آخرین اخبار

حرف اول و آخر را موسیمانه می‌زند/ سرمربی از من خواست در استقلال بمانم


حرف اول و آخر را موسیمانه می‌زند/ سرمربی از من خواست در استقلال بمانم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سهراب بختیاری زاده در نشست خبری پیش از دیدار با خیبر خرم آباد، اظهار داشت:، چون سرمربی از صبح کنفرانس خبری داشت، بعد هم تمرین برگزار شد و سپس سفر داشتیم، خسته بود و عذرخواهی کرد. به همین خاطر قرار شد من در کنفرانس قبل از بازی حاضر شوم.

مربی استقلال گفت: تفکر حرفه‌ای می‌طلبد به هر حریفی احترام بگذارید. فرقی نمی‌کند جدول چه شرایطی دارد. باید با نگاه حرفه‌ای تیم حریف را آنالیز کنید. به خصوص در بازی بیرون از خانه که باید با احتیاط شروع کرد و در جریان بازی رفته رفته خودمان را به خیبر تحمیل کنیم.

وی درمورد شناخت از تیم خیبر عنوان کرد: در فرصتی که بعد از بازی النصر داشتیم، شناخت نسبی از بازی‌های قبلی تیم خوب و با انگیزه خیبر و همچنین از تفکرات مربی جدیدشان سعید دقیقی، پیدا کردیم. فردا ان‌شاالله با شناخت نسبی در زمین حاضر می‌شویم.

مربی استقلال تصریح کرد: شناخت و آنالیز قبل از بازی یک بخش است. بخش مهم‌تر این است که آنالیز و تفکرات را بتوانید در زمین پیاده کنید. امیدوارم بچه‌های ما فردا این قابلیت را داشته باشند.

وی درمورد شرایط استقلال پس از قبول دو شکست، گفت: فوتبال با تمام سختی‌هایش، وقتی نمی‌برید و یک بازی را از دست می‌هید، به خصوص برای تیم بزرگی مثل استقلال، خوبی‌هایی هم دارد و به شما فرصت می‌دهد تا خودتان را ثابت کنید. بتوانید جبران مافات کنید و از بازی پیش رو استفاده کنید. هم برنده شوید و هم شرایط جدولی بهتر شود. مهمتر از همه اینکه هواداران خوشحال شوند.

بختیاری زاده ادامه داد: فکر می‌کنم بچه‌ها این انگیزه را دارند. در بازی با تیم پر ستاره النصر هم این را نشان دادند و شکل یک تیم بازنده نبودند. می‌توانستیم حتی برنده شویم. شخصیت تیمی و تفکر حرفه‌ای بین بازیکنان استقلال الان در یک شرایط خوب و ثابت است. شک ندارم فردا خیلی سرحال ظاهر می‌شوند.

مربی استقلال درمورد فشردگی برنامه بازی‌های این تیم، گفت: فشردگی جزیی از فوتبال حرفه‌ای است. بازیکن، مربی و باشگاه حرفه‌ای در شروع فصل خودشان را برای این روز‌های سخت آماده می‌کنند. باید این شرایط را قبول کنیم. انفاقا بازیکن هرچه بیشتر بازی کند و در شرایط مسابقه قرار بگیرد، می‌تواند بیشتر ضعف‌هایش را ببیند و هماهنگ‌تر شود. میان بازی‌های پرفشار، کادر فنی باید خیلی حرفه‌ای و درست بازیکنان را ریکارگوری کند. مثل فوتبال روز دنیا فشار تمرین را تنظیم کند تا بازیکنان روز مسابقه سرحال باشند.

وی افزود: زبان فوتبال یکی است. باید یاد بگیریم و به سمتی برویم که بازیکنان هر ۴ روز یک بازی سنگین انجام بدهند. حالا که به ما حرفه‌ای نگاه می‌شود، باید حرفه‌ای فکر و عمل کنیم.

بختیاری زاده در مورد اینکه آیا با توحه به بحران‌های ایجاد شده، روی شرایط روانی بازیکنان کار شده، گفت: حتما همینطور است. استقلال بازیکنان بزرگی دارد و بازیکن با کیفیت فقط برای روز‌های برد نیست. الان شرایط جدول برای ما خوب نیست. باید خیلی سریع به بالای جدول برسیم. شاید برای هر تیمی حتی در کشور‌های صاحب فوتبال دنیا، این شرایط پیش بیاید. مهم برگشتن به لیگ است.

مربی استقلال تصریح کرد: مهم این است که بازیکنان، کادرفنی و مدیریت دست به دست هم بدهند، با همدلی، اتحاد و کار بیشتر در مسائل فنی پیش بروند. این قابلیت را به هواداران نشان بدهند که می‌توانند به لیگ برگردند. الان مجموعه خیلی خوبی داریم و با احترام به تیم خوب خیبر، این قدرت را داریم که به لیگ برگردیم.

بختیاری زاده درمورد اینکه موسیمانه شناخت زیادی از تیم خیبر ندارد و آیا در بازی فردا تفکرات او اجرا می‌شود یا سرمربی جدید، گفت: یکی از شاخصه‌های یک مربی یا سرمربی این است که بتواند خیلی سریع تیم خودش و حریفان را بشناسد. خداراشکر در عصر اینترنت هستیم. خیلی سریع می‌توانیم فیلم رقبا را ببینیم و تک تک بازیکنان را آنالیز کنیم. این مساله کار را راحت می‌کند.

وی افزود: این حرف درست است. به هرحال موسیمانه چه از نظر فنی و چه از نظر روحی-روانی شناخت آن‌چنانی از لیگ ما ندارد، ولی در کارش خیلی حرفه‌ای است. فیلم بازی‌های حریفان به خصوص خیبر را دیده است. نه تنها این بازی و نه تنها من، در مسیری که داریم او به هنوان سرمربی حرف اول و آخر را می‌زند. هروقت هم کمک فکری بخواهد ما دستیارانش وظیفه داریم نظراتمان را انتقال بدهیم و او تصمیم نهایی را می‌گیرد.

بختیاری زاده درخصوص اینکه آیا موسیمانه مجوز حضور روی نیمکت را برای بازی فردا دریافت کرده، اظهار داشت: امیدوارم کارت او صادر شود و روی نیمکت بنشیند. حتی اگر هم روی سکو زاشد، تیم را رهبری می‌کند. ما روی نیمکت سعی می‌کنیم خواسته‌ها و نظراتش را انتقال بدهیم. ان‌شاالله این امکان وجود داشته باشد که کنار ما روی نیمکت بنشیند. تلاش باشگاه این است که این اتفاق تا فردا بیفتد.

وی درمورد وضعیت ادامه همکاری‌اش با استقلال گفت: وظیفه من بود در زمانیکه باشگاه قرار بود یک مربی را با آرامش جذب کند، قبول مسئولیت کنم. بعد از آن هم به عهده باشگاه و سرمربی جدید گذاشتم. از من خواستند ادامه بدهم. به همین خاطر الان در خدمت شما هستم!

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه