اخبار لحظه ای

رشد فروش ۹۲۵ همتی از سوی دانش‌بنیان‌ها/عرضه ۶۰ محصول برای هوشمندسازی خدمات پلیس



ارتباط ورزشی:ارتباط ورزشی:به گزارش ایسنا، مصطفی بغدادی در سومین رویداد تخصصی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس که از صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، تاسیس این صندوق را در راستای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: در ماده ۵ این قانون بر تاسیس نهاد مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید شده بود. این صندوق یک نهاد مالی هیات امنایی است که در رأس آن رئیس‌جمهور قرار دارد.

وی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن تعداد آنها به عدد ۱۰ هزار و ۱۲۴ شرکت، اظهار کرد: بیشترین فعالیت این شرکت‌ها به ترتیب شامل سخت‌افزار، برق و الکترونیک، ماشین‌آلات پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارو و فرآورده‌های پیشرفته، فناوری زیستی و خدمات تجاری‌سازی بوده است.

بغدادی، فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را از یک‌ همت به ۹۲۵ همت دانست و اظهار کرد: این شرکت‌ها همچنین زمینه اشتغال برای ۲۷ هزار دانش‌آموخته دانشگاه‌ها را فراهم کردند.

مدیر توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، کل خدمات این صندوق‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان را ۷۹ خدمت عنوان کرد که شامل خدمات ۴۴ خدمت توانمندی سازی، ۸ خدمت سرمایه گذاری، ۷ خدمت ضمانت‌نامه و ۲۰ خدمت تسهیلاتی می‌شود.

وی ادامه داد: این صندوق تاکنون ۶۳ همت تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است.

بغدادی، برگزاری رویدادهای تبادل فناوری را در راستای توسعه بازار شرکت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در این رویدادها سعی بر شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی آنها به طرف‌های متقاضی می‌شود و در این راستا تاکنون ۴۳ رویداد تبادل فناوری برگزار شده که طی آن ۴۸۸۷ میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد پلیس هوشمند، گفت: در اولین رویداد ۳۴ نیاز احصاء شد و طی نمایشگاه آن ۲۷ محصول از سوی ۲۷ شرکت عرضه شد و ۲۴ قرارداد با حجم ۶۴ میلیارد تومان به امضا رسید.

بغدادی دومین رویداد پلیس هوشمند را با حضور ۶۲ شرکت و انعقاد ۵ فقره قرار داد عنوان و خاطرنشان کرد: امروز سومین دوره این رویداد با حضور ۴۳ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت غیر دانش‌بنیان در ۴ حوزه فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات، شبکه و زیر ساخت، مراقبت و الکترونیک و ارتباطات رادیویی برگزار شده است.

مدیر توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در بخش نمایشگاهی این رویداد ۶۰ محصول عرضه شده است.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا