سایر ورزش ها

تیم امید به فدراسیون فوتبال واگذار شد/ بسته حمایتی برای ورزشکاران



به گزارش خبرنگار مهر، چهلمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (سه شنبه ۱۰ مهر) به ریاست محمود خسروی وفا در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در پایان این نشست، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جمع نمایندگان رسانه ها در مورد مصوبات نشست توضیح داد.

وی در آغاز گفت: نشست امروز از ساعت ٦ آغاز شد و تا ١٠ ادامه داشت، به خاطر مجمع عمومی و رویدادهای پیش رو و همچنین ارزیابی المپیک باعث طولانی شدن مجمع شد.

وی ادامه داد: ٦ دستور داشتیم و به ٤ مورد فرصت رسیدگی داشتیم، سایر موارد طی نشست فوق العاده مورد بحث قرار می گیرد.

هاشمی تصریح کرد: در مورد حمایت از ورزشکاران برای بازی های آسیایی، قرار شد کمیته های فنی تشکیل شود و ستاد هم گزارش خود را ارائه دهد. بسته های حمایتی داریم که از ١٥ میلیون است.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز این موضوع تصویب نشده است، فقط امروز در مورد آن بحث شد، تا نشست اتی بررسی اعضا ادامه دارد، سپس تصمیم گیری قطعی می شود. فقط اینکه مصوب شد کاروان کیفی خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: نظام نامه آموزشی دومین دستورالعمل ما بود، آکادمی خود و نظام نامه اش را به روز کرده است، کمپ داخلی را به روز کرده است، ٤٠ تا ٥٠ میلیارد هزینه به روزرسانی شده است. امکانات آبی هم به روز می شود. امروز در مورد دوموضوع بحث شد که قطعی نیست و به نشست فوق العاده که احتمالاً هفته اینده در آکادمی برگزار می شود، موکول شد.

وی افزود: پیش از این افراد از آکادمی استفاده فرهنگی و تفریحی داشتند اما در دوره جدید بسیار قانونمند خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه با بیان اینکه تعیین تکلیف تیم امید دیگر مورد بحث بود، گفت: بعد از بازی های آسیایی اعلام شد که باتوجه به اختلاف نظر میان فدراسیون و کمیته باید موضوع جایی تمام شود، فدراسیون در تاریخ ١٣ شهریور با ما مکاتبه داشت وخواستار تعیین تکلیف شد که اختیار تیم فوتبال امید در دست فدراسیون باشد یا کمیته؟

وی تاکید کرد: تیم امید برای ما فرقی ندارد با سایر رشته ها، مسوولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال واگذار شد، این موضوع را امروزمصوب کردیم و به زودی ابلاغ می شود. البته از این تیم همچنان حمایت خواهیم داشت مانند سایر رشته ها، فدراسیون می تواند ازهمین الان طوری برای این تیم تصمیم گیری کند که در ناگویا مدال بگیرد.

هاشمی ادامه داد: حمایت های ما البته مالی است، منظور هم این نیست که صفر تا ١٠٠ هزینه ها را می دهیم، ما حامی همه رشته هااز جمله فرتبال امید هستیم با اهداف مدال آوری، فوتبال ظرفیت دارد و می تواند در ناگویا مدال بگیرد و بزای المپیک هم سهمیه بگیرد.

وی گفت: امروز با توجه به فاصله زمانی تا بازی های آسیایی فرصت خوبی برای تفویض اختیار بود.

هاشمی در ادامه در خصوص مدیریت و بهره برداری دوتا مکان کمیته ملی المپیک بررسی شد، گفت: از جمله مدیریت بهره برداری خوابگاه آزادی که به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار شد تا همانطور که بیمه ورزشکاران را می پردازند به سایر مسائل ورزشکاران هم رسیدگی کنند و همچنین خوابگاه نصرت هم چون فدراسیون گلف تنها متقاضی بود به این فدراسیون واگذار شد و کمیته ملی المپیک فقط مسئولیت خوابگاه آکادمی ملی المپیک را دارد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: همچنین طبق درخواست فدراسیون دانش آموزی بری برگزاری المپیاد دانش آموزی مقرر شد کمیته ملی المپیک یک ونیم میلیارد تومان پرداخت کند.

هاشمی در بخشی از صحبت هایش گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون ها بعلاوه پاداش مدال آوران المپیک فرانسه ۸۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم. علیپور الفتی و رستمیان و شمشیربازی که به فینال راه یافتند تشویق وتوجه ویژه شد.

وی ادامه داد: البته در حوزه حمایتی و تجهیزاتی هم به آنان کمک کردیم. چراکه باید از ۲تا ۳ رشته مدال آور المپیک خارج شویم و به ۷ تا ۸ رشته برسانیم به همین خاطر باید حمایت بیشتری شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد انتقادات مدال‌آوران کم شدن مالیات از پاداش المپیک گفت: پرداخت مالیات قانون است و پاداش مشمول مالیات میشود. اگر لایحه ای از دولت داده شود ۱۰ درصد مالیات را کم کنیم و در حال تلاش هستیم این مالیات را بگیریم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه