آخرین اخبار

نبرد کامران قاسمپور، دیوید تیلور و سعدالله‌اف برای کسب قهرمانی جهان


نبرد کامران قاسمپور، دیوید تیلور و سعدالله‌اف برای کسب قهرمانی جهان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در اوزان غیر المپیکی از روز ۷ آبان شروع و تا ۱۰ آبان ماه به میزبانی آلبانی برگزار خواهد شد. این مسابقات در ۱۲ وزن، شامل ۴ وزن آزاد، ۴ وزن فرنگی و ۴ وزن بانوان برگزار خواهد شد. رضا مؤمنی در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این مسابقات است.

مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی امسال پس از هشت سال در حالی برگزار می‌شود که هیچ یک از این کشتی‌گیران اجازه حضور در المپیک پاریس را نداشتند و قرار است در این میدان بزرگ و سخت به مصاف حریفان خود بروند. با توجه به حضور کشتی‌گیران روس و ترکیب تیم کشتی آمریکا در این مسابقات به نظر می‌رسد شاهد رقابت جذاب آزادکاران باشیم.

حساس‌ترین رقابت‌های قهرمانی جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم است، جایی‌که کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان باید با بزرگان کشتی جهان رقابت کند. عبدالرشید سعدالله‌اف دارنده ۷ طلای جهان و المپیک از روسیه، دیوید تیلور دارنده ۴ طلای جهان و المپیک از آمریکا و تیربک تساکولوف کشتی‌گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی، چهره‌های شاخص این وزن در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند.

رقابت در این وزن به قدری بالاست که اتحادیه جهانی کشتی به مصاف سخت این ۴ مدعی برای کسب عنوان قهرمانی واکنش نشان داد و در رابطه با آن نوشته است: «۶ ماه پیش هیچ کس نبرد ۳ جانبه سعداله‌یف-تیلور-قاسم‌پور را برای کسب عنوان قهرمانی جهان تصور نمی‌کرد اما این اتفاق در تیرانا رخ خواهد داد و حالا تیرانا میزبان ستاره‌هایی است که امیدوارند قهرمان جهان شوند. هر چهار نفر از بهترین‌های دنیا هستند، اما دیوید تیلور از ۸۶ کیلوگرم به ۹۲ کیلوگرم آمده و رشید سعدالله‌یف هم از ۹۷ کیلوگرم به این وزن نقل مکان کرده است. البته رشید بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو تغییر وزن داد و از ۸۶ کیلوگرم به ۹۷ کیلوگرم آمد، اما تجربه کشتی گرفتن در ۹۲ کیلوگرم را هیچ‌وقت در مسابقات قهرمانی جهان به دست نیاورد. حالا در این دوره به دلیل مخالفت کمیته بین‌المللی المپیک با حضورش در المپیک پاریس، او برای دور نماندن از شرایط کشتی پذیرفته به جهانی آلبانی بیاید؛ بنابراین تنها کامران قاسمپور است که متعلق به این وزن است و دو بار هم طلای این وزن را کسب کرده و حالا هم همه نگاه‌ها به درخشش او دوخته شده است.»

نبر گلادیاتورها در آلبانی/ غول‌های کشتی به مصاف هم می‌روند

عبدالرشید سعداله‌یف از روسیه قهرمان دو دوره المپیک و دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان، در المپیک پاریس شرکت نکرد و برای کسب ششمین عنوان قهرمانی جهان، وزن خود را تا ۸۲ کیلوگرم پایین آورد. دیوید تیلور از آمریکا قهرمان سه دوره جهان در تلاش برای شرکت در مسابقات جهانی از وزن ۸۶ کیلوگرم به ۹۲ کیلوگرم رفت. او اکنون رقیب سعداله‌یف است. از طرفی قهرمان دو دوره وزن ۹۲ کیلوگرم جهان از ایران یعنی کامران قاسم پور هم که وزن خود را بالا و پایین کرده و حالا در این مسابقات رقیب آن دو کشتی‌گیر است. قاسم پور در وزن ۹۷ کیلوگرم در مسابقات آزاد زاگرب شرکت کرد اما مغلوب کایل اسنایدر از آمریکا شد. او در وزن ۸۶ کیلوگرم گزینه ایران برای المپیک پاریس بود اما بعداً از رقابت مقابل حسن یزدانی انصراف داد.

کامران قاسمپور در کارنامه خود دو مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را دارد اما به گفته اهالی کشتی او رقابت سختی با حریفان مدعی خود خواهد داشت و باید دید کدام یک از این مدعیان فاتح این جدال سخت و حساس خواهند شد.

وزن ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور (ایران)، عبدالرشید سعدالله‌یف (روسیه)، دیوید تیلور (آمریکا)، میرانی میسورادزه (گرجستان) و باتیربک تساکولوف (اسلواکی)

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه