آخرین اخبار

سومین قربانی گواردیولای پاره‌وقت! | فرمت جدید به اسپانیایی‌ها نمی‌سازد



به گزارش همشهری‌آنلاین، فعلا فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به اسپانیایی‌ها نساخته و در پایان هفته دوم و در میان ۳۶‌تیم، در حال حاضر بارسلونا در رتبه‌۱۶، رئال‌مادرید در رتبه‌۱۷، اتلتیکو در رتبه‌۲۳ و ژیرونا در رتبه‌۳۰ قرار دارند. ۴تیم اسپانیایی از ۲۴‌امتیاز ممکن در ۲بازی نخست، فقط ۹امتیاز جمع کرده‌اند؛ ۳۸‌درصد در برابر ایتالیایی‌ها با جمع‌آوری ۵۰درصد امتیازات، آلمانی‌ها ۵۳‌درصد، فرانسوی‌ها ۶۶درصد و انگلیسی‌ها ۸۳درصد. مهم‌تر اینکه ۲تیم پرتغالی در این مسابقات ۱۲امتیاز جمع کرده‌اند؛ یعنی ۳امتیاز بیش از مجموع امتیازات ۴تیم اسپانیایی.

گواردیولای پاره‌وقت

رئال مادرید هم به یک تیم فرانسوی باخت. لیل مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان به‌گونه‌ای بازی کرد که انگار رئال‌مادرید است و مقابل لیل بازی دارد! آنچلوتی اعتراف کرد با اینکه تیمش می‌توانست در ۱۰دقیقه پایانی به گل مساوی برسد، استحقاق همان یک‌امتیاز احتمالی را هم نداشته است. برونو ژنسیو، سرمربی لیل که به او لقب گواردیولای پاره‌وقت داده‌اند، پس از دیگو سیمئونه و یورگن کلوپ، سومین سرمربی‌ است که موفق شده کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو را در رقابت‌های اروپایی شکست دهد.

تونی کروس کجایی!؟

بسیاری جای خالی تونی کروس را عامل افت شدید رئال در این فصل می‌دانند. خود کروس که وعده داده امشب برای تشویق تیم مقابل ویارئال به سانتیاگو برنابئو می‌رود، این نظریه را رد کرده و گفته: «رئال‌مادرید حتی بعد از جدایی رونالدو و راموس هم به موفقیت‌های خود ادامه داد. این دو اسطوره و مهم‌ترین بازیکنان تیم بودند، اما بدون آنها هم ۲قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردیم. برخی می‌گویند بدون تونی کروس رئال دیگر خوب نیست! این یک توهین به بازیکنان فعلی تیم است. مردم طوری رفتار می‌کنند که انگار وقتی من بودم، همیشه ۴بر صفر برنده می‌شدیم. امیدوارم بازیکنان هرچه زودتر راه پیروزی را پیدا کنند تا دیگر حرفی از من زده نشود، چون من خداحافظی کرده‌ام.»

راه‌حل موقت

شانسی که رئال برای این بازی آورده این است که مارسلینو گارسیا دل تورال، سرمربی ویارئال بازیکنان کلیدی خود مثل جرارد مورنو، آلفونسو پدراسا، خوان فویث، کامبوالا را از قبل در اختیار نداشت و برای این بازی هم آیوزه پرس (بهترین گلزن خود) و دنیس سوارس را ندارد. شاید حضور یک هافبک خلاق مثل گولر در ترکیب ثابت و در خط هافبک و نه در پست وینگر، بتواند راه‌حلی موقت برای بازگشت رئال به بازی‌های خوب فصل گذشته باشد.

آمار علیه کارلتو

نیمکت رئال بسیار فقیر است و همین دست کارلتو را برای یافتن فرمول دوران پس از کروس بسته است. رئال پس از ۲۵۹روز شکست خورد. آنها در ۲بازی با اشتوتگارت و لیل به حریفان اجازه داده‌اند میانگین ۱۳پاس با هم رد و بدل کنند. این آمار برای سیتی ۹ و برای بایرن ۸تاست؛ یعنی حریفان این دو تیم تنها ۸ یا ۹پاس می‌توانند به هم بدهند و سپس توپ را واگذار می‌کنند. بازیکنان رئال نمی‌توانند توپ را از حریفان بگیرند. غیر از بلینگام که سلطان این کار است، آنها برای این منظور مجبور به خطا می‌شوند (۲۷خطا در ۲بازی اروپایی). مشکل دوندگی هم هست. رئالی‌ها در این دو بازی تنها ۱۰۸.۳کیلومتر دوندگی داشته‌اند که مقایسه کنید با دوندگی بایرنی‌ها (۱۲۲)، لیورپول(۱۱۵) و دورتموند(۲۲۴.۸). از لحاظ مالکیت توپ هم با ۵۱درصد در رده پانزدهم لیگ قهرمانان هستند. بازیکنان این تیم در ۲بازی اخیر ۱۰۳۸پاس به هم داده‌اند که از ۱۰تیم پایین‌تر است.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه