فوتبال و فوتسال

سه دلیل تساوی تیم ملی ایران برابر ازبکستان/ قطر مثل گذشته نیست!


ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی خود را برای برگزاری دیدار برابر قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آماده می کند که در دیدار روز پنجشنبه گذشته برابر ازبکستان نتوانست نمایش قابل قبولی داشته باشد و هر چند با یک امتیاز از تاشکند برگشت اما عملکرد فنی تیم رضایت بخش نبود.

اصغر شرفی در گفت گو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی تیم ملی برابر ازبکستان گفت: دوتیم در حالی رو در روی هم قرار گرفتند که ترس از باخت و فاصله امتیازی باعث شد تا با احتیاط بازی کنند و همین امر اجازه نداد که دو تیم روان بازی کنند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ازبکستان که میزبان هم بود نمی‌خواست دروازه اش در کشور خودش باز شود و دیدیم که در طول ۱۱۵ دقیقه بازی هیچ یک از دوتیم خطر آنچنانی بوجود نیاوردند و تنها موقعیت هایی بدست آمد که چندان حساس و خطرناک نبود و بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

وی سه عامل را باعث تساوی دوتیم در یک بازی حساس خواند و گفت: اعتقاد دارم تساوی ایران و ازبکستان به سه دلیل بود. اولین دلیل ترس از نباختن و از دست دادن سه امتیاز بود. هر دو تیم شرایط تقریبا یکسانی در جدول داشتند و نمی خواستند این وضعیت را از دست بدهند. بنابراین محتاط بازی کردند و ما خلق موقعیت گل زیاد از دوتیم ندیدم.

سه دلیل تساوی تیم ملی ایران برابر ازبکستان/ قطر مثل گذشته نیست!

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: دومین دلیل حرکت عجیب و غیر منطقی حردانی بود که تیم ملی را ۱۰ نفره کرد و باعث شد برنامه های تیم ملی مطابق آن چیزی که کادر فنی می خواست صورت نگیرد. تغییرات و جا به جایی بعد از اخراج باعث شد تا روند تیم ملی تغییر کند و نتواند به آنچه که می خواهد دست پیدا کند.

اصغر شرفی در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل سوم عدم تغذیه صحیح مهاجمان بود که هافبک ها نتوانستند موقعیت زیادی برای آزمون و طارمی بوجود بیاورند البته در دقایق پایانی آمدن قلی زاده و قایدی بخاطر قدرت دریبل زنی آنها شرایط تغییر کرد ولی چون یک بازیکن کمتر داشتیم باید هم مراقب ضدحمله هم می بودیم و در مجموع احتیاط باعث شد تا از رسیدن به سه امتیاز محروم شویم.

شرفی در خصوص پنالتی که گرفته شد و بعد توسط کمک داور ویدیویی رد شد گفت: تیم ملی با وجود این سیستم از رسیدن به سه امتیاز محروم شد اما در مجموع این سیستم کمک داور ویدئویی به کمک فوتبال در دنیا آمده است و باید امیدوار باشیم که فوتبال ما هم بطور کامل از کمک داور ویدیویی استفاده کند تا شاهد کمترین خطا در بحث داوری باشیم .

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد ازبکستان هم گفت: ازبکستان با اینکه میزبان بود ولی نتوانست هجومی بازی کند چون ترس از دست دادن صدر را داشت ولی چند بازیکن این تیم عالی ظاهر شدند که یکی از آنها ماشاریپوف بود که در همه جای زمین حضور داشت و بازی قابل قبولی ارائه داد و اعتقاد دارم این میزان از آمادگی ماشاریپوف میتواند در لیگ برتر و لیگ نخبگان به استقلال هم کمک کند.

سه دلیل تساوی تیم ملی ایران برابر ازبکستان/ قطر مثل گذشته نیست!

کارشناس فوتبال در پایان و در خصوص دیدار ایران برابر قطر گفت: این دیدار به مراتب سخت تر از بازی با ازبکستان است. ما شرایط میزبانی را از دست دادیم و باید در دبی به مصاف قطر برویم. امتیاز حضور تماشاگر پرشور را از دست دادیم ولی باید با تمرکز کامل بازی کنیم. حریف را به خوبی آنالیز کنیم و بازیکنان را از از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم.

شرفی در پایان گفت: قطر برای رسیدن به جایگاه بهتر تمام تلاش خود را انجام داد. بازیکنان ما نباید وارد مسائل حاشیه ایی عرب‌ها شوند و از بحث و جدل پرهیز کنند. باید برای برد به میدان برویم و با ترس و احتیاط بازی نکنیم. برد برابر قطر دور از دسترس نیست مگر اینکه خودمان با اشتباهاتمان موقعیت و زمین را به حریف بدهیم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه