آخرین اخبار

ورزشگاه تهران یک‌سری مراحل قانونی دارد که نیازمند پیوست‌های فرهنگی، توجهیات فنی و اقتصادی است که در حال کارکردن روی آن هستیم.


ورزشگاه تهران یک‌سری مراحل قانونی دارد که نیازمند پیوست‌های فرهنگی، توجهیات فنی و اقتصادی است که در حال کارکردن روی آن هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، احمد دنیا مالی در حاشیه آغاز هفته اول لیگ برتر تیروکمان با اشاره به اینکه ورزش همگانی در حوزه سلامت، کاهش مصرف دارو و استرس‌های ناشی از زندگی ماشینی اثرگذار است، اظهار کرد: در همین راستا وزارت ورزش برای ورزش همگانی برنامه دارد و معتقد هستیم که ریشه ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه در تمامی رشته‌ها باشیم.

او ادامه داد: باید اماکن ورزشی را روزآمد کنیم و در مورد میزان بهره‌وری اماکن ورزشی با وزارت آموزش‌وپرورش صحبت کرده‌ایم تا اماکن ورزشی مدارس، پنجشنبه و جمعه‌ها که مدارس تعطیل است باز باشد و دانش‌آموزان بتوانند از این اماکن ورزشی استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان درباره تجهیزات رشته تیروکمان هم بیان کرد: در مورد تجهیزات حتما کمک خواهیم کرد تا تجهیزات روز فراهم شود. تیروکمان یکی از رشته‌های آیینی ماست و برای وزارت ورزش و جوانان اهمیت بسیار زیادی دارد که تیروکمان در حوزه قهرمانی توسعه پیدا کند.

دنیامالی افزود: در این رشته باید از رشته‌های دیگر کمک گرفته شود و صرفا کار حرفه‌ای ورزشکار به کمان و هدف خلاصه نمی‌شود و ورزشکار ما باید از نظر فکری شرایط مناسبی داشته و آرام‌ترین فرد از نظر ذهنی باشد.

او با تاکید بر اینکه فدراسیون تیروکمان باید در حوزه هوش مصنوعی، روانشناسی و حوزه علوم جدید، گام‌های جدی بردارد و از رشته‌های میان‌بخشی مانند رشته‌های تمرکزی استفاده کند، گفت: همچنین فضای اردو‌ها باید کاملا آرام باشد و این مسئله نشان می‌دهد کار فدراسیون خیلی سخت است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دو دهه است از ظرفیت مربیان کره‌ای استفاده می‌کنیم، اما نتیجه لازم را نگرفته‌ایم، تصریح کرد: تیروکمان در حال حاضر مخاطب دارد و جوانان زیادی به این رشته علاقمندند و انشاءالله در آینده خبر‌های خوبی در مورد تیروکمان به گوش برسد.

دنیامالی درباره احداث ورزشگاه جدید تهران هم بیان کرد: ورزشگاه تهران یک‌سری مراحل قانونی دارد که نیازمند پیوست‌های فرهنگی، توجهیات فنی و اقتصادی است که در حال کارکردن روی آن هستیم.

او ادامه داد: در دولت شهید رییسی یک‌سری اقدامات انجام و مصوباتی تهیه شد و ما در حال پیگیری هستیم تا مراحل تقنینی و قانونی آن آماده شود. روی طراحی‌ها کار می‌کنیم و باید به دولت برود و پس از مصوبه دولت، در جلسه سران مصوبات این موضوع را بگیریم، چون هم بحت تامین مالی و هم چندمرحله‌ای اجراکردن آن مهم است؛ بنابراین برنامه داریم پس از اینکه بحث‌های قانونی را پشت سر گذاشتیم و بحث تامین منابع مشخص شد، قطعا استادیوم بزرگ تهران به عنوان فاز اول پروژه در اولویت کاری ما خواهد بود.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه