آخرین اخبار

ورزشگاه امام رضا چه زمانی به خدمت فوتبال می آید؟



به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، لیگ نخبگان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز شد؛ زمانی که تازه فدراسیون فوتبال متوجه شد هیچ ورزشگاهی برای میزبانی تیم های پرطرفدار  تهرانی وجود ندارد! استقلال و پرسپولیس تا مهلت تعیین شده ورزشگاه میزبان خود را به AFC معرفی کردند. مسئولان ورزشگاه آزادی، پس از روشن شدن عمق خرابی ها، اعلام کردند استادیوم در خوشبینانه‌ترین حالت، اواخر پاییز آماده خواهد شد؛ اما این تخمین هم بعدها توسط خود آنها تکذیب شد تا مشخص شود تا زمستان نباید روی این ورزشگاه حساب کرد.
با بیرون رفتن ورزشگاه آزادی از دایره ورزشگاه های میزبان، ورزشگاه تختی در محاسبات قرار گرفت؛ اما خیلی زود مشخص شد این روزشگاه هم نمی تواند  مجوزهای لازم را از کنفدراسوین بگیرد. 
استقلال باید ۲۶ شهریور در ایران از الغرافه قطر میزبانی می کرد و در نهایت ورزشگاه 8 هزار نفری شهدا شهر قدس برای این مورد انتخاب شد. این ورزشگاه را مانند ورزشگاه ذوب آهن در فولادشهر، با سختی فراوان آماده کردند؛ اما عکس های خوسلو که با نیشخند در حال عکسبرداری از چمن ورزشگاه است، حس منفی فراوانی به مردم داد. 
پس از این ماجراها همه از خود می پرسیدند: آیا فدراسیون برنامه بازیهای لیگ برتر، لیگ نخبگان و بازی های تیم ملی در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی را نداشت که این گونه موجب زیر سوال رفتن فوتبال ما شد؟
حالا پاختاکور در تهران است و قرار است در همان ورزشگاه شهدای شهر قدس مهمان پرسپولیس باشد؛ اما آیا نمی توان بازی های خانگی تیم ملی و همین طور نمایندگان ایران در لیگ نخبگان را به ورزشگاهی مجهزتر و آبرومندتر منتقل کرد؟

ورزشگاه امام رضا (ع)، یک ورزشگاه ملی
در شرایطی که فولاد ترجیح می دهد کیفیت چمن ورزشگاه را برای بازی های خود بالا نگه دارد، باید پرسید کدام ورزشگاه، از امکانات بالا برای میزبانی برخوردار است؟
سیرجان یک ورزشگاه استاندارد دارد؛ اما نه فرودگاه بین المللی دارد نه هتل 5 ستاره. دیگر ورزشگاه ها هم که کیفیت ندارند. پس فقط می ماند ورزشگاه امام رضا (ع) که امکانات بسیار بالایی دارد و مورد استفاده هم قرار نمی گیرد. این ورزشگاه در شرایط بحرانی فعلی می تواند به عنوان یک ورزشگاه ملی مورد استفاده قرار گیرد.  
چرا تیم ملی در این ورزشگاه بازی نکند؟ چرا این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانگی پرسپولیس و استقلال به کنفئدراسیون فوتبال آسیا معرفی نشود؟ قطعا مدیران استان خراسان رضوی اهمیت فراوانی به حفظ آبروی فوتبال ایران می دهند. 
ستارگان فوتبال دنیا از جمله کریستیانو رونالدو، نیمار و… در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند و رونالدو در اولین فصل لیگ نخبگان  باید 2 بار به ایران بیاید. آیا نمی تواند برای حفظ آبروی ایران، این ورزشگاه شیک را میزبان بازیها کرد؟ 

 

 

ورزشگاهی در تراز بین المللی
ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، با مالکیت آستان قدس رضوی و با گنجایش 25 هزار و ۸۰۰ تماشاگر است که نخستین ورزشگاه مسقف در ایران محسوب می شود. این ورزشگاه توسط همان شرکتی ساخته شد که ساخت ورزشگاه المپیک  لندن را انجام داد. صندلی‌های ورزشگاه توسط یک شرکت اسپانیایی عرضه شد که قبلاً با رئال مادرید همکاری داشت. چمن و تارتان اطراف زمین هم توسط یک شرکت آلمانی پشتیبانی می‌شود.
این ورزشگاه توسط کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا جایگاه A+  را گرفت. نمره ای که فقط به آزادی داده شد. 
استادیوم امام رضا (ع) مشهد به گونه‌ای طراحی شده است که تماشاگران بتوانند در کوتاهترین زمان از چندین درب خروج که به خیابان‌های پیرامونی دسترسی دارد، خارج شوند. همچنین ۱۴ سالن مجهز و جدا در زیر سکو‌های تماشاگران گنجانده و ساخته شده است که در حال حاضر این سالن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.
زمین چمن این ورزشگاه زهکشی شده است و بارندگی باعث جمع شدن آب در ورزشگاه نمی شود. این ورزشگاه همچنین دارای یک پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه است.
این ورزشگاه با چنین جایگاه و چنین مشخصاتی، آیا نمی تواند در شرایط فعلی به کمک فوتبال ملی بیاید؟

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه