آخرین اخبار

منتخب ترکیب بهترین بازیکنان زیر ۲۵سال فوتبال ایران ؛ حق نداریم نگران باشیم؟



همشهری‌آنلاین – بهروز رسایلی

در روزهایی که زیاد در مورد میانگین سنی بالای تیم ملی صحبت می‌شود و خیلی‌ها نگران آینده این فوتبال هستند، بد ندیدیم یک تیم منتخب ۱۱نفره از استعدادهای زیر ۲۵سال فوتبال کشورمان تشکیل بدهیم تا شاید نمایی کلی از آینده تیم ملی به‌دست بیاوریم. البته به‌طور طبیعی ممکن است اسم برخی ستاره‌ها را از قلم انداخته باشیم یا اصلا شما سلیقه ما را نپسندید. با این حال، این تیم با سیستم ۴-۴-۲ آرایش شده و راستش این است که اگر این بهترین موجودی ما برای آینده باشد، پس حق داریم که کمی نگران باشیم!

دروازه‌بان

محمدرضا خالدآبادی| دروازه‌بان ۲۳ ساله پیشین هوادار بود که ابتدای فصل گذشته با پرداخت رقمی چشمگیر بابت رضایتنامه‌اش به استقلال پیوست. با این حال مطابق انتظار فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده و پشت خط حسین حسینی مانده است. از دیگر گلرهای جوان فوتبال ایران به آرشا شکوری هم می‌شود اشاره کرد اما به هر حال کیفیت آنها در میدان و در گذر زمان مشخص می‌شود.

مهاجمان

اللهیار صیادمنش| مهاجم ۲۳ ساله حال حاضر وسترلوی بلژیک، دوران پرفراز و فرودی را در فوتبالش پشت سر گذاشته است. صیادمنش در سایپا پدیده شد و طی دوران کوتاه حضورش در استقلال، نگاه‌ها را به‌خودش خیره کرد. او خیلی زود راهی فوتبال اروپا شد اما اتفاقی که انتظار می‌رفت، برایش رخ نداد. ‌اللهیار گاهی جرقه‌های امیدوارکننده‌ای می‌زند و گاهی برای مدت طولانی در تاریکی فرو می‌رود. با این حال نمی‌شود اسم او را در این فهرست نادیده گرفت.

مهدی قائدی| بدون تردید بهترین بازیکن این نسل است. مهاجم ۲۵ ساله الاتحاد کلبا، در استقلال درخشید و پس از آن وارد بحران‌های شخصی شد و کیفیتش افت کرد اما حالا علاوه بر تیم باشگاهی‌اش در تیم ملی هم شرایط خوبی دارد. اگر قائدی دوباره درگیر حاشیه نشود و به همین مسیر ادامه بدهد، روزهای روشنی در پیش خواهد داشت.

هافبک‌ها

محمد قربانی| هافبک دفاعی ۲۳ ساله پیشین نساجی و سپاهان می‌تواند یک انتخاب خوب برای قرار گرفتن در این ترکیب باشد. قربانی هم ازجمله بازیکنان پرشماری بود که این اواخر بعد از داغ شدن تب حضور ایرانی‌ها در لیگ روسیه به این کشور رفت و حالا برای اورنبورگ توپ می‌زند. این بازیکن در تمامی مسابقات این فصل لیگ روسیه در ترکیب اصلی اورنبورگ به میدان رفته و کامل هم بازی کرده است.

محمدجواد حسین‌نژاد| پدیده فصل گذشته سپاهان به خوبی کیفیت و تکنیکش را نشان داد و خیلی زود توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرد. حسین‌نژاد هم در ابتدای فصل جاری راهی لیگ روسیه شد و حالا برای دینامو مخاچ‌قلعه بازی می‌کند.

یاسین سلمانی| یکی از مشهورترین استعدادهای جوان فوتبال ایران است که در سپاهان چهره شد و بازوبند کاپیتانی تیم ملی امید را هم به دستش بست. سلمانی ۲۲ ساله حالا در پرسپولیس توپ می‌زند و فعلا گرفتار ثابت کردن خودش به خوان کارلوس گاریدو است. او هواداران جدی و پرشماری دارد.

محمدحسین اسلامی| هافبک ۲۳ ساله‌ای است که در ذوب‌آهن توجهات را به سمت خودش جلب کرد و ابتدای فصل جاری با نظر مثبت و چه بسا اصرار جواد نکونام به استقلال پیوست. او در بخش قابل‌توجهی از مسابقات آبی‌ها به میدان رفته و سابقه دعوت به اردوی تیم ملی را هم دارد.

مدافعان

امین حزباوی| این مدافع میانی ۲۱ ساله در فولاد خوزستان چهره شد و به السد قطر پیوست. او با این تیم قهرمانی در لیگ ستارگان را تجربه کرد اما به دلایل نه‌چندان مشخص جدا شد و به فوتبال ایران برگشت. حزباوی درحال‌حاضر در سپاهان توپ می‌زند و به تیم ملی هم دعوت می‌شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حزباوی تا سال‌های طولانی شانس دعوت به اردو را خواهد داشت.

سامان فلاح| این مدافع ۲۳ ساله در پیکان چهره شد و به‌طور مفصل برای تیم ملی امید ایران به میدان رفت. او مدتی هم حضور در باشگاه گل‌گهر را تجربه کرد و امسال با دریافت رقمی بسیار کلان بابت رضایتنامه‌اش، به استقلال منتقل شد. آبی‌ها برای او در خط دفاعی تیمشان برنامه‌ای بلندمدت دارند و احتمال حضور مستمرش در تیم ملی هم به شکل جدی وجود دارد.

آریا یوسفی| این مدافع راست ۲۲ ساله از تیم‌های پایه سپاهان بالا آمده و به تیم بزرگسالان رسیده است. او همین حالا هم در خیلی از مسابقات سپاهان به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌رود و ازجمله اخیرا در دربی اصفهان موفق به گلزنی شد. یوسفی همین حالا هم به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود، هرچند منتقدان سرسختی هم دارد. طبیعتا کم و کیف حضورش در تیم ملی، به نمایش‌هایی بستگی دارد که او ارائه می‌دهد.

حسین گودرزی| دستمان برای انتخاب بازیکن در پست دفاع چپ کمی بسته بود و گزینه‌های زیادی وجود نداشت. حسین گودرزی ۲۳ ساله، در نفت مسجدسلیمان توپ زد و در شمس‌آذر دیده شد. او در زمره جوانان پرشماری بود که در ابتدای فصل جاری به سپاهان پیوستند. گودرزی در بیشتر مسابقات این فصل سپاهان فیکس بوده است.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه