آخرین اخبار

درباره پرسپولیس و بیرانوند حکم عادلانه بدهند



در دقایق بعد از خوردن گل، خیلی‌ها گمان کردند بازی تمام شده است اما درخشش سردار، محبی و سایر رفقا باعث شد نتیجه ۴ بر۱در پایان بازی رقم بخورد و بیشتر رسانه‌های عربی عملکرد شاگردان قلعه‌نویی را تحسین کنند. به بهانه این بازی سراغ حمید درخشان رفتیم. کاپیتان سابق تیم‌ملی و پرسپولیس که نظرات متفاوتی برای این بازی دارد.

قطعا بازی باقطررادیدید.یک مسابقه حساس(‌به دلیل کری‌خوانی‌های قبل از بازی)که برای ایران برد از اهمیت بالایی برخوردار بود.
این بازی متفاوت با سایر بازی‌ها بود و بعد از گلی که خوردیم روی داشته‌هایمان و خلاقیت‌ بازیکنان توانستیم کار را در بیاوریم. در این بازی طبق سبک همیشگی‌مان بازی کردیم یعنی ارسال از کناره‌ها،ضربات سر و رسیدن به هدف.
 
انصافا سردار آزمون هم یک ضربه سر عالی زد.
فوق‌العاده بود و این ضربه سر تقریبا یک امنیت نسبی را برای ما به همراه آورد و تیم شانیت خود را پیدا کرد.این گل انگیزه را به تیم برگرداند و شرایطی را حاکم کرد تا بتوانیم صلاحیت‌مان را اثبات و آن را به قطری‌ها دیکته کنیم.
 
نظر خیلی‌ها این است که وقتی ایران می‌تواند تا این اندازه هجومی بازی کند چرا همین سبک بازی را از ابتدا انجام نمی‌دهد؟
چون ما همیشه روی یک روال نیستیم و فراز و نشیب داریم. این فراز و نشیب کار را سخت می‌کند.
 
فکر می‌کنید دلیل این همه فراز و نشیب چیست؟
یکی از دلایلش بحث‌های تیمی شامل تاکتیک، تمرینات و استفاده از ساختارهای باشگاهی می‌شود.
 
​​​​​​​فکر می‌کنم اصلا زیرساخت هم نقش بسیار زیادی در این اتفاق دارد. خیلی‌ها می‌گویند اگر این بازی در ایران و روی چمن‌های ایران برگزار می‌شد، با آن وضعیت خراب زیرساخت، بعید بود بتوانیم نتیجه را برگردانیم.
دقیقا! شما چمن را ببینید، چقدر این چمن به ما کمک کرد؟ توانستیم کارهای تکنیکی و تاکتیکی را به خوبی روی این چمن اجرا کنیم. خوب بازی را کنترل کردیم، سانتر خوب کردیم، پاس‌های خوب دادیم و … همه اینها نقش دارد و شکی در آن وجود ندارد. چون خیلی از بازیکنان ما تکنیکی هستند و قطعا بازی روی چمن مرغوب خلاقیت آنها را به اثبات می‌رساند.

نظر شما درباره عملکرد سردار آزمون و محمد محبی چیست؟ واقعا در این بازی ستاره بودند.
ما همه نفرات‌مان خوب هستند، منتهی بستگی دارد به این  که از این نفرات کجا استفاده شود. چه مهره‌هایی که بیرون از زمین داریم و چه کسانی که در زمین بازی می‌کنند، قابلیت انجام هر کاری را دارند.
 
نقش امیر قلعه‌نویی در این بین و …
قطعا بی‌تاثیر نیست. تعویض‌هایی که انجام شد و تاکتیک بازی حاصل تلاش کادر فنی و دستیاران سرمربی است.
 
ایران تقریبا راهی جام‌جهانی شد.
از قبل هم میشد فهمید که این اتفاق صعود سخت نباشد. کدام یک از این تیم‌هایی که ما با آنها بازی کرده‌ایم از ما سرتر هستند؟ کدام یک می‌توانند اختلالی برای ما ایجاد کنند، رفتن به جام جهانی با این همه تیم قطعا سخت نیست اما آنجا دیگر با امارات و قطر بازی نمی‌کنیم. تیم‌های تراز اول حضور دارند با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مشخص.
 
سردار آزمون پس از پایان بازی کری‌های سنگینی برای قطری‌ها خواند. در حقیقت او پاسخ رفتار اکرم عفیف در بازی‌های جام ملت‌ها را داد.
ما خودمان می‌دانیم که از آنها برتر هستیم. آنها بعضی مواقع در حادثه‌ها غافلگیرمان می‌کنند اگر نه در بحث تاکتیکی و تکنیکی و حتی نیروی انسانی مقابل ما حرفی برای گفتن ندارند. در طول تاریخ فوتبال ما از قطر فقط یک بازیکن به ایران آمده و در لیگ ما بازی کرده اما بازیکن‌های زیادی از ایران در این کشور بازی کرده‌اند. می‌خواهم بگویم ما همه جوره از آنها سرتر هستیم و تا ۱۰ سال آینده نمی‌توانند با ما برابری کنند.
 
نظر شما درباره پرسپولیس و گاریدو چیست؟
پرسپولیس هم شرایطش بد نیست اما کار سختی در لیگ نخبگان آسیا دارد. آنجا تیم‌ها کیفیت بالاتری دارند و کیفیت بازیکن‌ها هم متفاوت است. در کل امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای پرسپولیس بیفتد.
 
درباره حکم بیرانوند و پرسپولیس هم نظری دارید؟
نمی‌دانم این چه حکمی است. اگر محکوم شده چرا محروم نشده است اگر باید جریمه میلیاردی بدهد پس این تعلیق چیست، من قاضی نیستم که در این باره نظر بدهم اما حرف این است که حق با هر کسی است باید به حق خودش برسد. مهم این است که این حکم و اجرای آن به نحو احسن باشد تا هر کسی درباره آن بگوید:«عادلانه بود.» 

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه