آخرین اخبار

مرگ و زندگی نکونام!



اگر نکونام بماند، طبیعتا فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال به در خروجی نزدیک‌تر می‌شود. صندلی او بیش از هر زمانی لغزنده است؛ چراکه فایل صوتی‌اش که علیه مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس حرف زده، منتشر شد. هرچند او این فایل را تکذیب کرد، ولی برای مسئولان قابل باور نبوده است. نکونام به دیده مرگ و زندگی به بازی امشب نگاه می‌کند. او قبلا تجربه بازی با السد را داشت، وقتی روی نیمکت فولاد می‌نشست. در آن روزها ژاوی سرمربی تیم قطری بود و از قضا در بازی آخرشان بحث و جدلی بین این دو پیش آمد؛ چراکه فولاد خیلی دفاعی بازی می‌کرد و ژاوی اعتقاد داشت این فوتبال نیست! حالا وضعیت عوض شده و این امید نکونام را افزایش داده؛ چراکه السد فیلیکس سانچز، هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل می‌خورد. نکونام تاکتیکی که برای این مسابقه انتخاب کرد، دفاع و ضدحمله است. او در روزهای گذشته در اردوی استقلال متفاوت‌تر از همیشه بوده و حتی ارتباطش را به‌نوعی با بازیکنان قطع کرده است. شاید تصور او این بوده که با توجه کمتر می‌تواند بازیکنان را کنار خود قرار دهد، ولی نکته اینجاست که رابطه او و تیم در سردترین حالت ممکن قرار دارد. اگر فصل گذشته بازیکنان رفاقتی با نکونام کار کردند و حاضر بودند به خاطرش همه کار کنند، ولی حالا… .
خبرهایی که درروزهای گذشته از اردوی استقلال رسیده، عجیب است.بعضی بازیکنان با نکونام رابطه خوبی ندارند؛ از جمله رابطه سیدحسین حسینی، کاپیتان تیم با سرمربی بدجور شکرآب شده وحتی دو بازیکن خارجی هم از کار با این مربی ناراضی هستند. یکی از این بازیکنان گفته: «تصوری که از نکونام قبل از آمدن داشتم با چیزی که الان می‌بینم خیلی تفاوت دارد!» رامین رضاییان هم بعد از تعویض در دربی به‌شدت از نکونام دلخور شد و حتی این شایعه به وجود آمده که احتمال دارد مقابل السد نیمکت‌نشین باشد! 
بدون شک یکی از دلایل مهمی که به رابطه نکونام و بازیکنان استقلال لطمه زده، نبود مهدی هاشمی‌نسب کنار این مربی است. نکونام فصل گذشته او را در اختیار داشت که استاد رفاقت و مدیریت بازیکنان بود. هاشمی‌نسب در برهه‌های مختلف جلوی دعوا و اختلاف‌های زیادی را  گرفت. حتی اواخر فصل گذشته دو، سه بازیکن به‌شدت علیه نکونام بودند و قصد داشتند علیه او حرف بزنند، ولی هاشمی‌نسب همه‌چیز را کنترل کرد. نکونام امسال بازیکنان بنامی به تیمش آورد و درست در شرایطی که به مهدی برای کنترل آنها نیاز داشت، روی نامش خط قرمز کشید و به اندازه دیگر دستیارانش پیگیر بازگشت او نبود. 
حالا نکونام در این اوضاع نابسامان، در شرایطی که تنهاتر از همیشه است، با تیمی که دیگر به اندازه گذشته با او خوب نیست، به مصاف السدی می‌رود که با فیلیکس سانچز رویاهای بزرگی در سر دارد. 
     
دوباره بازی مستقیم؟
استقلال را همه می‌شناسید، ولی درباره السد باید گفت تیمی است که امسال فصل عجیبی را آغاز کرده است. قدرت اول فوتبال قطر، در شش مسابقه خود در لیگ این کشور سه بازی را برده و سه بازی را باخته است. بازی‌های السد هم معمولا پرگل بوده است. مثلا پنج بر یک به الدوحیل باخته و در مقابل ۵ بر صفر العربی را برده یا به القطر هم پنج گل زده است. آنها در حال حاضر با ۹ امتیاز تیم پنجم جدول هستند. اگر به ترکیب این تیم نگاهی بیندازید، مملو از ستاره است. پدرو میگوئل در خط دفاعی یک مدافع خوب و یک گلزن تمام‌عیار است. اکرم عفیف امسال در سیستم ۱-۳-۲-۴ پشت فوروارد یا به‌عنوان وینگر چپ بازی کرده است. در سیستم ۲-۵-۳ نیز همراه با رافا مویکا در خط حمله قرار گرفته است. در بازی اولین لیگ نخبگان سانچز چون می‌خواست از العین مساوی بگیرد و نبازد، از همین سیستم استفاده کرد و اتفاقا عفیف گل زد. دست او به‌ویژه در فاز هجومی با داشتن بازیکنانی چون گونزالو، جیوانی، اوربیه، گیلرمه و… باز است.  نکونام فهمیده اگر می‌خواهد برنده بازی باشد، باید خط هافبک السد را از دور خارج کند؛ به همین دلیل احتمالا امشب هم مثل دربی بازی مستقیم را در دستورکار تیمش قرار می‌دهد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه