اخبار لحظه ای

خودکفایی کشور در تولید سازه‌های فولادی



ارتباط ورزشی:ارتباط ورزشی:به گزارش ایسنا، احمد کرمی‌راد در نخستین نشست تخصصی مدیران صنعت سازه‌های فولادی ایران افزود: تا اواخر دهه ۷۰ سازهای فولادی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور توسط شرکت‌های خارجی ساخته می‌شد و حتی چینی‌ها به دنبال این بودند که در ایران کارخانه احداث کنند، اما طی ۵۰ سال گذشته صنعتگران داخلی نقش پررنگ و حائز اهمیتی در این صنعت داشتند به طوری که هم اکنون همه سازه‌های موجود در خشکی و دریا در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ سازه فلزی وارد کشور نمی‌شود، گفت: در سد سازی، پل سازی، ساخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها صنایع فلزی مورد نیاز در داخل ساخته و تامین می‌شود و در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی با بیان اینکه باید در ساخت‌و سازهای کشور به سمت سازه‌های فولادی حرکت کنیم؛ افزود: در وزارت راه و شهرسازی، صنایع فلزی مورد نیاز ساخت و ساز مسکن و در صنایع مختلف توسعه خودروسازی و سیمانی همه داخلی سازی شده است.

وی در گفت‌وگو با صداو سیما، با بیان اینکه در سال‌های اخیر به صنعت سازه‌های فولادی به صورت جدی توجه نشده است، گفت: صنعت سازه‌های فولادی نیاز به حمایت دارد و اگر در سال‌های آینده رسیدگی جدی به آن نشود، بی‌شک تولید کنندگان دچار چالش می‌شوند.

کرمی راد به توانمندی ساخت مسکن با بهره‌مندی از اسکلت فلزی اشاره کرد و افزود: اگر ظرفیت هزار و ۵۰۰ تنی اسکلت فلزی در ۲۰ استان به صورت طبیعی توزیع شود، سالانه قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ متر مربع را خواهیم داشت.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه