آخرین اخبار

فقط سرمربی خارجی! – تهران ورزشی


فقط سرمربی خارجی!

سهراب بختیاری‌زاده در شرایطی هدایت موقت استقلال را پذیرفته که در ذهن هواداران این تیم فقط یک چیز می‌چرخد؛ استقلال سرمربی خارجی می‌خواهد. تجربه تلخ هدایت تیم توسط پیشکسوتان باعث شده تا آنها دیگر تاب این را نداشته باشند که یک سرمربی ایرانی هدایت تیم‌شان را برعهده داشته باشد. در نظرسنجی‌های مختلف و در فضای مجازی جو بسیار ملتهب است و فقط کافی است استقلال نخستین تساوی یا شکست خودش در بازی‌های پیش رو را کسب کند؛ آن وقت دیگر سهراب بختیاری‌زاده و سرمربی ایرانی دیگری در شرایط فعلی نمی‌تواند سکان تیم را در دست داشته باشد. در سال‌های قبل هر بار استقلال حضور سرمربی خارجی روی نیمکت خود را تجربه کرده نتایج قابل قبولی گرفته؛ ضمن این‌که هوادار، خودش را با تیم رقیب (پرسپولیس) قیاس می‌کند که هر زمان آنها اراده کرده‌اند یک مربی تراز اول روی نیمکت تیم‌شان نشسته است. جالب اینجاست که هواداران استقلال به فرهاد مجیدی هم راضی نیستند؛ اسطوره تیم‌شان که در لیگ برتر بیست و یکم و بدون شکست تیم را قهرمان کرد. هر چند مجیدی هم برای دو یا سومین بار پیشنهادهایی که از تهران به او رسیده بود را رد کرد تا خاطرات خوبی که برای خودش و هواداران ساخته بود از بین نرود. فضا کاملا ملتهب است و نتایج پیش رو برای استقلال به شدت روی انتخاب کادر فنی تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس هیات مدیره هم سرمربی خارجی می‌خواهد
از سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال یاد شده و این یعنی این‌که خود مسئولان استقلال هم به این نتیجه رسیده‌اند که برای کاهش تنش دنبال یک گزینه خوب خارجی باشند. کار به جایی رسیده که شهریاری به عنوان رئیس هیأت مدیره وارد ماجرا شده و خودش شخصا پیگیر جذب سرمربی معروف اروپایی برای این تیم شده است. شهریاری پس از دریافت دو پیشنهاد گزینه برزیلی تصمیم گرفت از طریق یک ایجنت خارجی با دو سرمربی بزرگ اروپایی که یکی از آنها کروات است مذاکرات را پیش ببرد که توافق‌های اولیه با هر دو گزینه نیز صورت گرفته است. هلدینگ خلیج‌فارس بودجه خود برای انتخاب سرمربی استقلال را حدود ۸۵۰ هزار دلار اعلام کرده است که این مبلغ در صورت نیاز تا یک میلیون دلار هم افزایش خواهد یافت. برنامه فشرده بازی‌های استقلال در لیگ برتر و لیگ نخبگان باعث سرعت بخشیدن به موضوع انتخاب جانشین نکونام شده است تا این تیم جدال برای قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر و لیگ نخبگان را با انتخاب سرمربی قطعی خارجی و همراهی بختیاری‌زاده به عنوان مربی موقت از دست ندهد.

سهراب بختیاری‌زاده: می‌دانم که باشگاه به دنبال سرمربی بزرگ خارجی است
سهراب بختیاری‌زاده که به عنوان سرمربی موقت کارش در استقلال را شروع کرده به خوبی می‌داند که حضورش در این باشگاه موقتی است و مسئولان استقلال و همچنین مسئولان هلدینگ به دنبال جذب یک سرمربی خارجی هستند. خودش می‌گوید: «سیاست باشگاه استقلال انتخاب یک سرمربی بزرگ خارجی است و این اتفاق قطعا رخ خواهد داد، اما ممکن است بهترین انتخاب کمی زمان ببرد زیرا قرار است حتما بهترین تصمیم برای تیم گرفته شود و من هم سعی می‌کنم در این زمینه اگر کمکی از دستم بربیاید به آقای شهریاری و سایر اعضای باشگاه انجام دهم. ادامه کارم بعد از حضور مربی خارجی به نظر باشگاه و سرمربی آینده تیم بستگی دارد. اگر آنها بخواهند به کارم ادامه خواهم داد و‌گرنه فعالیتم در استقلال به پایان خواهد رسید.»

اصغر شرفی: باید افرادی در راس کار باشند که فوتبال را بشناسند
اصغر شرفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به شرایط فعلی این تیم می‌گوید:«مدیران استقلال به دنبال سرمربی خارجی هستند و اعلام کرده‌اند انتخاب بختیاری‌زاده موقت است. باید هرچه سریع‌تر مربی بزرگ و درجه اولی را به استقلال بیاورند تا بستر و شرایط لازم را برای موفقیت تیمی که این روزها شرایط خوبی ندارد، فراهم کنند.»
او ادامه داد: «امروز فوتبال با گذشته بسیار فرق کرده است و باید افرادی در راس کار قرار داشته باشند که فوتبال را بشناسند و تصمیماتی بگیرند که به سود استقلال باشد.» 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

نوشته های مشابه