آخرین اخبار

شوک ۳۰۰ به رئال مادرید!



به گزارش همشهری‌آنلاین، درحالی‌که طبق معمول هفته‌های اخیر، شبکه ورزش برخلاف کنداکتور اعلامی خودش، بازی رئال مادرید- آلاوس را سر وقت نشان نداد و نزدیک به ۲دقیقه در پخش آن تأخیر داشت، لوکاس واسکس در ثانیه۵۵ سریع‌ترین گل لالیگای امسال را وارد دروازه آلاوس کرد. در همین لحظات، شبکه ورزش داشت تیزر برنامه «آنچه شما خواسته‌اید» خودش را پخش می‌کرد. دقت کنید؛ آگهی پولی نبود، تیزر برنامه خودشان داشت پخش می‌شد که لابد از احترام به مخاطبی که براساس وعده و برنامه اعلام‌شده، پای تلویزیون نشسته بود، واجب‌تر است!

آقای خیلی معمولی

گل واسکس از فوریه۲۰۱۸ به این‌سو زودهنگام‌ترین گل کهکشانی‌ها به‌شمار می‌آید. رئال‌مادرید پیش از این مقابل سوسیه‌داد و با گل ثانیه۴۹واسکس به گل زودهنگام دست یافته بود. لوکاس، یکی از معمولی‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه که در این بازی با بازوبند کاپیتانی به میدان رفته بود، به رکورد ۲۵۰بازی لالیگایی در رئال رسید، با ۱۷۵برد و ۲۶گل(از جمله ۲گل در ال‌کلاسیکوها) و ۴قهرمانی لالیگا. تکراری‌ترین حریفان لوکاس واسکس والنسیا، سلتا، ویارئال و سوسیداد با ۱۴تقابل هستند. لوکاس در همه رقابت‌ها ۳۵۶بار پیراهن رئال را بر تن کرده که برای بازیکنی در این سطح واقعا عجیب است. او در ۳بازی از ۷بازی اخیری که در رئال‌مادرید در کل تورنمنت‌ها فیکس بوده، هم گل زده و هم پاس گل داده، درحالی‌که در ۱۵۴حضور فیکس قبل از آن فقط یک‌بار تجربه همزمان گل و پاس‌گل در یک بازی را داشت.

شکست‌ناپذیران

آنچلوتی نخستین سرمربی تاریخ لالیگا شد که در ۳۹بازی متوالی شکستی نداشته است. بعد از بازی با آلاوس که رئال به پیروزی ۳بر ۲رسید، او رکورد اورماچئا با ۳۸بازی متوالی بدون شکست در سوسیداد بین سال‌های ۱۹۷۹تا ۱۹۸۰را شکست. بارسایی‌ها با ۲مربی مختلف یعنی لوییس انریکه و والورده به رکورد ۴۳بازی متوالی بدون شکست رسیده بودند که هنوز بهترین رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ است.

از آخرین باخت رئال‌مادرید در لالیگا دقیقا یک سال می‌گذرد. پارسال در این روز به اتلتیکومادرید باخته بودند. بهترین رکورد نباختن در لالیگا: بارسلونا با ۴۳بازی متوالی، رئال‌مادرید با ۳۹بازی و رئال سوسیداد با ۳۸بازی. رئال حالا به ۴بازی بدون باخت برای رسیدن به رکورد بارسا و ۵مسابقه برای رد شدن از آن فاصله دارد.

از لحاظ شکست‌ناپذیری بازیکنان، امیلیو بوتراگوئنو، مهاجم سابق رئال‌مادرید و یکی از مدیران فعلی این باشگاه با ۵۰مسابقه بدون باخت(از اوایل سال ۱۹۸۸تا اواخر سال ۱۹۸۹) در صدر جدول نبازهای رئال در لالیگا جای دارد. نفرات بعدی چندو ۴۷، ایسکو ۴۴، آمارو ۴۳، کارواخال ۴۱و… هستند.

کارلتو ۳۰۰تایی

این سیصدمین باری بود که کارلو آنچلوتی تیم رئال‌مادرید را در یک مسابقه رسمی هدایت می‌کرد؛ ۳۰۰بازی با ۲۱۶پیروزی (۷۲درصد برد)، ۳۹باخت، ۱۴جام، ۷۱۸گل زده، ۲۷۱گل خورده، ۱۹۷بازی در لالیگا، ۶۴بازی در لیگ قهرمانان (۳جام)، ۲۴بازی در کوپا دل‌ری، ۸بازی در سوپرجام اسپانیا، ۴بازی در جام‌جهانی باشگاه‌ها، ۳بازی در سوپرجام اروپا.

تنها مربی‌ای که پیش از این با رئال به ۳۰۰بازی در رئال رسید، میگل مونیوس بود که حضور او در این تیم تا بازی۶۰۵هم ادامه داشت. کارلتو پیش از این بازی گفته بود تاریخ انقضا ندارد و می‌خواهد سال‌های طولانی در رئال بماند. او تقریبا با نصف تعداد بازی‌هایی که مونیوس با رئال داشت، به تعداد جام‌های او (۱۴) رسید.

کیلیان امباپه که اواخر مسابقه احساس درد می‌کرد و تعویض شد، به رکورد ۵گل در ۷بازی نخست لالیگایی رسید. آخرین بازیکنانی که در رئال این رکورد را ثبت کردند دی استفانو، پوشکاش، کریستیانو و بلینگام بودند. امباپه در این بازی مصدوم شد و دربی هفته آینده مقابل اتلتیکومادرید و همچنین بازی با لیل فرانسه و ویارئال را از دست داد.

گل امباپه که گل دوم بازی بود، پس از ۲۶پاس متوالی ثبت شد که این طولانی‌ترین روند برای ثبت یک گل در لالیگای امسال بود.

با تعویض‌های بد و نیمکت ضعیفی که آنچلوتی در اختیار دارد و با ورود وایخو به زمین، رئال‌مادرید در مدت ۱۰۸ثانیه ۲گل دریافت کرد. آخرین بار ۳۱سال پیش (سال ۱۹۹۳) در بازی با وایادولید بود که رئال با این فاصله کوتاه ۲گل خورد و بازی را ۳بر یک باخت.

خبر آخر از لالیگا این است ‌که ساعت و تاریخ نخستین ال‌کلاسیکوی رسمی فصل اعلام شد. دقیقا یک‌ماه دیگر مادرید و بارسلونا در هفته یازدهم لالیگا به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی ساعت۲۲:۳۰روز شنبه پنجم آبان در ورزشگاه برنابئو برگزار می‌شود. بارسلونا برای این بازی یک روز کمتر استراحت می‌کند. روز سه‌شنبه هفته قبل از ال‌کلاسیکو رئال سه‌شنبه با دورتموند بازی دارد و چهارشنبه دوم آبان هم بارسا با بایرن‌مونیخ.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه