آخرین اخبار

توپ طلای قطعی برای ستاره برزیلی



به گزارش همشهری‌آنلاین، تا روز هفتم آبان که مراسم توپ طلا برگزار می‌شود، زمان زیادی نمانده و از حالا گمانه‌زنی‌ها بر سر برنده جایزه امسال در جریان است. امسال گردانندگان مجله فرانس‌فوتبال رویشان نشد لیونل مسی را در فهرست ۳۰نامزد جایزه قرار دهند و برای همین همه نامزدها شانس گرفتن توپ را دارند. با این حال اما روزنامه مارکا که به‌نوعی هوادار و به باشگاه رئال‌مادرید نزدیک است، ادعا کرده که توپ طلای امسال قطعا به وینیسیوس خواهد رسید. یکی از رقبای او رودری بود که فصل را خوب آغاز نکرده و پس از مصدومیت شدیدش در بازی سیتی مقابل آرسنال چند ‌ماه از فوتبال دور می‌ماند و نفرات دیگر هم بازیکنانی نظیر هالند، دنی کارواخال و بلینگام هستند.

شرکت نایکی هم از انتخاب وینیسوس اطمینان دارد، در حدی که قرار است کفش ویژه‌ای به رنگ طلایی برای وینی طراحی کند و حتی اعلام کرده فروشگاه قدیمی این شرکت به نام گران‌یا که در مادرید تعطیل شده بود، درست ۲روز پس از توپ طلای وینیسیوس دوباره افتتاح می‌شود. حتی فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالاتی، جلد مارکا درباره توپ طلای وینی را در اینستاگرام استوری کرد.

اگر این ادعاها درست باشد و توپ طلا به وینی برسد، رئال‌مادرید با ۱۳توپ طلا، از این حیث هم به پرافتخارترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود. از زمان ظهور کریستیانو و مسی، فقط ۲بار توپ طلا به بازیکنی غیر از این دو رسیده که هر دوی آن بازیکنان رئالی بوده‌اند؛ مودریچ و بنزما و حالا شاید بازیکن سوم هم از این باشگاه باشد؛ وینیسیوس. گفته می‌شود فرانس‌فوتبال پس از خبر مصدومیت شدید رودری به وینی خبر داده که توپ طلا را خواهد برد.

وینیسیوس در ورزشگاه‌های اسپانیا همواره مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته اما برخی معتقدند تقصیر خودش است که دیگران را تحریک می‌کند. نکته جالب این است که نخستین بازی رئال‌مادرید پس از مراسم توپ طلا در ورزشگاه مستایا مقابل دیدگان هواداران والنسیا برگزار می‌شود؛ جایی که وینی در ۲سال اخیر بسیار اذیت شده است. نخستین بازی خانگی رئال‌مادرید پس از مراسم توپ طلا هم کمی بعد در سانتیاگو برنابئو و مقابل میلان برگزار خواهد شد.

فلورنتینو پرس که به نوجوانان برزیلی علاقه زیادی دارد، وینیسیوس را ۴۵میلیون یورو از باشگاه فلامینگو خرید و یک فصل قرضی در همان تیم ماند. او حتی ۵بار هم برای تیم ب یعنی کاستیا به میدان رفت و ۴گل زد. بارسایی‌ها به‌تمسخر می‌گفتند پرداخت چنین هزینه‌ای برای یک بازیکن زیر ۱۸سال دیوانگی است اما پرس نمی‌خواست مثل قضیه نیمار به بارسلونا ببازد و فرصت امضای قرارداد با یک پدیده را از دست بدهد. وینی حالا ۱۸۰میلیون قیمت دارد و پرس اگر می‌خواست کاسبی کند، در همین تابستان می‌توانست یک میلیارد یورو برای فروش این بازیکن از عربستان به‌دست آورد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه