آخرین اخبار

حذف دراماتیک فوتسال ایران برابر مراکش | حسرت بزرگ برای پنالتی ثانیه آخر


تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان امروز پنجشنبه پنجم مهر از ساعت ۱۶ در مجموعه ورزشی یونیورسال شهر بخارا به مصاف مراکش رفت که این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ به سود مراکش به پایان رسید.

گل های ایران در این بازی را محمدحسین درخشانی، حسین طیبی و مسلم اولادقباد به ثمر رساندند.

تیم ملی فوتسال ایران که به عنوان یکی از مدعیان رسیدن به فینال این دوره از رقابت ها شناخته می شد با این شکست وداع زودهنگامی با جام جهانی داشت. مراکش در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برزیل برود.

لیست نفرات تیم ملی ایران

باقر محمدی، سعید مؤمنی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، امیرحسین داودی، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، سجاد یوسف‌خواه، حسین طیبی، سعید احمدعباسی و بهروز عظیمی.

تیم ملی فوتسال ایران حذف شد

نیمه اول

تیم ملی فوتسال ایران، این دیدار را مالکانه آغاز کرد و در دقایق ابتدایی برتر از مراکشی ها ظاهر شد و در دقیقه ۴ محمد حسین درخشانی موفق شد گل اول را به ثمر برساند.

اما ضعف تیم ملی ایران در کارهای دفاعی موجب شد این گل دوام زیادی نداشته باشد و بازیکنان مراکش در دقیقه ۷ با چند پاس کوتاه موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند.

در دقیقه ۱۳ مهدی کریمی فرصت داشت گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه او هرچند از دروازه بان عبور کرد اما مدافع مراکش روی خط دروازه حضور داشت و مانع از ورود گذشتن توپ از خط شد.

در دقیقه ۱۰ این مراکش بود که فرصت گلزنی خوبی در اختیار داشت اما باقر محمدی مانع از ورود توپ به دروازه شد.

در دقیقه ۱۲ و در حالی که مراکش صاحب یک ضربه اوت شده بودند توپ را با سرعت به داخل محوطه جریمه زدند که پس از برخورد به رفیعی پور، وارد دروازه شد و گل دوم مراکش به ثمر رسید.

در ادامه هم هرچند تیم ملی ایران در چند صحنه حملاتی روی دروازه مراکش ترتیب داد اما موفق به گلزنی نشد تا اینکه در دقیقه ۱۷ دروزاه بان ایران با یک دفع اشتباه موجب شد توپ به بازیکن مراکش برسد و از روی یک حمله سریع موفق شدند گل سوم را به ثمر برسانند.

در شرایطی که ۳۰ ثانیه به پایان نیمه اول باقی مانده بود ارسال بلند دروازه بان به بازیکن مراکش رسید و او با یک ضربه سر توپ را به مقابل ایران فرستاد و بازیکن مراکش گل چهارم را هم به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه ۴ بر یک به سود مراکش به پایان برسد.

تیم ملی فوتسال ایران حذف شد

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، ملی پوشان ایرانی حملات خود را از سر گرفتند و در همان دقیقه اول حسین طیبی در حالی که پشت به دروزاه مراکش بود با یک چرخش سریع و شوت دقیق، گل دوم را به ثمر رساند.

یک دقیقه بعد و در دقیقه ۲۲ مسلم اولاد قباد با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه موفق شد گل سوم ایران را هم به ثمر برساند.

هرچند ملی پوشان ایران در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند اما هیجان و استرس بالای آنها موجب شد تا دقیقه ششم نیمه دوم، تعداد خطاهای ایران به ۴ برسد و در دقیقه دهم هم تیم ملی ایران با پنجمین خطا را مرتکب شد تا در زمان های باقی مانده، خطاهای بازیکنان ایران به ضربه پنالتی از روی نقطه دوم تبدیل شود.

در دقیقه چهاردهم، ایران فرصت داشت بازی را به تساوی بکشاند اما شوت بازیکن ایران با بدشانسی در آستانه ورود به دروازه به بازیکن مراکش برخورد کرد.

با وجودی که تیم ایران در اواخر بازی به یک گل نیاز داشت اما نکته قابل توجه این بود که شمسایی دست به بازی پاورپلی نزد و به جای استفاده از دروازه بان شناور، با همان ۴ نفر بازیکن دست به حمله می زد و در ۳ دقیقه پایانی بازی بود که حسن زاده به عنوان دروزاه بان شناور وارد زمین شد.

اما در نهایت تغییری در نتیجه بازی حاصل نشد و تیم ملی ایران با قبول شکست ۴ بر ۳ از دور رقابت های جام جهانی کنار رفت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه