آخرین اخبار

پرسپولیس و ملوان، پشت تراکتور | مدافع 23 ساله زیباترین گل هفته را زد



همشهری آنلاین- با پایان هفته پنجم لیگ برتر ایران، سایت متریکا تیم منتخب این هفته را هم اعلام کرد که ترکیب بازیکنانش نسبت به هفته‌های گذشته پراکندگی بیشتری دارد. ۱۱بازیکن منتخب این هفته از ۷تیم مختلف می‌آیند، اگرچه باز هم مثل هفته قبلی، بازیکنان پرسپولیس و تراکتور نقش زیادی در این تیم دارند. تیم منتخب قبلی، متعلق به هفته سوم لیگ برتر بود و بازی‌های هفته چهارم همچنان ناقص مانده است. در هفته سوم هر یک از دو تیم پرسپولیس و تراکتور ۳بازیکن در تیم منتخب داشتند. پرسپولیس با ۲گل فولاد را برده بود و تراکتور هم با ۴گل بر هوادار غلبه کرده بود. این هفته که پرسپولیس در تهران آلومینیوم را برد و تراکتور در خرم‌آباد بر خیبر پیروز شد، از پرسپولیس ۲بازیکن و از تراکتور ۳بازیکن به تیم منتخب رسیده‌اند تا تبریزی‌ها بیشترین بازیکن را در تیم منتخب داشته باشند. میلاد محمدی از پرسپولیس و دانیال اسماعیلی‌فر از تراکتور بازیکنانی بودند که در هر دو هفته حضور پررنگی در تیم منتخب داشتند و بهترین بازیکنان لیگ برتر در مجموع این ۲هفته محسوب می‌شوند.

بهترین بهترین‌ها

دروازه‌بان منتخب هفته پنجم، حبیب فرعباسی از ملوان است که مهار پنالتی قزوینی‌ها در بازی با شمس‌آذر کمک زیادی به انتخاب او کرده است. فرعباسی در حالی که تیمش ۲ بر صفر از حریف پیش بود پنالتی امیرمحمد نسایی را گرفت و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. او که از هفته اول به بعد دیگر موفق به کلین‌شیت نشده بود، در این مسابقه موفق شد دومین کلین‌شیت این فصل را به نام خودش ثبت کند. نمره دروازه‌بان ملوان در پایان مسابقه ۷.۹۲ بود که او را بالاتر از سایر گلرها در دروازه تیم منتخب هفته قرار داد. فرعباسی با میانگین نمرات ۷.۱۷ صدرنشین جدول دروازه‌بان‌ها هم هست و بهترین گلر لیگ بیست‌وچهارم تا این مقطع محسوب می‌شود.

میلاد در جمع گلزن‌ها

خط دفاعی تیم منتخب هفته پنجم با ترکیبی از ۴تیم مختلف شکل گرفته است. محمدرضا رضایی از ملوان و موسی کولیبالی از فولاد، دو مدافع میانی این تیم هستند که هر دوی آنها در این هفته موفق به گلزنی شدند. کولیبالی تک‌گل فولاد را در مصاف با هوادار با ضربه سر زد و نمره‌اش در این مسابقه ۸.۰۰ بود. محمدرضا رضایی اما ۲گل عالی در این بازی زد که اولین گلش می‌تواند کاندیدای زیباترین گل فصل هم باشد. او با این درخشش غیرمنتظره نمره ۸.۴۰ را از متریکا گرفت تا بهترین بازیکن هفته پنجم لقب بگیرد. مدافعان چپ و راست تیم منتخب ۲مدافع سرشناس از تراکتور و پرسپولیس هستند که در هفته سوم هم دقیقا همین دو نفر در تیم منتخب حضور داشتند. دانیال اسماعیلی‌فر این هفته در خرم‌آباد گل برتری تراکتور را زد و نمره ۷.۹۰ گرفت. میلاد محمدی اما با نمره ۷.۵۸ تنها مدافع منتخب هفته است که بدون گلزنی به تیم منتخب رسیده. میلاد بعد از ایوب العملود بهترین نمرات را در جمع پرسپولیسی‌ها گرفته و دومین بازیکن برتر این تیم است.

درخشش هافبک‌های تراکتور

در خط میانی تیم منتخب هفته پنهم، تراکتوری‌ها نقش پررنگی دارند. ریکاردو آلوز و مهدی ترابی از جمع تبریزی‌ها در تیم منتخب حضور دارند و نیمی از خط هافبک را به خودشان اختصاص داده‌اند. آلوز که همیشه به مهاجمان پاس گل می‌دهد این بار برعکس عمل کرده و از مهاجم‌ها پاس گل گرفته است. او گل اول تراکتور را زد و به همراه ترابی که بدون گل و پاس گل نمره ۷.۵۰ گرفته در تیم منتخب حاضر است. علیرضا علیزاده از گل‌گهر با نمره ۷.۴۶ برای دومین هفته متوالی در تیم منتخب حضور دارد و اسماعیل بابایی هم میهمان ناخوانده خط میانی است. بابایی در استقلال خوزستان بازی می‌کند و در تساوی ۱-۱ این تیم با چادرملو با نمره ۷.۵۰ بهترین بازیکن میدان شده است. او اولین بازیکنی است که در این فصل از استقلال خوزستان به تیم منتخب می‌رسد. آبی‌های خوزستان حتی بعد از برتری مقابل استقلال تهران هم هیچ بازیکنی در تیم منتخب هفته سوم نداشتند.

قرمز سابق، قرمز امروز

زوج خط حمله تیم منتخب هفته با یک بازیکن سابق و یک بازیکن فعلی پرسپولیس شکل گرفته است. علی علیپور که در بازگشت به پرسپولیس هنوز هیچ توفیقی در گلزنی پیدا نکرده بود بالاخره مقابل آلومینیوم هم گل زد و هم پنالتی گرفت. او با ایفای نقش روی هر دو گل تیمش به نمره ۷.۹۸ در سایت متریکا رسید تا سومین بازیکن برتر این هفته لقب بگیرد و اولین مهاجم تیم منتخب باشد. دیگر مهاجم تیم منتخب هم حامد پاکدل است که در ترکیب نساجی مقابل استقلال خوش درخشید و با کمک رامین رضاییان گل دوم تیمش را زد. پاکدل با ۷۴دقیقه حضور در این مسابقه، دو شوت داخل چارچوب و یک پاس کلیدی به نمره ۷.۶۶ رسید.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه