کشتی

حسن یزدانی سبک کشتی در جهان را تغییر داد



ارتباط ورزشی:به گزارش خبرگزاری مهر، آدام برکت (باراهوف) سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد ترکیه گفت: امروز باید این واقعیت را پذیرفت که متأسفانه در کشتی روسیه و ترکیه روندی نزولی دیده می شود. البته در مورد ایران و آمریکا باید گفت که در این چند سال پیشرفت کرده اند.

این کشتی گیر داغستانی الاصل که مدال های برنز جهان و المپیک در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ را بدست آورده است، تصریح کرد: سبک کشتی ایران با حسن یزدانی تغییر کرد، چراکه با یک سبک تهاجمی ظاهر شده است.
برکت در مورد دوران قهرمانی خود گفت: من در المپیک ۲۰۰۰ مدال برنز را در وزن ۷۶ بدست آوردم. در آن زمان کشتی گیران خوبی بودند که در یک سطح قرار داشتند اما پس از آن بوایسار سایتی اف پیشتاز این وزن شد. البته در آن زمان کشتی ایران نیز در وزن ۵۸ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم توسط علیرضا دبیر و علیرضا حیدری پیشتاز بود.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد ترکیه در مورد عملکرد حسن یزدانی گفت: او کشتی گیر بزرگی است که با کتف آسیب دیده در فینال المپیک مبارزه کرد. او در وزن خود پیشتاز است و من مطمئنم که تمام علاقمندان به کشتی در دنیا منتظر حضور مجدد یزدانی در میادین کشتی هستند.

برکت با تمجید از عملکرد کشتی گیران ایرانی گفت: حمید سوریان یک شخصیت بزرگ در کشتی فرنگی است. البته نیاز به گفتن من نیست، نتایجی که وی کسب کرده گویای همه چیز است. سوریان همیشه برای بردن به روی تشک می آمد در حالی که بسیار متواضع است. البته من سال ها کشتی گیران ایرانی را دنبال می کردم از جمله برادران خادم که نحوه مبارزات آنها را دوست داشتم و دبیر و حیدری که دوستان من هستند و همیشه از آشنایی با آنها خوشحالم.

برکت در مورد نتایج کشتی آزاد ایران در المپیک گفت: بعنوان یک کارشناس که سال ها سرمربی تیم ترکیه بودم، به شخصه فکر می کردم و پیش بینی ام این بود که کشتی گیران ایران در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم قهرمان شوند.

برکت در مورد کشتی آزاد جهان اظهار داشت: ژاپنی ها در سال های اخیر چیزهای زیادی را به کار خود اضافه کرده اند. اینکه چگونه توانسته اند این کار را انجام دهند فکر می کنم که سمینارها و کارگاه های زیاد بین المللی را برای کشتی گیران و مربیان خود باید برگزار کنیم.

این قهرمان اسبق کشتی در مورد مردم کشتی دوست ایران خاطرنشان کرد: من در سال ۲۰۰۲ برای حضور در لیگ به ایران آمدم، در فرودگاه تعداد زیادی خبرنگار، عکاس و فیلمبردار بودند که من فکر کردم برای یک فوتبالیست یا سیاستمدار آمده اند اما آنها دور من جمع شدند و شروع به سئوال پرسیدن کردند و من از این موضوع که کشتی آزاد چقدر در ایران طرفدار دارد، تعجب کردم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه