کشتی

دلایل رنگرز برای انتخاب گرایی و سهرابی جهت حضور در مسابقات جهانی



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر مسابقه انتخابی برای حضور در مسابقات جهانی آلبانی در وزن ۷۲ کیلوگرم بین سه کشتی‌گیر این وزن محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی و محمدرضا مختاری برگزار شد که در نهایت دانیال سهرابی پس از دو پیروزی مقابل حریفان خود و انصراف دو کشتی‌گیر این وزن از مسابقه سوم، سهرابی صاحب دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی آلبانی شد. البته یک روز پس از مسابقه گرایی و سهرابی، هیات استان فارس به نتیجه این مسابقه اعتراض کرد و درخواست بازبینی دوباره فیلم این کشتی را داشت چرا که رئیس هیات استان فارس معتقد بود یک امتیاز اخطار اشتباه بابت فرار از فن به گرایی داده شده که اگر این محاسبه شود، گرایی برنده این کشتی خواهد شد. به همین خاطر رئیس هیأت کشتی استان فارس درخواست بازبینی دوباره فیلم این کشتی را داده بود.

در نهایت کمیسیون داوران کشتی کشور در مورد قضاوت این دیدار نظر خود را اعلام کرد و نوشت: «در ۳۰ ثانیه پایانی کشتی، کشتی‌گیر آبی (سهرابی) موفق می‌شود با یک حمله کشتی‌گیر قرمز (گرایی) را از تشک خارج کند که حاصل این خروج یک امتیاز به نفع کشتی‌گیر آبی می‌باشد. ضمناً در این حالت به علت اینکه کشتی‌گیر قرمز با فشار حریف به بیرون تشک هدایت می‌شود، فراری از سوی این کشتی‌گیر صورت نگرفته است. تیم داوری یک امتیاز برای خروج از تشک و یک امتیاز به جهت فرار از تشک داده بود و در این صورت پس از اجرای فن سنجاب پرنده در ثانیه‌های پایانی این دیدار، نتیجه بازی باید ۶-۷ به سود محمدرضا گرایی به پایان می‌رسید.»

پس از اعلام رای کمیسیون داوری جلسه کادر فنی کشتی فرنگی برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برگزار و در نهایت گرایی به عنوان ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی اعزام شد و دانیال سهرابی هم قرار شد در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان کشتی بگیرد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتخابی گرایی و سهرابی و تصمیم کادر فنی گفت: گرایی و سهرابی دو کشتی‌گیر شایسته ایران هستند؛ ما مسابقه انتخابی را برگزار کردیم و از همه کشتی‌گیرانی که تمکین کردند و به قوانین چرخه انتخابی تیم ملی احترام می‌گذارند تشکر می‌کنم. هر دو کشتی‌گیر به چرخه انتخابی احترام گذاشتند و کمیسیون داوری به عنوان بالاترین مرجع تخصصی در زمینه داوری نسبت به عملکرد داوری و ایراداتی که به وجود آمده نظر نهایی خود را اعلام کرد.

وی گفت: پس از اظهارات کمیسیون داوری کادر فنی تشکیل جلسه داد و با توجه به اینکه دو رقابت جهانی هم پیش رو است و منطقاً باید از هر دو کشتی‌گیر برتر استفاده می‌کردیم تصمیم بر این شد که دانیال سهرابی در رقابت‌های امیدهای جهان و گرایی در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی شرکت کنند این مسابقات با فاصله ۵ روز از یکدیگر برگزار می‌شوند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه