاگردان لوپز با حفظ توپ و ارسال‌های عرضی و طولی خود باعث شدند تا دفاع ایران عقب بازی کند و فاصله خطوط سه گانه شاگردان قلعه نویی بیش از پیش شود. همین امر در دقیقه ۱۷ باعث شد تا ارسال بلند مدافع قطر به معز علی برسد تا این بازیکن با شوت سرکش خود دروازه ایران را باز کند.

تیر دروازه ها مانع از گل های بیشتر

پس از این گل تیم ملی شوک کوتاهی را تجربه کرد تا با گذشت زمان با فریادهای قلعه نویی به خود بیاید و با ارسال از جناحین روی دروازه برشم ایجاد خطر کند تا در نهایت آزمون روی سانتر نورافکن و ضربه سر قدرتمند خود بتواند بازی را به تساوی بکشاند.

در آخرین لحظه‌های نیمه اول نیز کرنر اکرم عفیف با ضربه سر بازیکن قطر باعث به لرزه درآمدن تیر دروازه تیم ملی ایران شد. این پایان کار در نیمه اول نبود تا محبی در آخرین ثانیه تیر دروازه قطر را بلرزاند اما با بدشانسی ایران باعث پیروزی در نیمه اول نشود.

شوک زودهنگام به قطر

نیمه دوم در شرایطی برای ایران آغاز شد که شاگردان قلعه نویی خیلی زود شوک را به حریف واگذار کردند و این بار هم سردار آزمون برای تیم ملی گل زد. در دقیقه ۴۸ ارسال از سمت راست با دفع ناقص و سپس برخورد دروازه بان قطر با مدافع این تیم همراه شد تا توپ سرگردان مقابل سردار آزمون فرود بیاید و او با یک ضربه آرام گل دوم را به ثمر برساند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه