آخرین اخبار

يل كشتى از ٢٠٢٥ روى تشك براى شكار مدال يازدهم/ اختصاصى: جزئيات هفت ساعت جراحى حسن يزدانى


به گزارش “ورزش سه”، دو جراحى اصلى و مجزاى همزمان روى شانه و كتف آسيب‌ديده دست راست حسن يزدانى كه در ثانيه‌‌هاى ابتدايى فينال المپيك ٢٠٢٤ پاريس به وقوع پيوست تا طلاى يل كشتى به نقره تبديل شود، با احتساب زمان ريكاورى به مدت هفت ساعت توسط “پاسكال بوآلو” در بيمارستان شهر نيس فرانسه انجام شد.

دکتر كيهانى در گفتگوى اختصاصى با ورزش سه دو عمل جراحى اصلى و همزمان و مجزاى شانه دست راست حسن يزدانى را  عالى توصيف كرد و تمام جزئيات را براى جلوگيرى از هر گمانه زنى و ايجاد شايعات مختلف تشريح كرد كه به‌طور كامل در اين گزارش جامع مى‌خوانيد:

شروع درمان حسن دقيقا از پايان كشتى فينال المپيك بدون ثانيه‌اى وقفه آغاز شد، حسن يزدانى سرمايه ملى و نگين انگشترى كشتى جهان به شمار مىرود كه جراح فرانسوى او را در مشاوره با جراحان زبده و نخبه داخلى و خارجى انتخاب كردم.

نتيجه جراحى حسن يزدانى عالى و بسيار موفقيت‌آميز بوده است و بصورت كامل در جريان كوچكترين جزئيات هم قرار داريم البته يك تيم كامل در اختيار و كنار اوست و كارهايش را به حرفه‌اى‌ترين شكل ممكن انجام مى‌دهد.

حسن يزدانى پنجشنبه شب به ايران باز مى‌گردد و از صبح جمعه در كشورمان خواهد بود، زمان فيزيوتراپى او از دو هفته ديگر آغاز مى‌شود و او بايد در ماه اسفند سال جارى بار ديگر سفرى به فرانسه داشته باشد تا با بازبينى جراحش روند فيزيوتراپى بررسى شود.

با دو جراحى اصلى و دقيق شانه و كتف دست راست حسن بهبودى كامل خواهد داشت و او از سال ٢٠٢٥ روى تشك ظاهر مى‌شود و به رقابت‌هاى قهرمانى سال بعد از المپيك خواهد رسيد.

2065934

حسن يزدانى همانطور كه قبل از المپيك به ورزش سه گفتم مدال نقره جهان و المپيك پيش رو را در جيب دارد و ما براى طلا شدن مدال‌هايش اين عمل جراحى را مدنظر داريم.

كشتى حسن يزدانى و دوره حرفه‌اى قهرمانى او تمام نشده و با جراحى كه توسط يكى از بهترين جراحان دنيا انجام شد، بار ديگر او را روى تشك خواهيم ديد و مرد ١٠ مدالى المپيك و جهان حداقل به شش ماه فيزيوتراپى نياز دارد.

ما در ايران جراحان و پزشكان بي‌نظير و زبده‌اى داريم، همانطور كه پنج سال قبل حسن يزدانى زانوى خود و رباط صليبى‌اش را در ايران عمل كرد و هيچ مشكلى هم از اين ناحيه نداشت و ندارد، در مورد دو جراحى همزمان كتف اين سرمايه ملى بعد از آسيب مجدد در المپيك با مشورت نخبگان پزشكى داخلى و خارجى “پاسكال بوآلو” انتخاب شد.

در رقابت‌هاى قهرمانى ٢٠٢٥ جهان حسن يزدانى را سرحال و آماده روى تشك خواهيد ديد تا او بتواند تا پايان سال ٢٠٢٨ و المپيك لس آنجلس از تعداد ١٣ مدال جهانى و المپيك الكساندر كارلين، ميخائين لوپز و رضا كايالپ بگذرد و به تنها كشتى‌گير تاريخ تبديل شود كه ١٤ مدال به گردن آويخته است.

امير على آذرپيرا هم جراحى موفقيت‌آميزى روى رباط صليبى زانوى پاى راست خود داشته است و در جهانى ٢٠٢٥ مى‌تواند كشتى بگيرد.

همچنين كامران قاسم‌پور هم بدون آسيب شرايط ايده‌آلى براى درخشش در رقابت‌هاى قهرمانى اوزان غيرالمپيكى جهان در سال ٢٠٢٤ و رويارويى احتمالى با ديويد تيلور دارد.

✍🏻 پوريا تابان

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه