توپ و تور

لطف‌الله‌نسبی:تنیس‌روی میزشانس کسب یک سهمیه جهانی از آسیا را دارد



جمیل لطف الله نسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تقریبا با ترکیبی جدید و متفاوت در این دوره مسابقات شرکت می کنیم. بر خلاف بسیاری مسابقات، نیما عالمیان را در اختیار نداریم اما بازیکنان جوانی در ترکیب قرار گرفته اند که با انگیزه و آینده دار هستند و می توانند به تیم ملی در این مسابقات کمک کنند.

وی تصریح کرد: شرایط کلی تیم با توجه به تمریناتی که داشته ایم و آمادگی که در بازیکنان سراغ دارم، خوب است اما با لحاظ کردن غیبت نیما و تغییرات ایجاد شده در ترکیب تیم پیش بینی عملکرد سخت است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه در این دوره رقابت های قهرمانی آسیا در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل سهمیه جهانی توزیع می شود، ادامه داد: در بخش انفرادی که کسب سهمیه جهانی در ان برای‌مان مهم است، ۲۶ سهمیه توزیع می شود. ۱۶ نفری که در جدول ۳۲ نفره برنده می شوند سهمیه مستقیم می گیرند. ۱۶ نفره بازنده این جدول هم با هم مسابقه می دهند تا ۵ برنده رقابت میان آنها تکلیف هشت سهمیه دیگر را مشخص می کند. در ادامه مجدد ۸ نفر بازنده تا تعیین دو نفر برتر و کامل شدن فهرست ۲۶ نفره رقابت با یکدیگر را دنبال می کنند.

لطف الله نسبی به یک نکته در رابطه با توزیع سهمیه های جهانی اشاره داشت و گفت: البته توزیع سهمیه ها منوط به این است که از هر یک از مناطق پنج گانه قاره آسیا حداقل یک نفر صاحب سهمیه شود. همین مسئله توزیع سهمیه ها را کمی پیچیده می کند. اگر منطقه ای سهمیه نداشته باشد، بازیکنی که از آن منطقه بالاترین رنکینگ را داشته باشد صاحب سهمیه می شود و این یعنی حذف یکی از نفراتی که از رقابت سهمیه گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که «با این شرایط تیم ملی ایران شانس کسب سهمیه را دارد؟»، تصریح کرد: با توجه به سطح بالای مسابقات و اینکه همه کشورها برای کسب سهمیه با بهترین ترکیب و نفرات خود در مسابقات شرکت می کنند، صعود تا جدول ۳۲ نفره کار راحتی نیست چه برسد به پیروزی در این جدول یا مراحل بالاتر از آن. با این حال ایران این شانس را دارد که حداقل از این رقابت صاحب یک سهمیه شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز افزود: البته قرعه کشی خیلی زیاد در این زمینه تاثیرگذار است اما فکر می کنیم نوشاد عالمیان بتواند سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بگیرد.

وی در مورد چگونگی حضور در بخش دوبل مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی در این بخش نیز گفت: تنیس روی میز ایران با دو ترکیب نوشاد عالمیان و محمد موسوی همراه با بنیامین فرجی و محمدجواد سهرابی در بخش دوبل شرکت می کند. در این بخش هم توزیع سهمیه از جدول حذفی آغاز می شود و کار برای دستیابی به آن بسیار سخت است.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز ایران در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا صاحب رتبه ششم شد، گفت: بازیکنان جوانی که در ترکیب تیم هستند تجربه ای از این رقابت ها ندارند. همین موضوع احتمال اینکه بتوانیم از جایگاه ششم ارتقا پیدا کنیم را ضعیف می کند. بنابراین بیشتر به دنبال تکرار جایگاه قبلی هستیم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه