سایر ورزش ها

«فرزندان ایران» تجلیل شدند



به گزارش خبرنگار مهر، یک ماه پس از اتمام بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، کمیته ملی پارالمپیک ایران طی مراسمی از مدال آوران این بازی ها تقدیر کرد. این مراسم امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر) در محل تالار کمیته ملی پارالمپیک و با حضور غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک و دیگر مدیران کمیته همراه با جمعی از ورزشکاران اعزامی به پاریس برگزار شد.

والیبال نشسته، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی، پارادوومیدانی، پاراوزنه برداری، پاراجودو و پاراتکواندو رشته هایی بودند که مربیان و ورزشکاران شان در این مراسم شرکت داشتند.

مراسم تجلیل از مدال آوران پاریس با پخش کلیپی از برنامه های اجرایی کمیته برای کاروان فرزندان ایران و همچنین صحبت های مقام معظم رهبری در رابطه با افتخارآفرینی ورزشکاران‌ این کاروان آغاز شد.

در ادامه غفور کارگری طی صحبت هایی، از ورزشکاران کاروان اعزامی و عملکرد آنها که همراه با کسب ۲۴ مدال و ۳۴ رکوردشکنی و ۲۰ تاریخ سازی بود، تقدیر کرد و خطاب به آنها گفت که گل کاشتید.

در ادامه مروری شد بر مدال هایی که برای نخستین بار توسط ورزشکاران ایران در بازی های پاریس به دست آمد و همچنین رکوردهایی که در جریان این بازی ها شکسته شد.

در ادامه تجلیل از مدال آوران پاریس انجام شد و طی آن‌ به مدال آوران برنز ۵۰ میلیون اهدا شد، ۷۵ میلیون در اختیار مدال آوران نقره قرار گرفت و به مدال آوران طلا هم‌ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت. این پاداش ها جدا از پاداش پای سکو و توسط شرکت های حامی برای مدال آوران تعیین شده است که در اختیارشان قرار گرفت.

در جریان پرداخت پاداش مدال آوران و هنگام پرداخت پاداش ساره جوانمردی، مجری برنامه اشاره ای به خداحافظی وی از دنیای قهرمانی داشت.

در همان لحظه غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد که خداحافظی درکار نیست و با آن‌ مخالفت شده است.

موضوع دیگری که کارگری بر ان تاکید داشت تخصیص بودجه لازم برای برابر شدن پاداش مدال آوران پارالمپیک با المپیک‌ بود.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه