آخرین اخبار

در زمین جواب بی‌احترامی قطری‌ها را دادیم | در جام جهانی دو مرحله‌ می‌توانیم صعود کنیم



نورافکن که این‌روزها دوباره به تیم ملی دعوت شده و در بازی با قطر نقش کلیدی در پیروزی‌مان داشت گفت وگویی را با همشهری آنلاین داشت که در ذیل می خوانید:

تیم ملی توانست ۴ امتیاز ار دو بازی کسب کند در این ارتباط برایمان بگو.
اول از همه می‌خواستم در مورد بازی با قطر و ازبکستان این نکته را بگویم که ما در بازی با ازبکستان هم واقعا می‌توانستیم برنده بازی باشیم. خب الان ازبکستان هم ۱۰ امتیازی است در گروه ما. امیدوارم بازی بعدی‌شان که با قطر است آنها نتیجه را از دست بدهند و ما بتوانیم کره شمالی را که به نظر من جزو سخت‌ترین بازی‌های ما است در زمین خودشان شکست بدهمی. با این اتفاق خیلی نزدیک می‌شویم به صعود.

در مورد بازی با قطر هم برایمان بگو.
در مورد بازی با قطر خودتان همه چیز را دیدید و خوشحال هستیم.

برد مقابل قطر خیلی تداعی‌گر بازی ما مقابل این تیم در نیمه نهایی جام ملت‌ها بود. با برد در مقابل این تیم می توانستیم بعد از چند دهه به فینال جام ملت‌ها برویم اما نشد.
واقعا بازی که در جام ملتها انجام شد خیلی خیلی غصه را در دل همه بازیکنان و همه کسانی که عاشق تیم ملی هستند گذاشت. تا قبل از بازی با قطر همه این غصه را همراه خودشان داشتند ولی ما مقابل قطر توانستیم این بازی را خیلی خوب پشت سر بگذاریم و جواب آن بی احترامی بازیکنان قطری را بدهیم. خدا را شکر می کنم که توانستیم بازی را ببریم. مطمئنا این نتایج ادامه‌دار خواهد بود. تلاش می کنیم که نقطه ضعف ما را پوشش دهیم و نقاط قوت مان را قوی‌تر کنیم تا ان شاءالله در بازی‌های سنگین بعدی بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

خودت در بازی باقطر پاس گل خوبی برای سردار آزمون ارسال کردی و پایه گذار گلزنی او و برد تیم ملی بودی. در گذشته گفته می‌شد هر بازیکنی از استقلال و پرسپولیس جدا شود دیگر کمتر دیده می‌شود و نمی تواند به پیشرفت خود ادامه دهد اما تو در تیم ملوان هم درخشان ظاهر شدی و الان در تیم ملی هم شاهد درخشش‌ات هستیم می خواستم در مورد شرایط این‌روزهای خودت برایمان بگویی.
والا تلاشم را می‌کنم که شرایط آمادگی جسمانی‌ام را حفظ کنم. از دوستانمان که در تیم ملی هستند و در باشگاه‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند شرایط حرفه ای را یاد می گیریم و انجامشان می‌دهیم. همین موضوع باعث می‌شود که خب خوب کار کنیم. مطمئنا باید به آمادگی خودم اضافه کنم تا در بازی های سنگین بعدی شرایط خوبی را داشته باشم.

از این بازی با قطر نباید به سادگی گذشت. قطری که قهرمان دو دوره جام ملت‌ها شد. به خصوص در این دوره از جام ملت‌ها که به نظر خیلی جام ملت‌های عجیب و غریبی بود و خیلی از تیم های مدعی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در حد خودشان ظاهر نشدند و در نهایت قطر قهرمان شد. الان ما به قهرمان دو دوره جام ملتها ۴ گل زدیم و بیشتر از این هم می‌توانستیم بزنیم. از نظر خودت جام ملت‌ها و قهرمانی قطر عجیب و غریب نبود؟
واقعا من نمی دانم! با بچه ها هم که صحبت می‌کردیم می گفتند یک نتیجه واقعا عجیب برای ما اتفاق افتاد. اصلا باورم نمی‌شود. شاید ما ۱۰ بار با قطر بازی کنیم به راحتی حالا با یک اختلافی این تیم را شکست دهیم. ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. شاید می‌گویم برد برابر ژاپن باعث شد که بچه‌ها نتوانند سریع ریکاوری شوند.

یعنی به نظر تو غرور برد برابر ژاپن نبود؟ و بحث ریکاوری بازیکنان در فاصله کم دو بازی ژاپن و قطر بود؟
به نظر من بحث ریکاوری بود. شاید بحث ریکاوری روحی و روانی بوده که مطمئن هستم دوباره هم مقابل قطر بازی کنیم می توانیم اختلاف‌های فنی فوتبال ایران و قطر را نشان دهیم.

امیر قلعه‌نویی در مصاحبه بعد بازی با قطر اعلام کرد به بازیکنان گفته شاید در جام جهانی سرمربی تیم ملی نباشد اما این تیم ملی توانایی دارد در جام جهانی دو مرحله صعود کند. می خواستم نظر خودت را به عنوان یک ملی پوش در این ارتباط برایمان بگویی.
امیرخان که تمام تلاش‌شان را دارند انجام می‌دهند. واقعا تمام هم و غم‌شان را برای موفقیت تیم ملی می‌گذارند. نتایج خیلی خوبی را هم بالاخره کسب کرده‌اند. ان شاءالله ایشان می مانند.

دوست داشتیم نظرت را برای کار کردن زیر نظر امیر قلعه نویی برایمان بگویی.
ببینید جدیتی که در کار دارند باعث می شود که ما تشویق شویم برای اینکه تمرکزمان را به حداکثر برسانیم. در کار و واقعا می توانم بگویم که یک مربی حرفه‌ای است. مطمئنا روزهای خوبی را برای تیم ملی می‌بینیم.

خودت قلعه‌نویی تاکید کرد ما باید در جام جهانی دو مرحله از گروه مان صعود کنیم این هدف گذاری خوبی به نظر می رسد نظر خودت در این باره چیست؟
هدف گذاری که برای تیم ملی دارند بله ایشان هدفی که گذاشتن این است (دو مرحله صعود در جام جهانی).

این مهم قابل دست یافتنی است؟
صد درصد ولی گفتم فقط باید با تلا شمان و عملکردمان این را نشان دهیم.

ماه آینده تیم ملی دوبازی برابر کره شمالی و قرقیزستان دارد در مورد این دوبازی هم نظرت را برایمان بگو.
گفتم کره شمالی یکی از سخت‌ترین یا حتی می‌توانم بگویم سخت‌ترین بازی ما است. امیدوارم حداکثر امتیاز را در بازی بیرون خانه مقابل این تیم کسب کنیم. بازی بعدی هم با قرقیزستان در خانه حریف است. دوتا بازی در بیرون از خانه است که امیدوارم بعد از اردوی بعدی که ۲۰ روز دیگر است تکلیف صعودمان به جام جهانی مشخص شده باشد.

از وضعیت تیم باشگاهی‌ات ملوان برایمان بگو.
باشگاه خوب و هم‌تیمی‌های خوبی دارم. خدا را شکر می‌کنم که در این تیم هستم و کادرفنی پرتلاشی داریم. آقای مازیار زارع واقعا پرتلاش است. همه هم و غمش را دارد میگذارد برای موفقیت ملوان. الان مدیرعامل است، سرپرست است و مربی است. همه کار را ماشاءالله به تنهایی اقای زارع انجام می‌دهد. هدف ‌گذاری‌هایی داریم که در راستای همان هدف‌ها باید جلو برویم. ان شاءالله ملوان می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه