سایر ورزش ها

دلیل غیبت تیم ملی هند در مسابقات قهرمانی جهان کبدی در ایران


به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان با حضور ۱۰ کشور در منطقه آزاد انزلی استان گیلان در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران موفق شد عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد. ساحلی‌بازان ایران در این دوره از مسابقات و در مرحله مقدماتی با کسب ۴ برد متوالی مقابل تیم‌های ترکمنستان، دانمارک، نپال و عراق به عنوان تیم اول به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و در این مرحله نیز برابر کنیا به برتری رسیدند و راهی فینال شدند. شاگردان نادریان در فینال این بازی‌ها مقابل پاکستان صف آرایی کردند و در نهایت موفق شدند با شکست این تیم جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرند.

کیانوش نادریان سرمربی تیم ملی کبدی ساحلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص کیفیت این مسابقات و تیم‌های شرکت کننده اظهار کرد: رقابت‌های جهانی با حضور ۱۰ تیم برگزار شد که خوشبختانه ما موفق شدیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. تیم‌هایی مانند کنیا، نپال، عراق و پاکستان با توجه به اینکه از بازیکنان تکنیکی و خوب برخوردار هستند نشان دادند که برای کسب جام آمده بودند اما خوشبختانه بازیکنان ما غیرت به خرج دادند و با انگیزه‌ای که داشتند موفق شدند قهرمان جهان شوند.

وی در واکنش به غیبت هند در این رقابت‌ها که مهد این رشته در دنیا به حساب می‌آید؛ گفت: تیم ملی ایران سابقه این را دارد که در بخش ساحلی ۲ بار این کشور را شکست بدهد. یک بار زمانی که خودم کاپیتان تیم ملی بودم و یک بار هم در تایلند این اتفاق را رقم زدیم. برای این دوره هم به شدت علاقه مند بودیم که هند بیاید و بازیکنان انگیزه خوبی برای مسابقه داشتند ولی چون فدراسیون کبدی هند رئیس ندارد و آنها تعلیق هستند در مسابقات جهانی غایب بودند.

سرمربی تیم ملی کبدی ساحلی کشورمان اضافه کرد: البته قبل از آغاز مسابقات اکثر تیم‌ها بر این باور بودند که نبود هند ممکن است سطح کیفی رقابت‌ها را تحت تأثیر بگذارد ولی به هیچ عنوان این‌طور نبود و تیم‌ها همه خوب ظاهر شدند.

دلیل غیبت تیم ملی هند در مسابقات قهرمانی جهان کبدی در ایران

نادریان در پاسخ به این پرسش که تیم ملی چه میزان پاداش برای این قهرمانی دریافت خواهد کرد؟ گفت: فدراسیون ایران قول پاداش به بازیکنان را داده است اما هنوز میزان آن را اعلام نکرده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گویا قرار است تعدادی از بازیکنان حاضر در این رویداد به لیگ ستارگان هند معرفی شوند؛ عنوان کرد: بله در این مورد قبلاً رایزنی‌هایی با فدراسیون جهت حمایت از بازیکنان ساحلی داشتیم ولی قرار نیست این اتفاق درست بعد از پایان مسابقات جهانی باشد. تقریباً ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان هند مشخص شده و عملاً برای امسال قولی به هیچکس ندادیم ولی بدون شک این بازیکن‌ها در چنین رویدادهایی شناسایی می‌شوند و سپس می‌توانند با توجه به رزومه خود و حمایت فدراسیون راهی لیگ‌های این چنینی شوند.

سرمربی تیم ملی کبدی ساحلی در مورد سایر مسابقات پیش روی تیم هم گفت: در مجموع آنطور که به کبدی سالنی توجه می‌شود و مسابقات مختلف از جمله لیگ را دارند به کبدی ساحلی کم لطفی می‌شود. در این بخش ما سالیانه مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که هنوز مشخص نیست چه زمانی و به میزبانی کدام کشور قرار است برگزار شود.

وی تاکید کرد: اکثر مسابقات ما محدود شده صرفاً به برگزاری قهرمانی کشور و یا مسابقات آزاد کشوری که نهایتاً ظرف چند روز به پایان می‌رسند. در جریان این مسابقات با صحبت‌هایی که داشتیم فدراسیون کبدی قول داده است که در صورت مهیا بودن شرایط لیگ کبدی ایران را راه اندازی کنند. قطعاً این اتفاق می‌تواند یک نقطه عطف برای ساحلی بازان باشد چون هم در کنار فعالیت در رشته محبوب خود می‌توانند درآمد اندکی هم داشته باشند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه