آخرین اخبار

راهیابی به تاریخ با پیروزی در برابر لیورپول!


راهیابی به تاریخ با پیروزی در برابر لیورپول!

آرسنال این فرصت را دارد تا امروز به رکوردی تاریخی دست یابد. در صورت پیروزی مقابل لیورپول، این تیم به دومین باشگاه انگلیسی تبدیل خواهد شد که به ۲۰۰۰ پیروزی در لیگ برتر دست می‌یابد.

لیورپول، رقیب با سابقه

لیورپول در حال حاضر با ۲۰۶۶ پیروزی، تنها باشگاه انگلیسی است که به این نقطه عطف رسیده است. این تیم در دسامبر ۲۰۲۱ موفق به کسب ۲۰۰۰ پیروزی در لیگ برتر شد و حالا آرسنال در تلاش است تا این موفقیت را تکرار کند.

آرسنال: فرصتی که از دست رفت

تیم میکل آرتتا پس از پیروزی ۳-۱ مقابل ساوتهمپتون، در آستانه ۲۰۰۰ پیروزی قرار گرفت، اما شکست مقابل بورنموث این شانس را از آنها گرفت. با این حال، با توجه به اختلاف ۹۰ پیروزی با منچستریونایتد، به نظر می‌رسد آرسنال به این رکورد خواهد رسید.

زمین‌های محبوب آرسنال

آرسنال از ۱۹۹۹ برد خود در تاریخ لیگ برتر، ۲۲۹ پیروزی در ورزشگاه امارات و ۹۵۱ پیروزی در هایبوری به دست آورده است. جالب است که گودیسون پارک به عنوان مکان مورد علاقه آنها شناخته می‌شود، جایی که آرسنال ۳۲ بار اورتون را در لیگ برتر شکست داده است.

آرتتا و قهرمانان تاریخ آرسنال

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، یکی از ۸ مربی موفقی است که بیش از صد بازی را با این تیم برده است. در بین بازیکنان، تونی آدامز با ۲۵۵ برد به عنوان پیشتاز شناخته می‌شود و نقش اساسی در تاریخچه باشگاه دارد.

رکورد‌ها و آمار خیره‌کننده
مربیان برتر آرسنال در تاریخ لیگ برتر

آرسن ونگر – ۴۷۶ برد
برتی می – ۱۸۱ برد
تام ویتاکر – ۱۷۸ برد
هربرت چپمن – ۱۷۱ برد
جورج گراهام – ۱۶۲ برد
تری نیل – ۱۳۴ برد
جورج آلیسون – ۱۱۲ برد
میکل آرتتا – ۱۰۸ برد

بازیکنان افسانه‌ای آرسنال

تونی آدامز – ۲۵۵ برد
دیوید اولری – ۲۵۴ برد
لی دیکسون – ۲۳۰ برد
جورج آرمسترانگ – ۲۱۴ برد
نایجل وینتربرن – ۲۱۳ برد
دیوید سیمن – ۲۰۹ برد
ادی هاپ گود – ۱۹۸ برد
باب جان – ۱۹۳ برد
دنیس برگکمپ – ۱۸۶ برد
پت رایس – ۱۸۰ برد

نتیجه محبوب: آرسنال به یاد می‌آورد

«یک – صفر به نفع آرسنال» به عنوان محبوب‌ترین نتیجه پیروزی این تیم در لیگ برتر شناخته می‌شود. این نتیجه بیش از ۳۰ سال است که توسط هواداران با شادی خوانده می‌شود و به طور کلی آرسنال ۲۹ نتیجه مختلف در برد‌های خود دارد که نتیجه یک بر صفر تا کنون ۳۹۸ بار تکرار شده است.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه