توپ و تور

لیگ والیبال ظرفیت ۱۴ تیم را ندارد/ کسی فکر نمی‌کرد پیاتزا بیاید



محمد ترکاشوند سرمربی تیم والیبال سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم سایپا در آستانه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: تقریباً یک هفته دیگر مسابقات لیگ برتر والیبال شروع می‌شود، تمرینات ما در تیم سایپا کمی دیر شروع شد. متأسفانه به خاطر بدهی سنوات گذشته و بد قولی‌هایی که به وجود آمده بود ثبت در سامانه با مشکل مواجه شده بود اما در نهایت رفع شد. ما از ۲۷ مردادماه تمرینات را شروع کردیم و با برنامه‌ریزی خوب تمرینات منظم را پیگیری کردیم.

وی گفت: سه چهار بازی تدارکاتی را قبل از شروع لیگ برگزار کردیم و سعی کردیم از ترکیب‌های مختلف استفاده کردیم تا یک شناخت نسبی از بازیکنان پیدا کنیم و برای مسابقات لیگ آماده شویم. در مسابقات تدارکاتی نقاط قوت و ضعف خودمان را پیدا کردیم. تلاش کردیم نقاط ضعف خودمان را بپوشانیم و نقاط قوت را حفظ کنیم تا با یک آمادگی قابل قبول در مسابقات لیگ حضور پیدا کنیم.

سرمربی تیم والیبال سایپا در مورد هدف گذاری این تیم اظهارداشت: از قبل برای تیم هدف گذاری کردیم اما از الان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه نتیجه و چه جایگاهی می‌توانیم به دست بیاوریم، باید در کوران مسابقات قرار بگیریم و شرایط تیم‌های دیگر را ارزیابی کنیم. البته که هدف اول ما این است که در بین ۸ تیم برتر قرار بگیریم تا در آینده برنامه‌ریزی برای مراحل بعدی داشته باشیم.

ترکاشوند بااشاره به سطح کیفی مسابقات لیگ برتر گفت: واقعیت این است که لیگ برتر والیبال ایران ظرفیت برگزاری با ۱۴ تیم را ندارد و فکر می‌کنم کیفیت لیگ برتر با ۱۲ تیم به مراتب بهتر خواهد بود. البته تعداد بالای تیم‌ها در لیگ برتر این شانس را به بازیکنان جوان می‌دهد تا بتوانند استعدادهای خودشان را در لیگ ایران نشان دهند و به تیم ملی راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: والیبال هم اکنون شرایط روبه رشدی دارد و از زمان حضور تقوی در فدراسیون والیبال، لیگ به صورت قانونمند شده و یک سری قوانین و مقررات برای تیم‌ها در نظر گرفته شده که این اتفاق بسیار خوب است. رئیس فدراسیون حتی حاضر نشد لیگ امسال را با ۱۴ تیم برگزار کند تا یک سری قوانین و مقررات را رعایت کند این مسائل نوید این را می‌دهد که یک اصلاحاتی پیش رو است که در والیبال می‌توانیم قانون‌مند عمل کنیم.

سرمربی تیم والیبال سایپا در پاسخ به به این سوال که آیا سطح لیگ برتر با سطح کیفی والیبال ایران همخوانی دارد، گفت: ما الان بازیکنان خیلی خوبی در والیبال ایران داریم که همگی لژیونر شدند و در تیم‌های مطرح و خوب دنیا بازی می‌کنند. اگر همین بازیکنان به لیگ ایران بیایند و با تیم‌ها قرارداد ببندند سطح کیفی لیگ بسیار بالا می‌رود. البته که حضور بازیکنان خارجی و درجه یک هم می‌تواند به بالا رفتن سطح کیفی مسابقات لیگ کمک زیادی کند، حتی این موضوع در لیگ امسال مطرح شد که تیم‌ها می‌توانند از سه بازیکن خارجی استفاده کنند هر چند که رقم قراردادها را بالا می‌برد اما این صحبت‌ها مطرح شد.

وی گفت: البته بازیکنان خارجی هم باید همگی در سطح درجه یک باشند و اگر قرار باشد بازیکن خارجی بی‌کیفیت به ایران بیاید، عدم حضور آن‌ها به مراتب بهتر است و می‌توانیم روی همین بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری کنیم تا چهار بازیکن جوان از دل لیگ بیرون بیاید و به والیبال ایران در آینده کمک کند.

ترکاشوند در مورد حضور پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران گفت: پیاتزا مربی بزرگی است و رزومه قوی دارد. او در ایتالیا سرمربی است و سالیان سال است که سرمربی تیم هلند را برعهده داشته است. او مربی بزرگی است و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این مربی هدایت تیم ملی والیبال ایران را قبول کند. فکر می‌کنم یک ترکیب مناسبی چیده شده تا والیبال هر چه زودتر رشد موشکی داشته باشد و به جایگاه واقعی خود برسد.

سرمربی تیم والیبال سایپا عنوان کرد: حضور فردی مثل توتولو هم در کنار پیاتزا در تیم ملی به رشد والیبال کمک بزرگی خواهد کرد؛ او یکی از دستیاران خوب در سطح والیبال دنیاست و با حضورش به تیم ملی کمک بزرگی خواهد کرد. امیدوارم مربیان ایرانی در کنار پیاتزا و توتولو بتوانند به والیبال ایران کمک کنند و روند رو به رشدی پیش بگیرند. مهم پیشرفت والیبال ایران است و همه باید دست به دست هم بدهیم که این اتفاق رخ بدهد.

ترکاشوند به اولین بازی تیم‌اش مقابل گیتی پسند اصفهان در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: ما پیش از شروع لیگ یک بازی چهارجانبه با تیم صنعتگران امید و گیتی پسند اصفهان داشتیم که کمک بسیار زیادی به ما کرد. هر دو تیم از ترکیب نفرات ذخیره خود استفاده کردیم. تیم گیتی پسند نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته و ما هم چند بازیکن به ترکیب تیم اضافه کردیم. فیلمبرداری از بازی تدارکاتی ممنوع بود اما تا حدودی به شناخت رسیدیم. البته که اولین بازی ما در لیگ برتر است و تیم گیتی پسند هم میزبان این مسابقات است و شرایط کمی سخت است اما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه