آخرین اخبار

طلایی‌های اصفهان رکوردشکن در ورزش ایران؛/ در ایران فقط یک باشگاه داریم: سپاهان!


به گزارش ”ورزش سه”، در ماه‌های اخیر و بعد از الزام کمیته مجوز حرفه‌ای مبنی بر تیم داری در بخش زنان، تمام باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران، به دنبال تشکیل تیم‌های فوتبال زنان خود هستند تا بعد از کسب مجوز حرفه‌ای، بتوانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند اما در میان تمام شانزده باشگاه لیگ برتری، سپاهان بدون دغدغه در این موضوع به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در ورزش زنان است.

سپاهان که سال‌هاست در لیگ برتر فوتبال زنان هم تیم‌داری می‌کند؛ در دو سال گذشته حتی مجوز حرفه‌ای برای تیم فوتبال زنان خود نیز دریافت کرده است و هیچ دغدغه‌ای در این خصوص ندارد. طلایی پوشان به جز فوتبال در رشته‌های هندبال، والیبال، والیبال نشسته، ووشو، شمشیربازی، تیر و کمان و تیراندازی نیز هم در بخش زنان و هم در بخش مردان فعالیت می‌کنند و تنها باشگاه ایران هستند که به شکل ویژه به ورزش زنان اهمیت می‌دهند.

اما در یک هفته گذشته، سپاهان با اعلام آمادگی رسمی خود به سازمان لیگ فوتسال، برای تشکیل تیم فوتسال زنان سپاهان اقدام کرده و حتی فرآیند تست‌گیری از بازیکنان مدنظرش را نیز آغاز کرده است. این باشگاه با پشتوانه خود، مشکلی از نظر زیرساختی ندارد و احتمالا طی یکی، دو سال آینده به مهم‌ترین تیم فوتسال زنان ایران هم تبدیل خواهد شد.

هدف این باشگاه از تشکیل تیم فوتسال زنان خود، استفاده از استعدادهای بومی به شکل مستمر و همیشگی است. البته در یک سال گذشته تیم شاهین نطنز در سطح اول فوتسال ایران حضور داشت اما به دلیل نداشتن پشتوانه، بارها تصمیم به انحلال گرفت و به نظر می‌رسد دیر یا زود این اتفاق برای این باشگاه خصوصی که درآمدزایی ندارد؛ بیفتد! ضمن اینکه اغلب بازیکنان شاهین در فصل گذشته، ستاره‌های غیربومی فوتسال ایران بودند که همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های این تیم شده بود تا حالا با اعلام سازمان لیگ، این تیم در آستانه انصراف از فوتسال ایران باشد.

با این شرایط به نظر می‌رسد، سپاهان به خوبی جای این تیم را در استان پر خواهد کرد و با پشتوانه مناسب، بستر خوبی را برای دختران فوتسالی اصفهان فراهم خواهد کرد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه