توپ و تور

درکنترل حواشی لیگ بسکتبال به نام‌ها و ستاره بودن‌شان توجهی نداریم



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر تیم طبیعت در حالی در هفته سوم لیگ برتر بسکتبال موفق به شکست ۶۶ بر ۶۴ تیم نفت شد که این دیدار با حواشی زیادی همراه بود. این حواشی از نیمه دوم و به دنبال اعتراض بازیکنان نفت به قضاوت داور و ترک زمین از سوی آنها آغاز شد و به اندازه‌ای ادامه پیدا کرد که به اخراج حامد حدادی از روی نیمکت نفت و دیسکالیفه شدن حماد سامربی سرمربی تیم نفت و اخراج او هم کشیده شد.

این در حالی است که فصل گذشته لیگ برتر هم با حواشی زیادی همراه بود که بعضا کیفیت برگزاری دیدارها را تحت تاثیر قرار می داد. این مسئله و چگونگی کنترل حواشی به گونه ای که در سایر هفته ها و دیدارها ادامه دار نباشد و کیفیت فنی مسابقات را زیر سوال نبرد، موضوع مورد پرسش از میثم علیپور سرپرست سازمان لیگ بسکتبال بود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این پرسش گفت: اثرگذارترین اهرم در این زمینه کمیته انضباطی و آرای این کمیته است. قطعا برای هر مشکل و حاشیه ای که در جریان برگزاری رقابت ها با آن مواجه شویم، کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد.

علیپور تاکید کرد: البته که کمیته انضباطی در تمام فصل ها برای رسیدگی به حواشی ایجاد شده تشکیل شده است اما مسئله مهم، تشکیل «به موقع» آن است و اینکه در اسرع وقت به موضوعات رسیدگی شده و آرای لازم برای آنها صادر شود. این مسئله ای است که در تشکیل جلسات کمیته انضباطی به آن توجه داریم.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال تاکید کرد: مسئله مهم دیگر اینکه در برخورد با عاملان ایجاد حواشی در دیدارهای لیگ برتر و هر مسابقه دیگر، به نام و ستاره بودن‌شان توجهی نداریم. دقیقا طبق قانون با مسببان حواشی برخورد لازم را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی برای رسیدگی به حواشی دیدار تیم های طبیعت و نفت هم در اسرع وقت تشکیل خواهد شد، گفت: بعد از بازبینی فیلم و بررسی گزارش ناظر و سرداور مسابقه، افراد لازم به کمیته انضباطی احضار می شوند و همین گزارش ها در این حضورشان بررسی خواهد شد. البته که با توجه به اتفاقات ایجاد شده، احضار حامد حدادی و حماد سامری بازیکن و سرمربی نفت قطعی است.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال گفتک در کل تیمی که بدون دلیل اقدام به ترکیب زمین و ایجاد وقفه در جریان مسابقه شود، باید پاسخگوی رفتارش باشد. از تیم طبیعت هم افرادی که لازم باشد به کمیته انضباطی احضار می شوند.

علیپور تصریح کرد:حُسن برگزاری مسابقات برای سازمان لیگ در اولویت است، اجازه نمی دهیم حواشی اینچنین بر کیفیت فنی بازی ها تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل با خاطیان و مسببان ایجاد حواشی در کمترین زمان ممکن و با بالاترین سطح برخورد خواهیم داشت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه