آخرین اخبار

🔸 واکنش بازار ارز به اتفاقات سیاسی، دیگر شدید و پایدار نیست


محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بازار ارز در یک سال گذشته اظهار کرد: در یکسال گذشته بازار ارز شرایط با ثبات‌تری پیدا کرده و دیگر خبری از تلاطم‌ها و نوسانات سال‌های قبل نیست که با هر اتفاق سیاسی و غیراقتصادی کوچکی رخ می‌داد.

وی افزود: در سالیان گذشته بازار ارز نوسان و بی‌ثباتی زیادی داشت؛ اما در یک سال گذشته این نوسانات و تغییر قیمت‌ها به حداقل رسیده و بازار ارز ثبات خوبی را تجربه کرده و این در حالی است که اتفاقات سیاسی-امنیتی-نظامی بسیاری در کشور و منطقه رخ داده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شهادت شهید نصرالله و عملیات وعده صادق ۲ ایران علیه اسرائیل، تاکید کرد: درباره تغییر قیمت ایجاد شده در بازار ارز باید بگویم که این نوسانات اندک همانند موارد قبلی در یک سال گذشته موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و پس از چند روز بازار به ثبات خواهد رسید.

بهرامی همچنین از بهبود وضعیت ارز تخصیصی به پتروشیمی‌ها و همچنین عرصه ارز آن‌ها در نیما خبر داد و گفت: امروز تخصیص ارز و بازگشت ارزهای صادراتی به این حوزه شرایط قابل قبولی پیدا کرده و نسبت به قبل بهتر شده است که این مورد در کنار افزایش درآمدهای نفتی و ثبت تراز تجاری مثبت کشور، نشان از دست پر بانک مرکزی در مدیریت بهتر بازار ارز دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: خرید بی‌دلیل و تقاضای غیرضروری در بازار ارز جز اینکه دلالان و سودجویان را به اهداف خود برساند، عایدی دیگری ندارد و این مردم هستند که دچار ضرر و زیان خواهند شد؛ چرا که قیمت‌ها دوباره به روال عادی باز می‌گردد.

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

نوشته های مشابه