آخرین اخبار

۶ وزنه‌بردار جوان ایران دوپینگی نیستند


۶ وزنه‌بردار جوان ایران دوپینگی نیستند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا نوروزی، در مورد اتفاق پیش‌آمده برای شش وزنه‌بردار تیم ملی جوانان که به دلیل عدم انجام به موقع نمونه‌گیری دوپینگ امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان جوانان اسپانیا پیدا نکردند، اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  (ایران نادو) فعالیت‌های مستقل دارد و روش کار بر اساس سیاست‌های شورای مرکزی نادو با هماهنگی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.  

وی ادامه داد: سیاستگذاری‌ها هر ساله مشخص می‌شود و از ورزشکاران هر رشته ورزشی بر اساس مطالعات صورت گرفته نمونه گیری دوپینگ انجام شده یا در عین حال فدراسیون‌های ورزشی تقاضای نمونه‌گیری می‌کنند تا از ورزشکاران آنها تست دوپینگ اخذ شود.  

نوروزی در مورد اتفاق پیش آمده برای وزنه‌برداران جوان تیم ملی، بیان کرد: از چند ماه قبل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم می‌گیرد که فدراسیون‌های ورزشی را به دو گروه A و B تقسیم بندی کند که فدراسیون وزنه برداری ایران در گروه A قرار می‌گیرد و این بدان معناست که شش ماه قبل از اعزام باید دو بار نمونه‌گیری دوپینگ از ورزشکاران اعزامی اخذ شود. بنابراین در بازه زمانی ۶ ماهه که اوایل ژانویه اعلام شده است فدراسیون باید در فاصله زمانی دو هفته‌ای بین تست اول و تست دوم نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌داده است.  

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه اوایل خرداد ماه با ایران نادو نامه نگاری از سوی فدراسیون وزنه‌برداری صورت گرفت تا نمونه گیری از ورزشکاران مورد نظر انجام شود، افزود: همکاران ما در ایران نوردو به محل اردوی مربوطه در استان محل اردو مراجعه کردند و تست‌گیری صورت گرفت اما تعدادی از جوانان در آن اردو حضور نداشتند.  

نوروزی با اشاره به اینکه از ورزشکارانی که هم اکنون به مسابقات جهانی جوانان اعزام شده‌اند تست‌گیری به موقع انجام شد و مشکلی وجود نداشت، گفت: روز گذشته جلسه‌ای با رییس فدراسیون وزن برداری و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان داشتیم و سجاد انوشیروانی که از مدیران ورزشی و مدال آوران کشور از پذیرفتند که در این مسیر قصوری از سوی زیر مجموعه فدراسیون وزنه برداری صورت گرفته است و به ایران نادو لیستی اعلام نکردند که از چه کسی تست گیری انجام شود.  

وی همچنین در مورد اینکه آیا ورزشکارانی که امکان حضور در مسابقات را پیدا نکردند با خطر محرومیت دوپینگ مواجه هستند یا خیر؟ تصریح کرد: این ورزشکاران صرفاً از حضور در این دوره از مسابقات محروم شدند و تست آنها مثبت نشده است که به عنوان ورزشکاران دوپینگی لحاظ شوند و صرفاً به دلیل اینکه قوانین و مقررات رعایت نشده است امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان را پیدا نکردند.

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه