اخبار لحظه ای

اصلاح ۳۹۶۶ نقطه معیوب روی شبکه برق ۳۳ هزارولت اهواز



محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خدمت‌رسانی به شهروندان جزو وظایف اصلی ما بوده و مجموعه صنعت برق بصورت شبانه‌روزی در تلاش است تا بتواند برق مطمئن و پایداری را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: شبکه برق یک سیستم گسترده بوده و به منظور خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مشترکین لازم است به صورت مستمر طول خطوط بازبینی شود. در این راستا با برنامه‌ریزی‌های فنی از سوی معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ و انجام بازدیدهای میدانی به وسیله دستگاه‌های تخصصی، موارد مشکوک و معیوب ثبت اطلاعات می‌شوند.

فراتی بیان کرد: یکی از مهمترین عملیات فنی روی شبکه ۱۱ و ۳۳ هزار ولت یا خطوط فشار متوسط، ترموویژن یا عملیات گرمانگاری است که به وسیله دوربین‌های مجهز، اتصالات سست و یا نشتی‌های جریانی روی برخی از تجهیزات شناسایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در امور نگهداری و تعمیرات شبکه فشار متوسط این شرکت به منظور کاهش حوادث اتفاقاتی ناشی از همزمانی گرمای شدید و افزایش مصرف برق، توسط گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار تعداد ۵۰۰۰ نقطه کار شناسایی و تعداد ۳۹۶۶ اشکال فنی روی تجهیزات شبکه برق رفع شد.

وی ادامه داد: در مجموع عملیات انجام شده، تعداد ۱۳۴۷ دستور کار فنی صادر و ۳۸۰۰ نفر ساعت برای انجام این عملیات نیروی تکنسین فنی برق بکار گرفته شده است.

فراتی یادآور شد: تامین برق در شرایط فعلی با توجه به ناترازی‌ها ناشی از افزایش بار مصرف از سوی برخی مشترکین، حفاظت از شبکه را دچار مشکل کرده و امسال نیز به علت افزایش گرمای هوا وضعیت بسیار دشواری را پیش آورده بود که با تلاش مجموعه صنعت برق و اجرای ۱۸۰ طرح ابلاغی از سوی وزارت نیرو توانستیم با کمترین میزان حادثه تابستان ۱۴۰۳ را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه