آخرین اخبار

مسی به گل‌های ملی رونالدو نزدیک‌تر شد


به گزارش همشهری‌آنلاین، لیونل مسی مدتی پیش و در جریان رقابت‌های کوپاآمریکا با رکورد گل‌های ملی علی دایی در عدد۱۰۹مساوی کرده بود. البته فیفا فقط ۱۰۸گل دایی را قبول دارد و مسی در همان ‌ماه ژوئن هم از رکورد گل‌های ملی اسطوره فوتبال ایران عبور کرده بود. اما برای احتیاط مسی دیروز صبح ۳گل دیگر زد تا دومین گلزن برتر ملی تاریخ فوتبال لقب بگیرد با ۱۱۲گل و کمی پایین‌تر از کریستیانو (۱۳۳).
مسی دیروز در پیروزی ۶بر صفر آرژانتین مقابل بولیوی، هت‌تریک کرد و ۲پاس‌گل هم به یارانش داد. او و رونالدو فعلا قصد بازنشستگی ندارند. مسی پس از درخشش در این مسابقه خیال همه را راحت کرد و گفت: «در حال حاضر به بازنشستگی فکر نمی‌کنم. اینجا در تیم ملی هیجان‌زده‌تر از همیشه هستم. تیم ملی به من انگیزه می‌دهد و با خوشحالی از جایی که هستم لذت می‌برم. با وجود سنم، وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنم احساس می‌کنم یک بچه هستم. تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم و بتوانم عملکردی را که می‌خواهم داشته باشم، به بازی ادامه می‌دهم. وقتی جمعیت نامم را صدا می‌زنند، هیجان‌زده می‌شوم.»

بولیوی حریف مورد علاقه لیونل مسی در سطح تیم ملی است. او ۱۲بار مقابل این تیم بازی کرده و ۱۱گل زده. تیم بعدی مورد علاقه مسی اکوادور است با ۷گل خورده از او در ۱۱بازی. اروگوئه با ۶گل‌خورده در ۱۳مسابقه در رده بعدی است. استونی، گواتمالا، شیلی، ونزوئلا، برزیل و پاراگوئه هم هر کدام ۵گل از این ستاره دریافت کرده‌اند.

مجموع گل‌ها و پاس‌گل‌های مسی به عدد عجیب ۱، ۲۲۳رسید که یک رکورد تاریخی است؛ ۱۰۷۷بازی، ۸۴۶گل، ۳۷۷پاس گل و ۴۶جام ملی و باشگاهی. این ارقام برای رونالدو به این ترتیب است؛ ۱۲۴۴بازی، ۹۰۶گل و ۲۵۵پاس‌گل. رونالدو پریشب در بازی با اسکاتلند موفق نشد گل بزند. پس از بازی با الاهلی این دومین مسابقه در ۱۴بازی فصل است که کریستیانو گلی نزده.

عملکرد مسی در تیم ملی آرژانتین: ۱۸۹بازی، ۱۱۲گل، ۵۷پاس گل و ۱۶۹تأثیر مستقیم.

مسی پس از کریستیانو رونالدو به دومین بازیکن تاریخ فوتبال در رده ملی تبدیل شد که ۱۰هت‌تریک با پیراهن تیم ملی کشورش ثبت کرده است.

مسی در ۱۰بازی با آرژانتین ۳گل یا بیشتر به ثمر رسانده است: سوئیس (۲۰۱۲)، برزیل (۲۰۱۲)، گواتمالا (۲۰۱۳)، پاناما (۲۰۱۶)، اکوادور (۲۰۱۷)، هائیتی (۲۰۱۸)، بولیوی (۲۰۲۱)، استونی (۲۰۲۲- ۵گل)، کوراسائو (۲۰۲۳)، بولیوی (۲۰۲۴).

تعداد هت‌تریک‌های مسی به ۵۸رسید، او پس از کریستیانو رونالدو (۶۶) بهترین رکورد را دارد. هر دوی آنها ۱۰بار برای تیم ملی هت‌تریک کرده‌اند.

مسی در تیم ملی به ۳۸تیم مختلف و در بازی‌های رسمی به ۲۱تیم مختلف گل زده است. او اولین‌بار ۱۸سال پیش و در مارس۲۰۰۶ در یک بازی دوستانه دروازه کرواسی را باز کرد.

مسی زمان بیشتری را برای زدن ۱۰۹گل ملی سپری کرد (۱۸۶). درحالی‌که دایی این تعداد گل را در ۱۴۹بازی زده بود.

مسی به گل‌های ملی رونالدو نزدیک‌تر شد

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه