آخرین اخبار

دربی هیجان انگیز با حضور مهدی طارمی


دربی هیجان انگیز با حضور مهدی طارمی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، اینتر و یوونتوس در بازی هفته نهم سری A به تساوی 4-4 رضایت دادند.

ترکیب تیم‌ها

اینتر: زومر، پاوار، دی فرای، باستونی، دامفرایس، بارلا، زیلینسکی، مخیتاریان، دی مارکو، تورام و مارتینز

یوونتوس: دی گرگوریو، کابال، دانیلو، کالولو، کامبیاسو، مک کنی، لوکاتلی، کونسیسائو، فاجولی، وه‌آ و ولاهوویچ

بازی بین دو تیم در جو خاصی آغاز شد و سکوهای ورزشگاه برای دربی ایتالیا بین دو تیم هیجان زیادی از خود نشان می‌دادند که اولین موقعیت جدی توسط اینتر در دقیقه 6 رقم خورد و مارتینز موفق نشد فرصتی که دامفرایس ایجاد کرده بود را به گل تبدیل کند.

بازی با سرعت توسط اینتر دنبال شد تا اینکه اشتباه دانیلو و خطای او روی مارکوس تورام یک پنالتی را به همراه داشت. پیتور زیلینسکی در دقیقه 15 این توپ را به گل تبدیل کرد و اینتر‌ را پیش انداخت.

شادی نراتزوری خیلی ادامه نداشت و تلاش یوونتوس برای جبران در دقیقه 20 جواب داد که دوشان ولاهوویچ روی پاس مک کنی بازی را به تساوی کشاند. این نیمه دیدنی خیلی زود یک گل دیگر به همراه داشت و تیموتی وه‌آ در دقیقه 26 دومین گل میهمان را به ثمر رساند.

هیچ یک از دو تیم در نیمه نخست به دنبال شکست نبودند و این به اینتر انگیزه داد که برای جبران دو گل یووه دست بکار شود. تلاش این تیم با ضربه زمینی و دقیق هنریک مخیتاریان در دقیقه 35 به گل تبدیل شد. این آخرین گل نیمه نبود و اینتر دوباره پیش افتاد.

خطای کالولو روی دنزل دامفرایس موجب شد تا یک ضربه پنالتی دیگر به سود اینتر اعلام شود که زیلینسکی در دقیقه 37 این ضربه را هم به گل تبدیل کرد. بازی توسط دو تیم با سرعت پیگیری شد اما دیگر گلی در پی نداشت تا نیمه نخست با برتری 3-2 اینتر تمام شود.

اینتر در نیمه دوم هم بازی را هجومی پیش برد و در دقیقه 50 اگر واکنش دیدنی گرگوریو نبود این توپ به گل تبدیل می‌شد. با این حال دروازه‌بان یوونتوس خیلی زود شاهد باز شدن دروازه‌اش بود و دامفرایس در دقیقه 52 چهارمین گل اینتر را به ثمر رساند.

بازی یکبار دیگر با این گل به اوج هیجان رسید و این یوونتوس را وادار می‌کرد که برای  جبران نتیجه دوباره تلاش کند و انگیزه بیشتری داشته باشد. با نزدیک شدن به اواسط نیمه کنان ایلدیز برای یووه وارد زمین شد و یان بیسک و داویده فراتسی هم بازی اینتر به ترکیب اضافه شدند.

در دقیقه 65 دی گرگوریو یک بار دیگر یووه را نجات داد و شیرجه دیدنی او روی ضربه ایستگاهی خطرناک دی مارکو باعث شد اینتر به گل پنجم نرسد. او در دقیقه 67 هم ضربه والی خطرناک نیکولو بارلا را سیو کرد و دروازه خود را نجات داد.

بازی با حملات اینتر دنبال می‌شد که یوونتوس روی ضدحمله به گل رسید و ایلدیز در دقیقه 71 روی پاس مک کنی گل سوم میهمان را به ثمر رساند. این گل زمینه ساز نتیجه عجیب در دربی ایتالیا بود و یووه بار دیگر زبانه‌های آتش این بازی را به اوج رساند تا در دقیقه 82 توسط ایلیدز به گل چهارم برسد.

سیمونه اینزاگی که از ابتدا مهدی طارمی را نیمکت نشین کرده بود در دقیقه 87 به مهاجم ملی پوش ایرانی فرصت داد تا به جای مارکوس تورام وارد ترکیب شود. با این حال طارمی فرصتی پیدا نکرد که روی نتیجه تاثیر بگذارد.

این رویارویی که قطعا یکی از زیباترین بازی‌های فصل تا به اینجا بوده با نتیجه تساوی 4-4 به پایان رسید تا اینتر 18 امتیازی در رده دوم بماند و یوونتوس 17 امتیازی هم یک پله پایین‌تر بایستد.

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه